Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme tehnice
Post Reply  Down to end
Page 5 of 8 <12345678>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Sau in topicul de mai jos, nu?.... Pana si forumularea pare cam aceeasi... Ce mai, persoane care gandesc la fel. Laughing
http://www.freel2.com/forum/topic6177.html

PS: Dar acum uitandu-ma pe topicul ala, chiar si tu ai postat vreo cateva mesaje in martie/aprilie anul trecut... Ai uitat.... Imbatranesti... Laughing

Post #330413 4th Sep 2017 5:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Da,am vazut! Embarassed Ma gandeam ca e ceva! Da la o scanare rapida nu am mai gasit! Big Cry Varsta! Yawn

Last edited by Drinovan Ovidiu on 13th Jun 2018 6:35 am. Edited 2 times in total

Post #330431 5th Sep 2017 6:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Dar ar merita un sticky sa fie usor de găsit eventual Smile

Later edit (problemele mele). Am facut deja 1 an de cand am masina si am facut deja 23,000 km cu ea.

a) Lucruri uzate si care trebuiesc schimbate in curand:

- discuri si placute de frana
- toata partea de frana de mana (de la cablurile de la maneta din masina, pana la saboti)
- furtun intercooler care transpira ulei (se zica ca putin mai mult decat trebuie) desi in 15,000km nu a mancat decat 200 ml ceea ce mi se pare mai mult decat tolerabil

b) Lucruri care s-a stricat accidental

- am un senzor de parcare pe fata care are un scurt / refuza sa functioneze. Rezultatul este ca din punctul de vedere al masinii nu ii mai foloseste deloc (nici spate, nici fata). Categorie "irelevant" pentru mine.
- maciulia si pielea schimbatorului de viteze s-a scorojit ingrozitor. Materiale proaste folosite sau doar timpul. Am cumparat inlocuitor pentru fusta de piele si astept cand trebuie sa dau grila centrala jos ca sa o repar. Maciulie am gasit doar la preturi exorbitante. Poate o sa iau imitatia aia de chihlimbar la ca daciile vechi. Categorie "oarecum enervant" pentru mine.
- mufa de AUX in s-a largit probabil de la tras fire etc. Rezultatul e ca imi mai sta cablul de AUX infipt corespunzator. Categorie "enervant de-a dreptul" pentru mine.
- plasticele cu difuzoarele micute de la usi nu mai stau chiar fixe si la gropi / denivelari serioase vibreaza perceptibil. Categorie "enervant" pentru mine.
- incuietoarea usii stanga spate pare pe duca (ii mai dau vreo 6-7 luni). Uneori "uita" sa deblocheze usa atunci deschid masina din telecomanda.
- la ~150,000 km a cedat turbina si a fost trimisa la reconditionare fix inainte sa o cumpar eu. Turbina a venit cu garantie de 10,000 km. I-am depasit fara nici o problema ulterioare. REPARAT

Post #330673 8th Sep 2017 2:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Furtune turbo crapate la 177,500 km; cu tot tacamul.

A ramas sa vad care furtun este de vina si sa il inlocuiesc. Posibil sa le inlocuiesc pe amandoua in caz ca si celalalt e imbatranit si e pe duca. REZOLVAT. A fost nevoie de un mic sprint pe autostrada sa curat galeria de evacuare de funingine, dar masina se simte mai bine decat inainte de problema.

Alte probleme (copy-paste din alt thread):

- am un senzor de parcare pe fata care are un scurt / refuza sa functioneze. Rezultatul este ca din punctul de vedere al masinii nu ii mai foloseste deloc (nici spate, nici fata). Categorie "irelevant" pentru mine.
- maciulia si pielea schimbatorului de viteze s-a scorojit ingrozitor. Materiale proaste folosite sau doar timpul. Am cumparat inlocuitor pentru fusta de piele si astept cand trebuie sa dau grila centrala jos ca sa o repar. Maciulie am gasit doar la preturi exorbitante. Poate o sa iau imitatia aia de chihlimbar la ca daciile vechi. Categorie "oarecum enervant" pentru mine.
- mufa de AUX in s-a largit probabil de la tras fire etc. Rezultatul e ca imi mai sta cablul de AUX infipt corespunzator. Categorie "enervant de-a dreptul" pentru mine.
- plasticele cu difuzoarele micute de la usi nu mai stau chiar fixe si la gropi / denivelari serioase vibreaza perceptibil. Categorie "enervant" pentru mine.
- incuietoarea usii stanga spate pare pe duca (ii mai dau vreo 6-7 luni). Uneori "uita" sa deblocheze usa atunci deschid masina din telecomanda. Lipsa de timp, dar nu e ceva chiar important pe moment.
- la ~150,000 km a cedat turbina si a fost trimisa la reconditionare fix inainte sa o cumpar eu. Turbina a venit cu garantie de 10,000 km. I-am depasit fara nici o problema ulterioare. REPARAT


Last edited by Skalids on 11th Oct 2017 6:55 am. Edited 1 time in total

Post #331814 25th Sep 2017 8:18 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dragosv78



Member Since: 28 Feb 2017
Location: Ramnicu Valcea
Posts: 15

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Lux Auto Ipanema Sand

Salutare, ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat ce ar trebui sa caut la Freelander-ul meu automat care de cateva zile a inceput sa faca un zgomot insotit de o zmucitura in momentul in care trec cutia din N in D ? Precizez ca l-am achizitionat la 138.000km, am parcurs pana acum 18000km fara nici un incident. Pana acum am schimbat doar consumabilele si distributia, inclusiv uleiurile din grupuri si uleiul la Haldex+filtru. Eram foarte incantat de fiabiliatate pana in momentul asta si m-am mirat sa citesc pe acest topic cate probleme au avut ceilalti membri

Post #332586 6th Oct 2017 2:49 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Descrie un pic mai mult acel zgomot...
Cat despre zmucitura... La rece? La cald? Ai schimbat si uleiul din cutie? Sau macar ai verificat nivelul?
Iar despre fiabilitate, da, e mai fiabila decat alte modele LR, daca nu cea mai fiabila, dar are si ea mici zone sensibile, ca orice masina.
Si de obicei pe forum sunt mult mai multi cei care posteaza problemele, in cautare de solutii, decat cei care se lauda ce masina buna au, nu? Very Happy Very Happy

Post #332598 6th Oct 2017 8:10 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Am avut ceva asemanator (semi-smucitura) la BMW-ul anterior. Dupa 300,000 km, a trebuit sa trimit cutia de viteze la reconditionat.

2 pinioane (1st, 2nd gear) aveau dinti lipsa si nu cuplau cum trebuie. Motor mare de 4L, proprietarul anterior a mers agresiv cu ea, uleiul nu fusese schimbat niciodata.

Mi-am dat seama ca e groasa (SIC!) in momentul in care am zis sa schimb uleiul poate se rezolva si am vazut ca incepe sa iasa o gelatina negricioasa cu span ca de la strung.

Daca face tot timpul (cald / rece) posibil sa fie ceva mecanic din cutie.

Btw... face "smucitura" cand schimbi in D si iei piciorul de pe frana sa porneasca masina sau apare si cu piciorul pe frana cand treci in D?

Eu pot sa ma laud cu masina si fiabilitatea ei. Luata la 155,000 km, am facut deja vreo 25,000km. Singura chestie "naspa" e furtunul de la intercooler care a decedat la 177,500 km. Tinand cont ca e originalul, eu zic ca e de bine.

Post #332644 6th Oct 2017 4:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dragosv78



Member Since: 28 Feb 2017
Location: Ramnicu Valcea
Posts: 15

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Lux Auto Ipanema Sand

Multumesc pentru raspunsuri
Precizez ca am schimbat uleiurile cand am luat masina (in urma cu 18.000km, la 140.000) in diferentiale si Haldex cu echivalentul de la Volvo, impreuna cu filtrul Haldex. Uleiul in cutie l-am schimbat/improspatat de 2 ori-am folosit Ravenol T-WS Lifetime, mi s-a parut ca ar avea cele mai apropiate specificatii.
Legat de zgomot, este ca un cloncanit, dar mult mai deranjanta este smucitura puternica ce face masina sa miste putin din loc, chiar daca am piciorul pe frana. Nu am reusit sa asociez fenomenul cu temperatura exterioara sau a motorului/cutiei, dar 18000km a mers ca ceasul. Fenomenul a aparut dupa un drum lung, in ultimii 5000km am mers doar pe asfalt.

Post #332758 8th Oct 2017 5:04 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da, uleiul e corect atata vreme cat e generatia noua de cutii cu auto-neutral. Nu stiu exact ce ai tu, deoarece 2011 este exact anul trecerii de la un tip la altul de cutie. Altfel ar fi trebuit sa pui RAVENOL ATF T-IV, daca tot ai pus de la Ravenol, dar oricum cele 2 sunt compatibile si mixabile. Doar ca WS este un pic mai subtire decat T-IV.

Zmucitura apare exact in momentul trecerii din N in D, sau apare dupa aprox. 1-2 secunde dupa ce este in D?

La trecerea din N in R face la fel?
Face tot timpul sau doar uneori?
Daca dupa smucitura o pui inapoi in N si apoi o duci din nou in D, face din nou?
Si este la trecerea din N in D sau este la scoaterea din P si mutarea pana in D?

Si inca o data... La schimb, ai verificat nivelul uleiului corect? Adica cu motorul pornit, cutia in P pe la 60 de grade si adaugat ulei pana curge afara pe la busonul de verificare si apoi astepti pana se opreste din curs si doar picura?

Post #332778 8th Oct 2017 1:14 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dragosv78



Member Since: 28 Feb 2017
Location: Ramnicu Valcea
Posts: 15

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Lux Auto Ipanema Sand

Astazi am reverificat nivelul de ulei, am recompletat dar ce am adaugat a curs, deci nivelul era ok (cutia este fara auto neutral)
Smucitura se produce imediat la trecerea din N in D. Daca o scot din D in N si apoi rapid din nou in D nu mai face. Daca o las putin in N, la trecerea in D se produce si smucitura. Nu apare de fiecare data, dar in 90 % din cazuri trecerea din N in D produce smucitura
Nu apare smucitura la trecerea din N in R niciodata

Post #332782 8th Oct 2017 1:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Atunci e posibil sa ai o problema la blocul de valve sau poate nu-i place uleiul.
Daca e fara auto-neutral, atunci un ulei T-IV sau JWS3309 sau echivalente, ar fi mai indicat.
De obicei producatorul masinii adapteaza softul cutiei pentru uleiul cu care defineste ca va fi folosita cutia.
O diagnoza ne-ar putea da ceva indicii daca ECU-ul de cutie a detectat ceva suspect.

Post #332793 8th Oct 2017 4:23 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dragosv78



Member Since: 28 Feb 2017
Location: Ramnicu Valcea
Posts: 15

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Lux Auto Ipanema Sand

Īncă o dată multumesc pentru raspuns. Totusi, am 15.000km de cand am schimbat uleiul in cutie. Nu ar fi trebuit să apară pāna acum problema? Sa incerc sa schimb uleiul prima dată? Pun Ravenol T-IV peste cel vechi ? In fisa tehnica de la T-WS e specificata clar cutia mea-AISIN TF 80 SC, este posibil totuși să nu fie bun ?

Post #332801 8th Oct 2017 5:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dragosv78



Member Since: 28 Feb 2017
Location: Ramnicu Valcea
Posts: 15

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Lux Auto Ipanema Sand

Īncă o dată multumesc pentru raspuns. Totusi, am 15.000km de cand am schimbat uleiul in cutie. Nu ar fi trebuit să apară pāna acum problema? Sa incerc sa schimb uleiul prima dată? Pun Ravenol T-IV peste cel vechi ? In fisa tehnica de la T-WS e specificata clar cutia mea-AISIN TF 80 SC, este posibil totuși să nu fie bun ?

Post #332804 8th Oct 2017 5:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Precum am spus... Cei de la Aisin spun ca uleiurile WS si T-IV sunt compatibile si miscibile. Pot fi puse unul in locul celuilalt.
Totusi T-IV duce mai bine la temperaturi ridicate deoarece este mai vascos, dar in acelasi timp e mai nasol iarna.
WS e de generatie mai noua, e full sintetic si gandit sa mearga in conditii mai dure, pentru cutiile cu autoneutral.
Daca ai o cutie normala si esti sigur de asta, in manual spune asa:


Dar nu cred ca uleiul este de vina, atata timp cat sistematic iti face asa, si la rece si la cald.
Probabil uleiul nou, avand aditivi de curatare si fiind mai subtire, a pus in evidenta o posibila problema la una din valvele din blocul hidraulic.
Face doar la cuplarea initiala sau sunt mici smucituri si la schimbul intre viteze? In sus sau in jos?

Dar aici imi dau doar cu parerea, nu vreau sa te sperii, nu am vazut masina si "simtit-o", asa ca ceea ce spun poate fi departe de adevar...

Post #332805 8th Oct 2017 5:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dragosv78



Member Since: 28 Feb 2017
Location: Ramnicu Valcea
Posts: 15

Romania 2011 Freelander 2 SD4 HSE Lux Auto Ipanema Sand

Face doar la cuplarea initiala, fara smucituri in rest. As vrea să cred că te inseli cu blocul de valve dar cred că mă imbat cu apa rece 😀

Post #332807 8th Oct 2017 5:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 5 of 8 <12345678>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site