Yonutz
Member Since: 17 Jun 2021
Location: Bucharest
Posts: 6
|
Aceeasi palarie la alta Marie.
Pe scurt:
Masina asta a ajuns la mine in decembrie 2020. Avea 224.000km, acum are 229.000.
Intre timp am schimbat uleiul si filtrele (in ianuarie) , nu ptr ca ar fi trebuit ci ptr ca asa sunt eu, nu am incredere decat in mine, si in nimeni altcineva.
Din decembrie pana acum fara probleme, utilizata zi de zi "de la moara pana la gara" si inapoi. utilizata domestic fara ture, fara scarturi samd.
In urma cu 10 zile cine o conducea a luat un mic stalp pe partea stanga (din ala limitator la Metro). a mai mers 3 zile dupa care intr-o seara pur si simplu nu a mai vrut sa porneasca. Am incercat de cateva ori, acumulatorul avand dupa spusele vechiului propietar circa 1.5 ani acum (85A, 720A la pornire). Seara am scos bateria si am lasato la incarcat sa am ce pune a doua zi pe masina.
Dimineata am incercat iar dar degeaba (fara porniri lungi si abuzive). Am pus testerul pe ea (Launch).
Erori la prima testare:
Pe ECU
P1259-87 Immobiliser to powertrain control module signal error - permanent
P0047-11 turbo/supercharger boost control selonoid - circuit low - pending
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor - permanent
P0341-00 Crankshaft position sensor A circuit range/performance - permanent
Pe BCM
B10A2-00 Crash input - permanent
+alte cateva erori nesemnificative
In istoric am mai gasit una relevanta:
B1D21-52 Remote control Switch - historic
Pe ATCM
U0401-94 Invalid data received from engine control module / powertraincontrol module - intermitent
In urma resetarii (resetare intai prin unirea bornei de + cu ce de -, nelegate la baterie dupa 10 min fara curent si dupa aia cu testerul) au ramas:
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor - permanent
P0341-00 Crankshaft position sensor A circuit range/performance - permanent
B10A2-00 Crash input - permanent
Am chemat platforma si am trimis-o la service competent si specializat LR. Nu voi da numele servicelui ptr ca pe patron il stiu de 15 ani, este un om deosebit si am toata stima ptr el. Si parerea mea va ramane mereu la fel. A pus mult suflet acolo si il voi respecta mereu ptr asta. Indiferent de care a fost realitatea acolo. Precizez ca nu am platit nici un leu. Nu ptr ca nu as fi vrut, ptr ca nu mi s-a cerut desi e clar ca niste oameni au fost platiti ptr orele petrecute langa masina (eu nu sunt convins ca au si muncit cat sunt platiti). A urmat o saptamana de asteptare cu telefoane si din a 3-a zi am inceput deja sa ma interesez cum si in ce fel si in alte directii ptr ca mi se parea ca "se bate pasul pe loc". Suntem in 2021, avem testere performante, avem know how (sau poate avem doar impresia ca avem)_acest model e unul simplu si destul de comun si e inacceptabil sa ajungem in situatia in care tinem masina si sa ne uitam unii la altii ca "nu stim/nu putem sa o reparam" asta in conditiile in care facem asta zi de zi!
Ce s-a facut in acel service sau ce mi s-a spus mie ca sa facut:
S-au schimbat ambii senzori cu unii noi. Se presupune ce s-au montat corect. Ulterior s-au montat ai mei inapoi ptr ca s-a constatat ca si astia erau buni, nu am inteles daca prin comparatie cu reactiile masinii sau in urma masuratorilor.
S-a masurat semnalul de la ambii senzori la ECU
S-a verificat daca senzorul de la axa cu came da semnal si cum da la ECU.
S-a resoftat sau s-a facut update (aici nu am inteles exact) BCM, ECU si bordul. Fara a da erori de proces.
S-a verificat distributia.
S-a schimbat meniul din germana in engleza sa inteleg si eu ce si cum (asta e practic singurul lucru care se vede fizic ca s-a facut la masina)
Mi s-a sugerat sa achizitionez un ECU nou virgin ptr masina, lucru pe care nu l-am facut din simplu motiv ca nimeni nu mi-a put garanta ca asa "masina va fi functionala"!
Tot ce am scris aici e ce mi-au spus cei de la service.
La final dupa toata povestea asta in a 7-a zi am trimis platforma sa aduc masina la service-ul unde activam noi (unul specializat pe cu totul altceva)
Intre timp am vorbit sa iau un kit de pornire cu tot ce contine (desi inca nu sunt de acord cu aceasta practica dar la nevoie de ce nu?). Senzori noi crank si cam. Intre timp m-am documentat cum se monteaza. Tineti cont de faptul ca eu sunt economist dar din cand in cand ma mai bag sub masini sa ii ajut pe parteneri. Nu mi-e rusine sa ma murdaresc.
Plecata de la service cu doua erori, respectiv:
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor - permanent
P0341-00 Crankshaft position sensor A circuit range/performance - permanent
La noi am pus o baterie OPTIMA din aia de 74A /1000 A la pornire sa ma asigur ca are destul curent.
Dupa curatarea firelor si miscarea lor prima surpriza:
am ramas cu o singura eroare pe care o sterg dar revine iar incercarea la pornire:
P0340-00 Camshaft position sensor A circuit (bank 1 or single sensor) - permanent
Fara nici un fel de alta eroare nici pe tester si nici pe bord.
Ce am de gand sa fac:
1.Sa verific distributia sa ma asigur ca totul e in regula
2.Sa verific vizual si sa pastrez senzorul cam de pe masina (dupa instructiuni), sa identific pinii ptr senzorul cam din ecu si sa trag fire direct de la el la ecu.
3.Sa montez un senzor nou cam si sa il leg la noua instalatie
4.Sa incerc sa fac o verificare la ecu sa nu cumva sa fie asta buba (am inteles ca e o procedura) si un baiat destept o poate face.
5.Sa clonez alt ecu dupa ecu masinii. Acelasi baiat destept. Asta ca sa nu ma apuc sa demontez jumatate de masina.
6.Daca tot ce e sus e ok, si masina tot nu porneste, schimb tot kitul de pornire. Asta este.
Din lumea din care vin eu, totul e posibil, nu stim sa spunem nu sau nu se poate, nu avem ce sa ii facem. Si nu suntem obisnuiti sa primim intrebari ptr care nu avem un raspuns. Nu sunt profesionist amator dar cei care ma cunosc ma pot considera lejer un amator profesionist. In ceea ce fac.
Precizez ca in ultimele 4 zile in fiecare noapte am citit despre LR pana aproape de dimineata asta in conditiile in care ziua muncesc. Si inca simt ca nu s-a terminat, sunt deabia la inceput de drum. In ceea ce privesc masinile mele din parcare sunt psihopat, recunosc. Nu pot dormi noaptea daca stiu ca nu merg. Nu sunt genul care sa renunt, in urma cu 10-12 ani m-am ocupat de un Isuzu Trooper 4JX1 si mi-a luat vreo 12 luni pana iam dat de cap. Intreaga poveste e pe un forum de profil.
Am scris povestea asta ptr toti posesorii cu Land Rover care se vor afla intr-o situatie similara mie.
Daca e vreunul din acel service care are cont aici si citeste: domnilor e timpul ori sa va gasiti un job pe masura implicarii voastre la locul de munca ori sa incepeti sa munciti ptr banii care ii primiti. Nu e normal sa va sune clientul si sa va sugereze unde sa mai umblati ca nu mai aveti voi idei.
Va tin la curent cu povestea. Daca aveti voi alte idei va astept. Bune, rele nu conteaza, sunt dispus sa le aplic pe aproape toate (cele decente).
Multumesc tuturor celor care au avut rabdare sa citeasca.
|