Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme motor
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green
Probleme motor

Buna ziua,
Sunt nou pe acest forum si as avea nevoie de putin ajutor.
Am cumparat un FL2 2008 din Germania.
Motorul are chiulasa demontata, iar pistonul nr.1 este lovit, probabil de la supape. M-ar interesa sa cumpar piston si axul cu came de la chiulasa, din cate am inteles eu acesta este de vina pentru distrugerile produse.
Chiulasa este demontata din luna Noiembrie, iar cilindri 2 si 3 au urme de rugina.
Masina am dus-o ieri la Ford Colina, insa preturile sunt foarte mari.
As dori mai multe informatii despre masina, piese, mecanici.

Va multumesc anticipat!


Last edited by NinelW on 27th Jan 2013 7:53 pm. Edited 1 time in total

Post #169342 27th Jan 2013 12:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Incearca sa afli echivalente pentru componente si cumpara-le pe cele mai accesibile ca pret.
Ia legatura cu userul atlas deoarece el a inceput sa caute componente pentru a schimba axa cu came si poate are mai multe informatii.
Nu-ti bate capul cu faptul ca cilindrii au urme de rugina. O sa se curete. Eventual pentru a nu avansa, da cu putin ulei/vaselina peste.
Da-ne mai multe informatii despre motor, cum arata, etc. Fa poze si pune-le aici. Asa cred ca te putem ajuta mai mult.
In Bucuresti ia legatura cu baietii de la Land Rover Owners Club.
Ei stiu si au legaturi cu multi altii, magazine de piese, service-uri, etc. De exemplu Land Atelier.
http://landatelier.ro
http://www.lroc.ro
http://forum.club4x4.ro/forumdisplay.php?407-Land-Rover

Post #169357 27th Jan 2013 1:59 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Azi am fost la Colina unde am facut o constatare la motor.

Chiulasa, la pistonul nr. 1, sunt supapele rupte.

Click image to enlarge

Click image to enlarge

La cilindrii 2 si 3 sunt urme de rugina, dupa cum am mai spus. Ei sunt de parere ca este nevoie de un nou bloc motor, deoarece spun ei, ca rugina a mancat din cilindru. Eu ma indoiesc de acest lucru.
Click image to enlarge

Click image to enlarge

Spre surprinderea mea, axele cu came nu sunt uzate absolut deloc. Din ce am inteles de la cineva care a avut aceeasi problema ca si mine, s-ar parea ca tachetii hidraulici s-au uzat anormal si asta a determinat ruperea supapelor.

Costuri propuse:
Chiulasa, cu piesa veche la schimb: ~40mil.
Un piston + segmenti: ~20mil.

Ca si alternativa la reparatia motorului, sunt sanse reale sa pot cumpara un motor din 2010 cu foarte putini km, la aprox. 1500eur.
Daca nu, am sa cumpar piesele necesare de unul singur.

Last edited by NinelW on 29th Jan 2013 5:52 pm. Edited 1 time in total

Post #169669 29th Jan 2013 5:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

eu as merge pe motorul SH,din 2010 este foarte ok,si este cu muuullllltttt mai bine decit sa te apuci sa repari motorul tau,mai ales ca nu se stie ce hibe ascunse ar mai fi....motorulvechi l-as face bucati si vindut ca piese.un piston,diferit de celelalte,pe linga diferenta de uzura,pot fi si diferente de gramaj,ceea ce se va simti in mersul motorului,mai ales in vibratii...asta trebuie sa te puna pe ginduri,deci nu este de luat doar un piston,este bine de luat tot setul de pistoane,chiar sh,dar sa fie de pe acelasi motor,iar de cil 2 si 3,cu o pasta abraziva de slefuit supape (cele fine) se scoate rugina si deabia atunci vezi starea lor.

Post #169675 29th Jan 2013 5:37 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Multumesc pentru pareri si sfaturi. O sa tin cont de ele.

Post #169678 29th Jan 2013 5:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

daca totusi te hotarasti sa pastrezi motorul,vezi ca blocul se poate rectifica la prima cota de reparatie,si apoi vezi ca trebuie sa cauti pistoane si segmenti de reparatie.

Post #169679 29th Jan 2013 5:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Motorul pe care l-am gasit este de pe un Peugeot 4007, 2179cc, 156cp. Din ce am vazut pe internet codul motorului este 4HN, DW12MTED4. Persoana care il vinde mi-a spus ca este acelasi motor de care eu am nevoie.

Post #169747 30th Jan 2013 10:01 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

aici trebuie sa te ajute cineva care stie diferenta intre motoare,peugeot e posibil sa nu fi modificat prea multe la motor fata de cel de pe LR2,dar trebuie de vazut sa se pupe si cu electronica de pe masina,mai ales cu ECU.cel mai bine e sa mergi la reprezentanta si sa vezi daca ECU tau accepta acel motor,pentru ca se pune problema si de IMO si celelalte,cred ca Alex te poate ajuta in vreun fel.da-i un PM si vezi ce zice si el.
desi daca ne gindim bine ,tu o sa iei doar motorul fara accesorii,deci vei folosi accesoriile de pe motorul tau,injectoare,electrovalve,senzori...ceea ce nu ar trebui sa influenteze schimbarea.

Post #169751 30th Jan 2013 11:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Astazi am dat jos vechiul motor. Am curatat si montat anexele pe noul motor de Peugeot 4007. Este practic acelasi motor, mai putin suportii pe care i-am luat de pe vechiul motor. Mecanicii mi-au spus ca nu trebuie schimbat kit-ul de distributie, deoarece acesta este ca nou. Asta imi intareste si mai mult convingerea ca omul de la care am cumparat motorul nu m-a mintit cand mi-a spus ca are 28.000km.
Ca fapt divers, cand a sosit motorul la service Colina, multi mecanici(inclusiv seful de service) m-au intrebat daca motorul este nou. Very Happy

Aici aveti poze si altele.

Post #171455 12th Feb 2013 5:55 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Bravo! Iti tin pumnii sa mearga totul fara nici o problema si sa te bucuri de el.
Sunt curios sa vad daca o sa functioneze corect, deoarece codurile fiecarui injector sunt introduse in ECU-ul masinii ca sa stie cum sa faca corectiile de injectie. Si cum tu o sa folosesti injectoare noi cu calculatorul vechi...
Oricum mie chestia asta mi se pare un pic "trasa de par", dar producatorul spune ca nici macar injectoarele de pe acelasi motor sa nu le inversezi intre ele.

In alta ordine de idei, care sunt ultimele 6 cifre din VIN? Sunt curios daca sunt dupa 093000, apropo de chestia aia cu axa cu came de pe evacuare. Daca dai pompa de injectie de pe motorul vechi jos, poate faci o poza la capatul axei cu came. Sau daca ai axa cu came de la evacuare data jos, poate ii faci o poza.
Apropo, ce faci cu motorul vechi?
Sambata, pe 2 Martie, o sa fiu prin Bucuresti. Crezi ca ne putem intalni sa schimbam impresii si sa imi arati motorul? Asta daca-l mai tii pana atunci?

Post #171465 12th Feb 2013 7:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Asa cum am mai spus, am cumparat motorul fara anexe(pompa de injectie, injectoare, galerie admisie, turbo).
Deci voi folosi noul motor cu injectoare si pompa de injectie de pe vechiul motor.

Cat despre VIN, acesta se termina in 071812.
Mecanicul care se ocupa de masina a invartit vechiul motor, iar cilindrul nr.1(unde este afectat pistonul) nu are nici o zgarietura. Mr. Green
Axele cu came, din punctul meu de vedere, sunt ca si noi.

Eu sunt in Bucuresti in fiecare zi, insa motorul fiind la Colina Popesti nu o sa putem sa-l vedem decat inainte de ora 12, din pricina orarului lor.


Last edited by NinelW on 21st Feb 2013 5:11 pm. Edited 1 time in total

Post #171690 14th Feb 2013 3:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Multumesc mult pentru poze.
Intr-adevar, este vorba de "acea" axa cu "scame"... Laughing
Nu e vorba de uzura fizica a lobilor, ci de imbatranirea sau uzura materialului in structura lui, la imbinarea cu pompa de inalta, mai ales dupa supunerea indelungata la solicitari.
Urmareste flansa de legatura cu pompa de inalta si axul pompei sa nu fie uzate si/sau sa aiba joc.
Vezi in pozele de aici la ce ma refer. http://www.freel2.com/forum/post158852.html#158852

Post #171693 14th Feb 2013 4:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Ceva vesti? Ai terminat operatiunea?

Post #173170 25th Feb 2013 8:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Din pacate, intre timp am primit numai vesti proaste. Parghia care actioneaza clapeta din galeria de admisie era rupta. Tot atunci am aflat ca o bucata din supapa rupta a ajuns in turbosuflanta si a afectat rotorul. Big Cry

Am luat legatura cu baiatul de la care am cumparat motorul si mi-a trimis galeria de admisie si turbina originala de Peugeot 4007. Cu surprindere am constatat ca galeria originala nu are clapeta din interior.(am inteles ca rolul ei este ca atunci cand se opreste motorul, acesta sa nu trepideze)
O alta surpriza neplacuta a fost cand am vazut ca turbina originala de Peugeot este cu mult mai mare decat cea de Freelander.
Dupa lungi cautari, am gasit o galerie originala tot la Arad, care a fost montata pe motor.

Cat despre turbina, am fost cu ea la PowerChip in Bucuresti, zona Fundeni. Mi-au spus ca ma costa intre 600 si 1000 lei, cu garantie. Am fost de acord, insa cand partea electrica a fost testata, au constatat ca aceasta este stricata si ca singura solutie este o turbina noua, fiindca partea electrica nu se repara. Big Cry
Am intrebat de pretul unei turbine noi si mi s-a spus 4.439lei.
Ajuns acasa am inceput sa bat in lungul si latul internetului. La reprezentanta LR pretul unei turbine noi era de aprox. 10.000 lei, iar una reconditionata 7.600 cu turbina veche la schimb. Censored
Pe Original-Teile pretul era de 1.040 euro. Am gasit si in Ro la un pret similar, insa termenul de livrare era intre 7 si 10 zile.

In cele din urma, turbina am cumparat-o tot de la baietii de la PowerChip. Am platit avansul vineri la ora 15, iar luni la 11:30 m-au sunat sa ridic turbosuflanta. Thumbs Up
Am apreciat atat promptitudinea cat si pretul. La 4.439 cu TVA inclus(aici a fost o surpriza placuta pentru mine, celelalte preturi de mai sus fiind fara TVA) am primit o turbina noua, cu garantie si fara piesa veche la schimb.(cu care nu stiu ce sa fac)

Ieri am dus turbosuflanta la service, au montat-o, au facut toate legaturile la motor si maine(ziua cea mare) pornim motorul. Mr. Green
Deasemenea, uleiul la cutia de viteze a fost schimbat, precum si semeringul de la palier.

Tot ieri a sosit si bara facelift din Anglia, de la RCautomotive. Dupa lungi amanari, sper ca masina sa fie GATA pana la sfarsitul saptamanii.

Post #173334 26th Feb 2013 6:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Flapsurile din galeria de admisie, cele de pe fiecare cilindru sunt pentru optimizarea functionarii la turatii mici.
La modelele mai noi au renuntat le ele. Clapeta pentru oprirea corecta a motorului e la inceputul galeriei, acolo unde inca mai este un singur circuit de aer comun.

Please, please, nu arunca turbina veche si mai ales electronica ei !!!
Te rog mult, as vrea sa o vad si daca esti de acord sa ne uitam un pic in ea, poate e ceva simplu si se poate rezolva. Si de ce sa nu recunosc, as vrea sa o vad si ca "material didactic", adica sa o studiez si sa vad ce e in ea, sa-i facem poze. De, copil mic sunt... Laughing

Au avut ei (PowerChip) cu ce sa testeze partea electronica de la turbina?...

Post #173344 26th Feb 2013 8:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site