Ionut
Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73
|
Trepidatii in volan la franare | |
Salut tuturor!
Ma bucur ca avem ocazia sa vorbim in lb. romana si ca usor, usor ne adunam din ce in ce mai multi fani Freelander 2.
In legatura cu problema pe care o am la Freelander 2 TD4.
Masina are acum cca. 75 000 km. La 55 000km am simtit trepidatii in volan la franare. Atunci m-am gandit ca probabil discurile de frana fata s-au ovalizat, datorita utilizarii intense a franei, mai ales ca am avut cateva drumuri mai lungi in zone montane cu serpentine si, probabil am mers mai sportiv si cu frane mai "apasate". Atunci am inlocuit atat discurile de frana cat si placutele.
Dupa cca. 10 000 km (deci la 65 000) am constatat ca vibratia a reinceput sa apara. Apoi pe parcursul urmatorilor 10 000 km vibratia s-a accentuat, iar acum probabil voi fi nevoit sa schimb din nou discurile.
Trebuie precizat ca dupa ce le-am schimbat, totul mergea foarte bine si, indiferent de viteza la care franam nu exista nici o vibratie in volan.
Vibratia se prezinta astfel: la viteza de cca. 80km/h, la o franare usoara volanul incepe sa vibreze. Daca franez mai puternic vibratia dispare. Interesant este faptul ca la viteze mai mari (peste 100 km/h) la franare volanul nu vibreaza. Probabil ca daca voi inlocui discurile, vibratia va disparea ca si data trecuta.
Ma gandesc ca o cauza ar putea fi ferodoul placutelor de frana, care probabil este prea dur si se incalzeste prea tare astfel ducand la temperaturi ridicate pe discul de frana, iar acest regim de incalziri excesive repetate poate duce la deformarea (ovalizarea) acestora. O solutie ar fi sa incerc niste placute de frana mai "moi", chiar daca se vor uza mai repede si le voi schimba mai des, dar este preferabil dacat sa schimb discurile atat de des.
Trebuie tinut cont ca dupa ce am schimbat prima data la 55 000 km, am fost atent sa nu utilizez frana foarte intens tocmai pentru a nu incalzi discurile si se pare ca iar s-a intamlpat, indiferent de stilul de mers.
Astept si eu sugestii si eventual, de unde pot sa-mi procur niste placute care au un regim termic mai scazut.
Multumesc anticipat
|
26th Apr 2011 2:38 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Am un prieten caruia i se intampla ceva asemanator la un RAV4.
Pornim de la premiza ca rotile sunt perfect echilibrate si uniforme. Adica cauciucul sa aiba circumferinta perfect rotunda. O roata poate sa fie echilibrata dar in acelasi timp cauciucul sa fie usor "ovalizat".
Sugestia mea a fost sa verifice timoneria fata - toate bucsele si pivotii, sa verifice si geometria directiei si jocul in caseta de directie.
La orice masina, exista o valoare critica a unghiurilor, la care directia se comporta foarte ciudat. Unghiuri care in timp se pot modifica.
Lucrul asta se poate combina cu un usor joc in caseta de directie si poate duce la un comportament haotic apropo de directia pe care sa o ia masina - wandering car.
Apoi mai stim ca la accelerare/franare, unghiul de convergenta se modifica.
La fel si masele in miscare se modifica de-a lungul timpului, deoarece masa discului de frana se micsoreaza.
Toate acestea adunate pot sa induca acea vibratie. Totul e sa se genereze conditiile ideale.
Eu as verifica temeinic ce am spus mai sus si apoi, daca toate sunt in regula, as incerca sa modific un pic unghiul de convergenta in + sau in -, dar pastrand tolerantele permise de producator.
Dupa aceea as vedea daca mai face sau nu la fel...
|
26th Apr 2011 3:01 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Iaca un site interesant si cateva informatii utile.
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml
Prietenul meu m-a sunat zilele trecute si mi-a spus ca, dupa ce a curatat cu un smirghel fin cateva pete de pe discurile de frana, pete care s-au dovedit a fi material depus de pe placutele de frana, nu mai are acele trepidatii...
|
22nd May 2011 1:25 pm |
|