alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
![](templates/vbnew/images/spacer.gif)
|
Daca se permit abateri de la dimensiunea standard, eu as fi vazut daca incape (dar mai mult ca sigur ca incapea) si as fi luat 235/70/16.
E (cam) acelasi diametru ca celelalte.
E 0.9% in plus fata de 215/75/16, dar si cauciucul e mai moale si overall ar fi fost cam acelasi diametru.
Si -0.2% fata de 235/65/17. Deci, undeva la mijloc.
Prin incape ma refer la distanta dintre anvelopa si tubul amortizorului... Acolo e problema, de obicei.
|
12th Oct 2011 6:16 am |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
![](templates/vbnew/images/spacer.gif)
|
Din cate stiam eu anvelopele inguste se folosesc ca sa "sape" cat mai repede in noroi, zapada afanata, nisip, etc., ca sa ajunga cat mai repede la terenul solid de dedesubt si sa capete astfel aderenta.
Nu cred ca e cazul zapezii compacte sau a ghetii...
Cauciucul nu adera la zapada. Zapada adera la zapada. De aceea anvelopele de iarna sunt concepute in asa fel incat sa retina o mica cantitate de zapada, pentru ca aceasta sa se comporte ca un fel de lipici.
O anvelopa lata e mai utila pe teren solid precum zapada compacta, gheata, etc., deoarece ofera o suprafata mai mare de contact, mai ales in cazul franarii.
Oricum, e o intreaga dezbatere pe aceasta tema.
Unii zic ca un cauciuc mai ingust va oferi o zona de contact mai mica, pentru aceeasi greutate, deci o presiune mai mare. Si, de la fizica stim ca, presiunea conteaza in cazul frecarii.
Citeste si aici: http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html
Asa ca, in final, tu trebuie sa fii multumit cu alegerea.
Drive safe!
|
12th Oct 2011 2:30 pm |
|