Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Experiente, teste si aventuri cu Freelander 2
Post Reply  Down to end
Page 2 of 2 <12
Print this entire topic · 
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Articol despre LRF2: https://www.amsonline.ro/test-land-rover-freelander-2/

Post #313742 23rd Dec 2016 8:23 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
livius1302



Member Since: 28 Dec 2016
Location: Prahova
Posts: 4

Romania 2014 Freelander 2 TD4 S Auto Ipanema Sand

Un drum frumos de soft-road Campina-Valea Doftanei-Sacele prin pasul Predelus.
https://www.google.ro/maps/dir/C%C3%A2mpin....72z/data=!4m19!4m18!1m15!1m1!1s0x40b3007e06e471ab:0x8d24be2ca6c16a32!2m2!1d25.742141!2d45.1369957!3m4!1m2!1d25.7454817!2d45.1932736!3s0x40b3071f4c97b871:0xa4894e42549a9d4b!3m4!1m2!1d25.7198435!2d45.3345899!3s0x40b30e74a2404f25:0x1dc4525dbc8cf844!1m0!3e0?hl=en
Sau DN1A inainte de Cheia la dreapta spre Vama Buzaului.....forestier/soft-road.
https://www.google.ro/maps/dir/45.414819,2....97z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x40b37b7d4aaa710f:0x5e18652798f549b2!2m2!1d25.9893665!2d45.5875478?hl=en

Post #314034 28th Dec 2016 4:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Un test mai dur facut de rusi!



Last edited by Drinovan Ovidiu on 6th Nov 2017 2:37 pm. Edited 1 time in total

Post #315322 15th Jan 2017 12:48 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green



Din nu stiu ce motive videoclipul la care se face referire mai jos nu a mai mers,asa ca l-am inlocuit cu altul de pe la noi! Wink


Last edited by Drinovan Ovidiu on 17th Feb 2018 1:20 am. Edited 4 times in total

Post #332649 6th Oct 2017 4:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Freelander-ul din ultimul film are turbina pe duca. Se tot aude zgomotul de turbo surge. Probabil de asta pierde si din putere cand incearca sa urce prin nisipul ala.

Plus, au rusii si ukrainienii un dar de a folosi mereu cauciucuri total nepotrivite pentru terenul unde se baga Smile))

Post #332673 7th Oct 2017 3:31 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Mda,nu știam de ce făcea așa după ce nu mai putea merge!Eu mă gândeam la un tuning făcut la motor-turbina pentru mai multa putere. Din câte știu la ruși se găsește montat pe Duster un motor de 2l diesel! Tot la Duster am observat cum lucra transmisia fiind vorba de un diferențial clasic in care se învârte doar o singura roata pe punte,cea ce face că la o urcare sa întoarcă mașina într-o parte.
Acum la Freelander 2 nu cunosc bine sistemul de transmisie,dar mă gândesc că e la fel numai că în cazul în care o roata pierde aderenta o blochează prin frânare și o face pe cealaltă sa meargă,deși am văzut că la o urcare pe nisip se învârteau ambele roti pe spate + din ce se vedea,cea de pe o parte din fata!
Ce am mai observat este că pe nisip o mașină cu masa mai mica are șanse mai bune de urcare,iar cea mai grea de a rămâne prinsa in nisip!
In cazul acesta un reductor ar face diferența nefiind nevoie sa patinezi cu rotile,dar pentru a nu muri motorul trebuie aleasa varianta de a accelera.La acel Nissan,deși pare a avea același sistem de transmisie că la Duster cu siguranță folosește reductorul + că are și niște anvelope mai agresive. Very Happy

Post #332676 7th Oct 2017 6:38 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Cred ca nici unul din ei nu a redus presiunea din pneuri pentru terenul ala... Trebuia sa o reduca pana pe la 1 bar si era mult mai bine.

Cat despre turbina, e normal ce se aude, si masinile noastre fac exact la fel. Cei cu automate pot verifica punand in Drive, piciorul apasat tare pe frana pentru a ramane masina pe loc si turat pana pe la 2000 ture ca sa se genereze boost corespunzator si apoi luat brusc piciorul de pe acceleratie. Garantat face la fel si la una noua.

Post #332686 7th Oct 2017 8:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Pai Terrano era in Lock + MT-uri suficient de late incat sa ofere destula portanta.

Dusterul e cu vreo 500kg mai usor decat FL2 si Terrano si clar trece mai usor peste nisip. Terrano avea avantajul cauciucurilor.

Nu cred ca soferul de FL2 cuplase vreunu din modurile de TC pt terenul de acolo. Plus ca imi parea ca ii cam era frica sa o calce cum trebuie cand se apropia de varful dealului astfel incat isi pierdea suflul. Din ce am observat, fix in situatii de genul asta Terrain Control-ul ajuta:
- desensibilizeaza acceleratia ca sa nu ai wheel spin cand pleci mai viguros de pe loc --> adica sa nu te ingropi in nisip
- te lasa sa o calci mai zdravan cat sa treci de obstacole dar fara sa chinui inutil motorul
- poti sa pleci destul de finut cu a 2-a din nisip (testat si iesit cu succes)

Personal am ramas placut impresionat de transmisia FL2-ului. A trebuit sa merg in marsarier in rampa pe drum forestier vreo 400 m. Cu exceptia ambreiajului pe care l-am incalzit un pic pana cand m-am obisnuit cu echilibrul intre ambreiaj si acceleratie, masina s-a comportat exemplar. S-a vazut ca s-a chinuit un pic in anumite situatii (drumul destul de accidentat), dar fara sa moara motorul.

+ ce a zis Alex. La nisip conteaza mult presiunea Smile

@Alex: deci turbo surge-ul ala e normal sa se auda?

Post #332687 7th Oct 2017 8:43 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

FL2 a incercat in mod normal primele dati si apoi a cuplat Sand mode. Se aude in dialogul dintre cei doi.
La fel la urcarea pe iarba, normal si apoi GGS. Partea proasta e ca GGS reduce mult raspunsul la acceleratie, lucru de care tocmai era nevoie...

Da, e perfect "normal" pentru conditii acel turbo surge. E destul de potenta turbina de pe FL2 si acel boost nu are unde sa se duca sau sa fie folosit cand se ia piciorul de pe acceleratie si turatia motorului scade brusc, deci surge.
Uite aici la secunda 50:

Post #332688 7th Oct 2017 8:46 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Tracțiunea se face in mod normal de utilizare (onroad) 80% pe puntea din fata !
Tot aici văd că există că dotare pe modelul din 2013 pentru Canada, motorul de 2l diesel de 240Cp și 370Nm la fel că și la Evoque!





Last edited by Drinovan Ovidiu on 17th Feb 2018 1:15 am. Edited 1 time in total

Post #333615 22nd Oct 2017 5:05 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

La o trecerea prin noroi datorita sleaurilor mai adaci s-a ajuns putin pe burta,lucru care a facut ca sa se apese scutul din Al spre baie si sa se indoaie aparatoarea din tablita de Al ce protejeaza rezervorul de caldura venita de la toba!
Le-am indreptat cum au fost,dar mare atentie ca vad ca are si puncte slabe pe dedesubt!
Trecerea a facut-o fara nici un fel de problema,chiar daca eu aveam o mica temere ca voi ramane acolo! Rolling Eyes
Se mai putea trece pe portiunile mai inalte,dar nu m-am incadrat bine Confused



Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge


Click image to enlarge

Post #334594 6th Nov 2017 9:28 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

La balaceala Smile) Ce anvelope ai puse?

Post #334596 6th Nov 2017 9:45 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Continental 4x4 Winter Contact cu profil de 5mm. Nu-s eu cu balaceala,dar nu m-am mai intors din drum! Thumbs Up


O alta incercare de a merge in offroad!

Din dorinta de a merge pe un drum facut cu motorul in copilarie am zis sa merg de data acesta cu masina!



Aici este filmata doar partea usoara,ca partea mai dificila a fost dupa ce s-a terminat bateria la aparat,desi si aici am avut emoti la trecerea pe langa malul apei pe o portiune de drum surpata! Un traseu usor la inceput si destul de anevoios si periculos spre final!
Cum spuneam partea mai dificila a fost cand a trebuit sa ocolesc o portiune impadurita si pentru acest lucru a trebuit sa ma urc pe un dig de pamant si sa merg o portiune de ~500m prin noroi! Ma bucur ca a rusit sa trec cu bine fara sa raman impormolit si fara sa cad cu ea de sus!
Am pus-o pe modul MUD si cu a I-a am mers incet si cu grija fara a o brusca, tinad-o cat mai mult pe mijlocul drumului! Pot spune ca anvelopele sau incarcat cu pamant (pamantul nu era asa apos) si cu greu mai puteam sa-i tin directia, mergand de mute ori intr-o parte pe sleaurile facute de alte masini! In aceasta situatie nu puteam sa accelerez tare sa arunc noroiul de pe roti! Am mers o distanta mare de drum (~2km) pana anvelopele sau mai curatat!
A fost o experienta interesanta in care am vazut ce periculos e sa mergi pe un dig plin de noroi!
Traseu

Click image to enlarge


Inainte

Click image to enlarge


Dupa (digul mai in fundal) Thud

Click image to enlarge


Masina a facut mai mult decat trebuie cu aceste anvelope pe un asfel de drum !
Ce ma impresiunat foarte mult este cum reusea sa urce din prima in unele locuri pe cate o panta mai abrupta de pamant sau cu iarba fara sa patineze!

Post #334614 6th Nov 2017 11:40 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Tractiunea pusa la treaba pe gheata!
In prima faza sa folosit modul snow unde se observa ca nu te lasa tot timpul sa accelerezi cat vrei limitand turatia pana la un anumit nivel,apoi sa trecut in celelalte moduri!
Masina a fost prinsa cu o sufa!



O coborare destul de abrupta filmata si apoi urcarea a fost facuta tot pe aici in modul MUD-RUTS!



A reusit sa urce fara nici un fel de probleme!

Post #342545 16th Feb 2018 11:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 2 of 2 <12
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site