Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme la motor sau altceva ?
Post Reply  Down to end
Page 2 of 5 <12345>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Aseara am reprogramat unul dintre ECU cu softul pentru Rusia 9G92-12K532-VXA MT nonDPF si masina a plecat fara probleme. Acum este in teste dar sper ca am scapat definitiv de aceasta problema. Info de la ECU-ul meu sant identice cu ale tale exceptand ECU S/N si zona ECU DAT1.

Scrierea am facut-o prin portul BDM pentru ca interfata de diagnoza pe care o am nu o pot folosi pentru scriere. Am folosit pasta non-conductiva si non-capacitiva electric ARCTIC MX-4 ca sa refac zona de contact termic intre PCB si carcasa si silicon Loctite 5145 pentru etanseizare.

Alex, multumesc mult pentru ajutor Very Happy

Post #235713 24th Sep 2014 6:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Pentru cine este interesat am atasat descrierea hartilor din ECU.

Post #235860 25th Sep 2014 6:18 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Multumim mult!

De ce scrie Defender in header?
Intr-adevar si Defender-ul are 2.2, dar e alt motor...

Post #235870 25th Sep 2014 7:32 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Poate ca seamana cu cele pentru Defender ...

Dar la cum arata hartile si cat de bine sant documentate (daca sant reale ...), cine le-a facut cred ca a avut acces la codul sursa sau ceva documentatie foarte detaliata. Sau sant facute chiar de cei de la LR ...

Si totusi sant hartile pentru un Freelander 2 cu 6G92-12K532-DJ

Post #235873 25th Sep 2014 7:50 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am deja peste 600Km cu noul soft si nu mai am erori legate de DPF. Very Happy

Dar am o alta problema Sad.

La relanti se simte o vibratie de la motor pe care o aveam de cand am masina dar care in timp s-a accentuat iar dupa ce am blocat EGR-ul, probabil ca din cauza cuplului care este putin mai mare la turatii joase, se simte si mai tare. Ambreiajul, volanta, distributia, toate rolele, cureaua de la alternator si rezervorul de la lichidul de servo sant schimbate recent, nu au mai mult de 5000Km. Dupa schimbarea volantei vibratia se mai diminuase.

Tot la relanti, cand masina sta pe loc, atunci cand rotesc de volan stanga-dreapta, zgomotul motorului se schimba, ca si cum motorul este in sarcina si numarul de turatii scade. Mentionez ca volanul se roteste usor.

Azi a fost apogeul, masina a inceput sa se opreasca in mers pentru o secunda. A facut figura asta de 2 ori la interval de cateva ore si de fiecare data si-a revenit.

Nu stiu daca vibratiile sant legate de problema cu opritul motorului in mers sau sant separate. Poate ca vibratiile sant cauzate de suportii motorului care in timp s-au deteriorat. Este posibil ca pompa de servo sa dea asemenea probleme ?

Post #236736 3rd Oct 2014 10:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Vibratiile le am si eu. La fel s-au accentuat de-a lungul timpului si de cand am blocat EGR-ul si a venit si vremea rece se simt mai tare. Dar eu am automata.
Probabil, daca 2 masini cu cutii diferite, la care s-au facut aceleasi modificari fac la fel, e din cauza tampoanelor care s-au intarit de-a lungul timpului si acum, si mai mult cu vremea rece, cand se intaresc cauciucurile.

Oprirea in mers pt o secunda poate fi de la senzorul de la arborele cotit. Cel de la fulie, accesibil pe la roata dreapta fata. E simptom tipic, multi rezolvandu-l prin curatirea senzorului, altii prin schimbarea lui. In cel mai rau caz au schimbat si senzorul si inelul magnetic de pe arbore.

Deci ai in momentul asta pe masina 9G92-12K532-VWA, corect? E bine de stiut ca se poate pune mapele astea.
Ai incercat sa elimini complet si divizorul rezistiv, atata timp cat datele astea nu tin cont de DPF?

Post #236748 4th Oct 2014 9:34 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Senzorul a fost schimbat recent impreuna cu inelul magnetic atunci cand s-a schimbat distributia. Sa nu fie de la vreun injector ca la rece cam bate motorul si bataia se mentine si cand motorul este cald dar este mai greu sesizabila.

Acum am softul 9G92-12K532-VXA care este pentru cutie manuala. Cel cu W este pentru cutie automata. Am un prieten care are cutie automata si urmeaza sa fac modificarile si la el dar cu softul pentru automata. Inca nu am demontat mufele de la senzori dar maine poate am timp sa fac si testul asta.

Cu softul nou, motorul are o alta cadenta, parca este mai vioi si consumul a scazut, am ajuns in oras la ~10l si pe extern la ~6.5l. Sau poate ca din cauza blocarii EGR-ului a scazut consumul si pentru ca folosesc ulei 2SO amestecat cu Diesel Kleen.

Legat de erorile untested cred ca ele sant memorate pe instrumentul de bord, pentru ca atunci cand am pus softul nou am incarcat in ECU softul de acum 2 ani dar cu cei 500K modificati si erorile untested sant tot acolo si tot asa multe. Cred ca trebuie rescris softul in instrumentul de bord.

Post #236790 4th Oct 2014 6:33 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Acum ma bag si eu ca musca....
intrebare pentru cunoscatori,la mine cu masina fara DPF,deci soft-ul original,se poate incarca aceasta harta??ma gindesc ca poate imi mai scade si mie consumul,eu am in oras 11.7 si in afara cam 8daca nu chiar 9,miine plec pina la munte si o sa vad si eu consumul extra urban.Oare diferentele intre ceea ce am eu,sa zicem harta pentru Romania are ceva diferente fata de cea de Rusia?? sa scada consumul si motorul sa fie mai vioi? alta harta de injectie??

Post #236792 4th Oct 2014 6:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Cred ca hartile sunt la fel (se pot verifica) doar ca aceste fisiere permit si pornirea webasto-ului remote pentru incalzirea stationara.
Adica cu ele ECU-ul de motor livreaza informatii despre temp. motorului si cea exterioara si cand motorul este oprit.
Cele non "cold start" nu permit asta.
Se pot scrie orice harti EDC16 intr-un EDC16. Adica ECU-ul din 2007 pana in 2010.
Evident, manuale pentru manuale si automate pentru automate. Cu toate ca parca-mi amintesc ca cineva incercase si viceversa si a mers.

Post #236795 4th Oct 2014 7:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Pai prima data cred ca trebuie blocat EGR-ul si urmarit consumul. Eventual sa incerci sa folosesti la cateva plinuri si ulei 2SO. Dar depinde si daca are cutie manuala sau automata. La automata cosumul este mai mare, mai ales in oras. La mine 10l sant scosi in conditii de trafic foarte aglomerat, dar daca traficul nu este aglomerat cred ca am avut si 9.7l, dar mai trebuie sa testez.

Post #236799 4th Oct 2014 7:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

masina e manuala,o sa blochez la intoarcere EGR-ul sa vedem ce face,ieri am avut de reparat acea clapeta de pe admisia de aer,am vazut la un coleg din anglia o poza cu roata dintata dusa,asa am avut si eu,dar am decupat acea portiune si am folosit o alta parte din acea roata pentru a reface partea defecta,momenta e ok,cu ocazia asta am descoperit si tija care actioneaza swirl flaps-urile rupta,deci alea se inchdeau si deschideau cum le venea lor prin cap si cum era traseul si presiunea de aer,acum le-am blocat pe deschis.o sa caut o bucata de tabla si o sa blochez si EGR-ul,poate reusesc pina plec la munte sa vad cum se comporta.mersi de sfaturi.

Post #236807 4th Oct 2014 7:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Placa de EGR trebuie sa aiba distanta intre gauri este 54mm si gaura de 8mm.

Eu am o clapeta de aer pe care am schimbat-o dar era buna, nu are decat ultimul dinte mancat. Acum este desfacuta. Daca esti interesat vorbim pe pm.

Post #236809 4th Oct 2014 7:37 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Unde era rupta tija? Si cum ai blocat flapsurile pe deschis daca tija era rupta?
Ai dat galeria jos?

Post #236819 4th Oct 2014 9:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

salut,sint interesat de clapeta,iti dau mesaj pe PM si vb de ea,cu blocatul clapetei a fost mai simplu sa zicem.am dat jos toata capsula vacuumatica,si apoi am folosit un surub autofiletant pe care l-am infiletat in restul ramas,asa mi-am dat seama cum sint,deschise sau inchise,chiar am pornit motorul si am vrut sa vad cum se aude motorul cind inchid sau deschid aceste flaps-uri,sincer,acum cu ele blocate pe deschis pot zice ca motorul are un mers mai lin,parca au disparut unele vibratii la relanty,cum am mai spus,mersul e mai lin,ceea ce la inchiderea flaps-urilor am sesizat ca motorul din contra isi schimba tonalitatea,devenea mai zgomotos si vibra totusi mai tare. Alex,daca vrei poti vedea cind ma intorc diferentele ca e mai usor la mine acum,la cei care inca mai au sistemul intact e posibil sa se rupa tija,sau la decapsularea acelei capsule vacuumatice se rup acele cleme de plastic,deci e cu risc doar incercarea.

Post #236835 5th Oct 2014 6:27 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Scuzati-ma ca intervin, cum se manifesta un EGR defect? Pana la urma e de ajuns blocarea lui fizica sau trebuie modificat si in soft?
Multumesc.

Post #236860 5th Oct 2014 11:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 5 <12345>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site