Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme la motor sau altceva ?
Post Reply  Down to end
Page 3 of 5 <12345>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

In anumite conditii, cum ar fi motorul rece, un EGR defect, blocat deschis, iti va da un mers foarte neregulat, iar motorul nu va avea prea multa putere.
Un EGR blocat inchis nu se va simti, iar la motoarele 2007-2010, cu ECU EDC16, nu-ti va aparea nici o eroare, deci nu trebuie modificat soft nimic. La motoarele dupa 2010, cu ECU EDC17, iti va aparea o eroare in bord si atunci ar trebui modificat si soft.
Oricum ar fi, se poate bloca ori fizic/mecanic, ori din soft.

Post #236867 5th Oct 2014 2:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Multumesc. Din nou Smile

Post #236868 5th Oct 2014 3:01 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Catalin,
Deci prin tija rupta te referi la partea exterioara, levierul din plastic, care actioneaza tija metalica din interior, corect?
Eu am crezut ca te referi la tija metalica din interior...

Post #236869 5th Oct 2014 3:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

era rupta chiar la baza tijei,partea de plastic care are excentricul pentru capsula vacuumatica.am in plan sa dau jos toata galeria si sa scot acele swirl flaps complet,dar o sa las totusi tija la locul ei,asta pentru a evita posibilitatea pierderilor de presiune,dar daca totusi gasesc o modalitate de etansare a gaurii din galerie poate o sa scot si tija .

Post #236874 5th Oct 2014 4:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pai inter-cilindrii nu e nici o problema sa ramana gauri, iar la capatul unde intra tija, un surub e tot ce-ti trebuie.

Intr-adevar, am vazut ca flapsurile sunt construite de asa natura incat, daca sunt lasate libere, curentul de aer le inchide. Adica tija e rotita la maxim in sensul acelor de ceasornic, iar capatul excentricului este spre motor. Pentru deschidere, capsula vacumatica trage de tija si o roteste la maxim in sensul invers acelor de ceasornic, capatul excentricului fiind spre fata masinii. Corect?

Iar cand trebuie sa se deschida, adica la peste 10 grade apa, peste 1800 RPM si peste 15% sarcina motor, forta de a le tine deschise e apreciabila...
Am incercat sa le tin cu degetul la aprox 1500 RPM, si mai sa imi scape... Deci nu e de mirare ca s-a rupt tija de plastic si mai mult, sunt cazuri in care flapsurile de plastic, probabil coapte de la gazele fierbinti de dupa turbina si EGR, plus mizerie, s-au spart fiind trase in motor.

Post #236887 5th Oct 2014 7:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

din cite am observat,da,au tendinta de a se inchide in momentul in care debitul de aer creste,dar pentru moment sincer nu pot spune care ar fi pozitia in care ar fi deschise deoarece nu stiu care era pozitia originala a acelui brat,sus sau jos,ca sa imi dau seama,la mine fiind rupt complet cu capul pe care era fixat,dar pot spune ca : daca bratul ar fi in partea de jos atunci la mine deschis ar fi cu bratul impins spre motor,daca bratul ar fi in partea de sus atunci la mine ar fi cu bratul tras catre radiator.asta am observat eu,dar doar pe baza mersului motorului,ca vizual nu am cum sa verific,decit la cineva care a desfacut galeria de admisie.

Post #236895 5th Oct 2014 8:01 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

E cu capul in jos. Si acea capsula poate doar sa traga, nu si sa impinga.
Deci deschis e atunci cand acea capsula trage si deci bratul e spre radiator.

Se pare ca l-ai blocat inchis daca e cum spui ca ai observat...

Intreg sistemul e facut sa mearga motorul mai eficient de la relanti pana la 1800 RPM.
Deci, precum am spus, se pare ca l-ai pus inchis daca tu ai observat ca merge mai bine.

Click image to enlarge

Click image to enlarge

Post #236899 5th Oct 2014 8:23 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am reusit sa testez ieri fara un senzor conectat si nu am nici o eroare sau limitare. Am scos mufa de la senzorul de presiune diferentiala, cheia scoasa din bord, iar apoi am pornit motorul. Cand deconectam senzorul si apoi porneam motorul cu softul vechi automat masina era in limitare.

Legat de tampoanele de la motor, ma bate gandul sa le schimb pe toate dar nu stiu exact care sant. Din ce am vazut in Microcat sant cel putin vreo 6, 4 jos si 2 sus. Oare trebuie scos motorul afara sau se pot inlocui simplu ?

Post #236912 6th Oct 2014 6:47 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Teoretic ar trebui sa fie schimbate tampoanele fara a fi dat jos motorul,doar ca trebuie sa folosesti un sistem de prindere pentru suspendarea lui in timpul schimbarii tampoanelor,sau sa il suspenzi pe niste inaltatoare din lemn sau alte sisteme de suspendare a motorului.sincer,si eu am observat ca motorul impreuna cu cutia se misca cam "lejer",mai ale la unele schimbari ale treptelor de viteza mai "din scurt" sa zicem,dar inca nu m-am apucat sa "inspectez" cauza,daca este normal,sau pot fi tampoanele uzate.
Alex,eu am blocat flaps-urile cum am auzit motorul merging mai bine,atunci cind le puneam "pe inchis" la mine,cum spui tu ar fi pe deschis,le simteam cum vibreaza in galeria de admisie,si motorul incepea sa trepideze mai tare,si din cite am discutat cu un mecanic,mi-a spus ca flaps-urile trebuie sa se inchida la actionarea vacuumului,asta pentru ca in caz de defectiune a sistemului de vacuum sa nu fie afectata in mod negativ functionarea mototrului.

Post #237000 6th Oct 2014 6:08 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Am studiat si eu astazi problema mai in profunzime si ai dreptate. Scuze!
La 1400 RPM, acea valva de vacuum din dreapta motorului se inchide si flapsurile revin in pozitia deschis.
Ce e interesant e ca atunci cand motorul e oprit, flapsurile sunt deschise si daca incerci sa le inchizi cu mana opun o rezistenta apreciabila, ca si cand ceva le tine fortat deschise.
Cand ai spart acea capsula, nu cumva in ea era un arc puternic care mentinea tija extinsa la maxim si care de fapt este motivul pentru care flapsurile sunt "by default" deschise?

Mii de scuze pentru off-topicul cu flapsurile....
As fi rupt topicul in subiecte separate, dar cum, din varii motive am preferat sa nu mai fiu mod, nu mai pot...

Post #237008 6th Oct 2014 6:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Da Alex,este un arc care impinge membrana si deschide flaps-urile.

Post #237011 6th Oct 2014 7:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

In weeked-ul trecut am reprogramat masina unui prieten (automata) cu softul 9G92-12K532-VWA pentru cutie automata fara probleme.

Alex, legat de programarea instrumentelor de bord, acum ca am o noua diagnoza Very Happy (Mongoose Pro) am vazut ca exista un soft modificat de tine care arata unele informatii suplimentare pe display (tensiune baterie, consum instantaneu ...) dar este pentru automata. Se poate scrie si pe o manuala cum este a mea (2007 TD4) ? Daca da sant curios sa-l incerc. Multumesc.


Last edited by atlas on 28th Oct 2014 2:22 pm. Edited 1 time in total

Post #239264 28th Oct 2014 11:01 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da, este universal, dar, pe langa cele existente, o sa ai in plus doar ora, consum instant, viteza instant si baterie.
Fara viteze... Laughing

Post #239265 28th Oct 2014 11:05 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Cel mai mult ma intereseaza tensiunea pe baterie, mai ales iarna cand este foarte rece Very Happy

Post #239268 28th Oct 2014 11:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Alex, daca nu este cu suparare, unde gasesc fisierul modificat ? Link-ul de aici nu mai merge. Multumesc.

Post #239287 28th Oct 2014 1:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 3 of 5 <12345>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site