Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Trepidatii in volan la franare
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand
Trepidatii in volan la franare

Salut tuturor!

Ma bucur ca avem ocazia sa vorbim in lb. romana si ca usor, usor ne adunam din ce in ce mai multi fani Freelander 2.

In legatura cu problema pe care o am la Freelander 2 TD4.
Masina are acum cca. 75 000 km. La 55 000km am simtit trepidatii in volan la franare. Atunci m-am gandit ca probabil discurile de frana fata s-au ovalizat, datorita utilizarii intense a franei, mai ales ca am avut cateva drumuri mai lungi in zone montane cu serpentine si, probabil am mers mai sportiv si cu frane mai "apasate". Atunci am inlocuit atat discurile de frana cat si placutele.
Dupa cca. 10 000 km (deci la 65 000) am constatat ca vibratia a reinceput sa apara. Apoi pe parcursul urmatorilor 10 000 km vibratia s-a accentuat, iar acum probabil voi fi nevoit sa schimb din nou discurile.
Trebuie precizat ca dupa ce le-am schimbat, totul mergea foarte bine si, indiferent de viteza la care franam nu exista nici o vibratie in volan.
Vibratia se prezinta astfel: la viteza de cca. 80km/h, la o franare usoara volanul incepe sa vibreze. Daca franez mai puternic vibratia dispare. Interesant este faptul ca la viteze mai mari (peste 100 km/h) la franare volanul nu vibreaza. Probabil ca daca voi inlocui discurile, vibratia va disparea ca si data trecuta.
Ma gandesc ca o cauza ar putea fi ferodoul placutelor de frana, care probabil este prea dur si se incalzeste prea tare astfel ducand la temperaturi ridicate pe discul de frana, iar acest regim de incalziri excesive repetate poate duce la deformarea (ovalizarea) acestora. O solutie ar fi sa incerc niste placute de frana mai "moi", chiar daca se vor uza mai repede si le voi schimba mai des, dar este preferabil dacat sa schimb discurile atat de des.

Trebuie tinut cont ca dupa ce am schimbat prima data la 55 000 km, am fost atent sa nu utilizez frana foarte intens tocmai pentru a nu incalzi discurile si se pare ca iar s-a intamlpat, indiferent de stilul de mers.

Astept si eu sugestii si eventual, de unde pot sa-mi procur niste placute care au un regim termic mai scazut.

Multumesc anticipat

Post #99919 26th Apr 2011 2:38 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Am un prieten caruia i se intampla ceva asemanator la un RAV4.
Pornim de la premiza ca rotile sunt perfect echilibrate si uniforme. Adica cauciucul sa aiba circumferinta perfect rotunda. O roata poate sa fie echilibrata dar in acelasi timp cauciucul sa fie usor "ovalizat".
Sugestia mea a fost sa verifice timoneria fata - toate bucsele si pivotii, sa verifice si geometria directiei si jocul in caseta de directie.
La orice masina, exista o valoare critica a unghiurilor, la care directia se comporta foarte ciudat. Unghiuri care in timp se pot modifica.
Lucrul asta se poate combina cu un usor joc in caseta de directie si poate duce la un comportament haotic apropo de directia pe care sa o ia masina - wandering car.
Apoi mai stim ca la accelerare/franare, unghiul de convergenta se modifica.
La fel si masele in miscare se modifica de-a lungul timpului, deoarece masa discului de frana se micsoreaza.
Toate acestea adunate pot sa induca acea vibratie. Totul e sa se genereze conditiile ideale.
Eu as verifica temeinic ce am spus mai sus si apoi, daca toate sunt in regula, as incerca sa modific un pic unghiul de convergenta in + sau in -, dar pastrand tolerantele permise de producator.
Dupa aceea as vedea daca mai face sau nu la fel...

Post #99923 26th Apr 2011 3:01 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Multumesc pentru raspuns.

Poate nu am fost suficient de explicit. Aceste trepidatii apar doar in cazul franarii usoare si doar la anumite viteze (intre 70 - 90 km/h). Deci doar la franare, in rest masina este echilibrata, nu vibreaza la nici o viteza, nu trage dreapta sau stanga, nu toceste inegal anvelopele, deci este in parametri foarte buni.
De aceea imi este greu sa cred ca este vorba de vreo piesa din partea de suspensie, mai ales ca dupa ce am schimbat discurile, la franare masina se comporta execelent pentru un timp.
Dupa parerea mea, aproape sigur este la sistemul de franare (discuri / placute de frana). Din cauza asta va intrebam daca stiti de unde pot sa procur placute mai "moi" pentru a nu incalzi excesiv discul de frana.

Daca incep sa fac tot felul de reglaje la unghiuri, caseta de directie etc. (desi cred ca nu e cazul) s-ar putea sa intru in capitolul "never ending story" si sa am tot timpul ceva de reglat.

Post #100025 27th Apr 2011 9:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Ba ai fost suficient de explicit si am inteles bine... Very Happy
Iar eu sper sa fi exprimat bine/corect ce am vrut sa spun...
Mase (critice) in miscare la o anumita turatie/frecventa, franare care modifica unghiul de convergenta, poate un eventual joc in elementele directiei, etc...
Oricum, procedeaza cum crezi ca e mai bine pentru tine si te simti confortabil. Thumbs Up
Eu sunt un pic mai analitic si curios in acelasi timp...

Post #100027 27th Apr 2011 10:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Multumesc mult de raspuns.

Voi incerca diverse variante, pentru a remedia aceste vibratii. Cred ca primul pas pe care-l voi face este sa aleg niste placute de frana mai moi, care sa se uzeze mai repede dar sa nu ridice prea mult temperatura in discurile de frana, sa vad daca asa se rezolva (sper ca da Very Happy ).

Oricum, daca reusesc, voi posta un comment, poate va fi de folos si altor utilizatori cu astfel de probleme.

Toate bune!

Post #100148 28th Apr 2011 10:38 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Iaca un site interesant si cateva informatii utile.

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml

Prietenul meu m-a sunat zilele trecute si mi-a spus ca, dupa ce a curatat cu un smirghel fin cateva pete de pe discurile de frana, pete care s-au dovedit a fi material depus de pe placutele de frana, nu mai are acele trepidatii...

Post #102887 22nd May 2011 1:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Multumesc pentru link-ul trimis. Are o serie de informatii utile.

In legatura cu vibratiile in volan, se pare ca s-a remediat. Am inlocuit placutele de frana cu un set nou si nu au mai aparut trepidatiile, desi am parcurs cateva mii de km de atunci. De data asta am instalat placute originale, probabil si asta a contat. Very Happy

Post #107683 14th Jul 2011 11:36 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site