Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > "Transmission Fault, Traction Reduced"
Post Reply  Down to end
Page 2 of 6 <123456>
Print this entire topic · 
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

multumesc inca odata . Am coborat la masina, a mea e automata, am pus contactul si am tinut mana pe motoras. Nimic. O sa incerc sa o desfac impreuna cu acel modul pe care scrie Haldex. Daca e doar motorul se poate repara cred, dar daca e modulul electronic ... la revedere..... . Si oare aia de la service de unstiu ce e, pompa sau modulul....sau pretul e pentru amandoua? .....Maine il desfac. Inca odata multumiri.

Post #235590 22nd Sep 2014 7:38 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Modulul si pompa sunt 2 lucruri separate.
Se pot demonta separat, independent una de alta.
Ai grija ca la pompa se pierde ulei. Si la modul, dar mult mai putin si se poate neglija.
Eu am MY2009. Tot Haldex 4. Si se simte la mana.
Poti incerca altceva inainte sa-l demontezi.
Scoate mufa motorului din modul si alimenteaza motorasul separat pentru o perioada f. scurta, direct la terminalele mufei motorului. Nu se intampla nimic, fara grija.
Daca bazaie, e OK motorul. Daca consuma mult si nu bazaie e in scurt. Daca nu se intampla nimic, nici un consum, atunci e intrerupt.

Post #235592 22nd Sep 2014 7:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Am demontat atat pompa cat si modulul acela. Am alimentat pompa si se pare ca e OK , se invarte, deci nu e pompa.Modulu este curat cel putin acolo unde vine acea tija cu gauri, nu pare sa fie nimic oxidat sau sa fi intrat apa in el. Capacul de deasupra nu l-am desfacut. Vro idee ce sa mai fac, pt ca se pare ca nu e de la pompa, iar la modul nu am ce verifca altceva, eventual sa arunc o privire in el sa vad daca nu a ajums apa pe la piese, dar nu stiu cum se desface.

Post #235610 23rd Sep 2014 6:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

In acea tija cu gauri este valva de comanda si senzorul de presiune.
Modulul, daca-l desfaci, e destul de greu sa-l etanseizezi la loc.
Pe marginea acelui capac pe care scrie Haldex e un silicon/rasina. Aceea se indeparteaza si apoi se scoate capacul.

Apropo... Tu spui ca ai aproape 180.000 km.
Ai schimbat uleiul si filtrul din Haldex pana acum?
Deoarece la alti producatori, uleiul de Haldex se schimba la 60-70.000 km. Max. 90.000 km.
Poate ai probleme cu filtrele care sunt imbacsite, etc....
Cum se prezenta filtrul de pe motoras? Avea ceva "mal" pe el?

Post #235614 23rd Sep 2014 6:55 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Am schimbat uleiul si filtrele acum vro 50000 km cred. Pe filtru se vede putina mizerie dar nu cine stie ce.Dar oricum trebuia sa invarta motorasul de la pompa daca primea comanda de la modul.
Am verificat si continuitatea la acea tija de comanda si e ok. Cred ca nu am de ales si o sa le montez la loc sa ma duc cu ea inapoi sa vad ce mai zic aia la reprezentanta. Mai ai vro idee sa mai fac ceva?

Post #235618 23rd Sep 2014 8:08 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

LR a schimbat de ceva ori softul de la Haldex.
Softul pe care-l am eu comanda motorasul cu contactul pus si fara a fi pornit motorul.
Incearca sa pui motorasul la loc in mufa modulului si cu ele asa scoase porneste si masina, nu doar contactul pus.
Vezi daca porneste motorasul/pompa.
Daca nici asa, atunci mergi la ei, nu desface modulul electronic, spunandu-le totusi ca pompa functioneaza, ca sa nu te trezesti ca ti-o baga pe factura. Sau poate poti face rost de pe ebay de un modul electronic, fara partea mecanica a Haldex-ului.

Adevarul e ca si in manualul de service spune doar sa pui contactul cand schimbi uleiul, asta ca sa porneasca pompa si sa circule uleiul prin Haldex. Nu spune sa si pornesti motorul. Doar contactul.

Click image to enlarge

Post #235633 23rd Sep 2014 10:30 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

O sa incerc si asa sa vad ce se intampla.Oricum am incercat si data trecuta dar nu se auzea nimic. Ma ingrijoreaza smuciturile si blocatul unei roti cand luam viraje, s o fi dus haldexu cu totul. Va tin la curent.Multumesc

Post #235645 23rd Sep 2014 1:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Am fost pana la reprezentanta aici in Craiova. Mecanicul era in concediu, iar tipul care a facut testul a zis ca asta i a dat pe tester, ca ar fi pompa. I am zis ca pompa e ok, functioneaza. Mi a zis ca oricum nu o plateam daca schimbarea ei nu rezolva problema. Intre timp am vazut clar ce se intampla. Pe drum drept masina merge perfect, la primul viraj deja se aude sub masina central ca o ,, alunecare " de doua discuri, un troscanitparca s ar torsiona ceva si ar "scapa" deodata. A facut zgomotul si dupa ce am parcat si la un minut am auzit zgomotul cu masina oprita. Tipul de la service a zis ca trebuie sa desfaca diferentialul, sa se uite pe acolo. Curios este ca dupa ce masina simte problema si pune acel mesaj " transmis.... traction reduced" masina merge normal. Probabil ca daca as cunoste mai bine cum functioneaza toata transmisia, poate mi as da seama de unde vine problema, haldex sau diferential? Si oare cum as putea sa fac ce face masina sa nu mai trosneasca, ca sa pot face drumul linistit pana la Bucuresti?

Post #235819 24th Sep 2014 7:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Haldex-ul este, de fapt, ca un ambreiaj comandat intre puntile fata si spate.
Simptomele sunt ca si cand Haldex-ul ar fi comandat maxim (transfer maxim de cuplu) tot timpul.
Adica puntea fata si spate legate intre ele ca la o masina 4x4 cu diferential central blocat.
Evident ca atunci cand exista diferente de viteza intre punti, ca la viraje - deoarece puntea spate descrie un cerc mai mic decat cea fata, si puntile sunt blocate impreuna de Haldex, apare acel fenomen.
Ceea ce auzi sunt discurile din Haldex care scapa, aluneca intre ele.
In momentul in care spune eroarea, masina dezactiveaza Haldex-ul, adica nu mai comanda pompa si esti doar cu tractiune pe fata.
Ti-am spus ca poti sa-l dezactivezi temporar scotand siguranta FB6 din portbagaj.
Practic lasand Haldex-ul fara tensiune nici pompa nu va merge.

Post #235821 24th Sep 2014 7:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Am facut chestia asta, am scos siguranta, dar tot asa facea, e drept ca nu am facut decat sa scot masina din parcare si s o bag la loc cand am vazut ca face acele zgomote. Ma dus sa mai incerc odata.

Post #235822 24th Sep 2014 7:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Sigur ai scos FB6?
Vezi ca exista un "acumulator" de presiune in Haldex.
Trebuie sa scoti siguranta inainte ca pompa sa apuce sa presurizeze sistemul.
Sau dupa ce ai scos siguranta sa mergi ceva vreme ca sa se piarda presiunea din circuit.

Post #235823 24th Sep 2014 7:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Scuze, ai avut dreptate. Nu mai face, dar am si beculetul acela galben de la DSC aprins intermitent si Mesajul DSC pe bord. Deci e clar ca e de la Haldex si nu de la diferential.Care sa fie motivul pentru care sa ramana haldexul blocat?Probabil ca modulul acela e de vina. Daca as gasi unul de proba macar as sti de unde e buba.

Post #235827 24th Sep 2014 8:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Poate sa fie din soft? Banuiesc ca acel modul colecteaza informatii din mai multe locuri si functie de asta comanda pompa. Deci orice informatie gresita poate sa comande functionarea aiurea a pompei, deci nu sigur ca e acel modul.

Post #235828 24th Sep 2014 8:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da, nu mai merge cum trebuie DSC, deci trebuie sa ai grija la drum lung la viraje luate cu viteza deoarece DSC se bazeaza (si) pe tractiunea spate.
Dar in rest totul o sa mearga OK.

Motive...
Ar putea fi si valva/senzorul de presiune.
Daca nu citeste (sau nu poate citi) presiunea corect, electronica tot comanda pompa sa genereze presiune si ramai cu el blocat.
Sau daca e valva blocata/gripata pe un anumit circuit, tot asa...
Sau modulul electronic cu probleme...
Sau ....

Post #235829 24th Sep 2014 8:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Toate informatiile sunt controlate/verificate ca sa fie in tolerante de ECU-urile raspunzatoare inainte sa fie trimise (informatiile) pe magistralele de date.
Daca ai informatii eronate, atunci sunt stocate erori pe diverse ECU-uri.

Post #235831 24th Sep 2014 8:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 6 <123456>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site