Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Senzor rotatie arbore
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 
Senzor rotatie arbore

Sa vedeți aventura: M -a lăsat aerul condiționat.Am umplut cu freon, nimic. La service-uri au zis ca e compresorul, sa i-l schimb. Am dat ambreiajul jos, am verificat bobina, era ok, alimentând-o la o baterie făcea câmp magnetica. Montat la loc, nu a mai mers. Verificat circuit electric, totul ok. Am dat o iar jos si cand mișcam de cupla bobinei îmi dădea întreruperi pe aparatul de masura. Am scos mufa din bobina, curățat, spray contacte, montat la loc si rezolvat. In cadrul acestor operațiuni, am observat ca cureaua de accesorii era puțin ciupita.Am zis ca mai merge, dar nu a fost așa , după trei zile s a rupt o fâsie din ea si mi a smuls cupla de la senzorul de rotație. Am urcat o pe platforma ca s a oprit in mijlocul drumului ca nu mi am dat seama eu de ce s a oprit motorul brusc. Am du S-o la reprezentanta ford, un tip a băgat mâna sub ea si m a trimis sa iau o cupla de la un ford, care pana la urma nu s a nimerit si a "rezolvat " el problema, pana azi cand motorul s a oprit brusc la 120 km pe ora înainte de Ploiești. Plătit platforma pana in bucuresti, rezolvat rapid la landatelier. Cei de acolo au prins mufa cu un colier, cică e undeva sub un capac si au comandat o mufa noua de 25 lei. Deci de la o amărâta curea de accesorii am plătit 700 lei doua platforme, doua diagnoze 200 lei si doua " reparații" la instalația electrică 200 lei. Oricum la land atelier m au primit imediat dar m au cam jecmănit, 380 lei o diagnoza si infiptul unei cuple......In sfârșit, tarif de urgentă la mașina venită pe platforma. Deci , având in veder ca V am plictisit, va rog, aveți o poza cu poziția acestui senzor si cu cupla lui. Ca daca mai sare odată sa nu mai chem platforma? ( asta inseamna sa neglijezi sa schimbi consumabilele la timp-te costa de 10 ori mai mult)

Post #305883 2nd Sep 2016 8:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Post #305909 3rd Sep 2016 12:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Multumesc.sper sa nu mai fie nevoie,probabil e destul de treu accesibil,poate chiar demontat scutul

Post #306001 4th Sep 2016 5:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu, doar roata si aparatoarea de protectie din dreapta.
Ai putea sa te uiti un pic la filmul asta, ceea ce te intereseaza fiind pe la minutul 7:06

Post #306009 4th Sep 2016 7:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Problema intalnita legata de contactul imperfect al cuplei de la senzorului de rotatie a arborelui s-a manifestat in prima faza cu intreruperi repetate a functionari motorului in timpul rulari (un fel de frana de motor la care frana de serviciu si volanul nu mai functinau normal,decat printr-o apasare mai ferma a pedalei si invartire a volanului mai grea, semn ca servofrana si servodirectia nu mai lucrau),in a doua faza motorul se oprea si pornea dupa vreo cateva incercari de la butonul de pornire si in final motorul se oprea si nu mai pornea de loc!
Ciudat a fost ca pe diagnoza https://www.icarsoft.com/Product/s-332-ica...aguar.html ce o am nu imi arata ca ar fi vreun defect la motor. Scria 'No Fault' cea ce ma facut sa verific in prima faza alimentarea cu motorina scotand furtnul de retur de pe filtru de motorina(cel din stanga inspre motor) si sa observ ca la apasarea butonului de start si rotirea motorului de catre electromotor ii venea incet motorina impinsa de pompa de inalta presune!
Mod de rezolvare in cazul meu:
-se vireaza directia la maxim spre dreapta pentru a avea acces prin partea din fata a roti;
-se desface aparatoarea de plastic prin desurubarea celor 2 piulite de plastic cu o cheie de 10 si mai jos la un surub folosirea unei surubelnite torx sau dreapta de ~4mm
-dupa indepartarea aparatori se observa fulia de la arbore,iar in stanga acesteia este senzorul Hall cu un conector care se deschide prin ridicarea piedici si tragerea acestuia spre exterior
-se scoate si se baga de cateva ori conectorul pentru a se reface contactul sau daca pini sunt corodati se repara sau se schimba Very Happy
Ma gandeam ca amplasarea acestui senzor este problematica si la o trecere prin apa, aceasta ajungand in dreptul conectorului, iar daca acesta nu mai etanseaza bine apar problemele sus amintite!
Eu tot dadeam vina pe motorina ca find cu apa sau ca sa format condens in rezervor si din cand in cand mai ajunge apa la injectoare, astfel desfacand de vreo doua 2 ori surubul de decantare de la filtu de motorina,dar nu a fost acesta motivul intreruperi functionari motorului ! Sad
Am mai sunat pe mecanici sa le cer o parere, ce o fi de nu mai porneste si le-am zis ca pe diagnoza nu am nici un defect si atunici ramanea ca singura problema sa fie cea mecanica de ma faceu sa ma gandesc la vestitul defect al axului cu came,dar am zis ca daca vie motorina pe retur la incercarea pornire,nu este el !
Am postat cat mai explicit acest comportament pentru a scuti de timp si de bani pe uni dintre posesori acestui vehicul, eu petrecand aproape 5 ore,jucandu-ma cu furtunele si cu motorina din ele pana mi-am dat seama si asta pe un soare la 32grade si apoi o ploaie Crying or Very sad , intr-o prima staie de servici clienti de pe autostrada Turda-Alba Iulia,dupa ce am impins masina inapoi ~30m de pe banda de accelerare si la 300km departare de casa Big Cry
Electronica multa=>probleme multe - in favoarea unui consum mai bun ! Rolling Eyes

Post #375684 24th Jul 2019 6:47 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bmarian8



Member Since: 03 Jan 2018
Location: Corbu.constanta
Posts: 21

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Stornoway Grey

Salut.daca vreți să schimbați senzorul arbore cotit(volanta),aveți mare grijă că sunt doua tipuri de senzori.sfatul meu este să îl demontați(eventual poza) și după aceea să comandați senzorul.eu sunt pățit și am aruncat 80lei pe geam.
Încă o dată îi mulțumesc lui Alex,e tăticul la freelander 2 și m-a scos de multe ori din necaz.

Post #408565 2nd Jun 2021 7:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Mi se pare ciudat ca acea diagnoza nu a aratat nici un defect. Si eu am una si mi-a dat defect si cand s-au stricat, pe rand, senzorii de la vibrochen si axu' cu came.

Post #408727 6th Jun 2021 9:19 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site