Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Problema galerie admisie, putere scazuta la masina
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue
Problema galerie admisie, putere scazuta la masina

Am rezolvat o problema si am diagnosticat alta, care cred ca a aparut chiar de curand, ca trebuia sa o simt si eu la mers.

Mi-au spus la reprezentanta ca trebuie sa schimb galeria de admisie ca este clapeta blocata. Mi-au dat si un pret, mare zic eu.
Problema este ca masina, pana la 2000 de ture se comporta normal. Dupa 2000 se simte ca nu are putere, si scoate si un fum ce n-am vazut, la schimbarea vitezelor. Parca uneori am senzatia si de gatuitura in mers. Am vrut sa merg mai mult de 140 si nu a tras.

Mai sunt si plecat si trebuie sa duc masina acasa. Oare este un risc mare ca merg o perioada asa cu ea?
Oare fumul, lipsa de putere si gatuiturile ce le simt uneori sa fie cauza a ceea ce s-a diagnosticat la reprezentanta, adica clapeta blocata la admisie?
De ce mi-au spus la reprezentanta sa schimb galeria, nu as putea la un service sa-mi repare clapeta din interior?
Are cineva idee de unde pot cumpara galerie, in afara de cea oferita de reprezentanta, ca am cautat ceva pe internet si nu am gasit nimic. Ideea este ca pretul si manopera ofertate inseamna ceva si ma gandesc daca am alternativa.

Multumesc.

Post #239791 2nd Nov 2014 8:55 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu galeria e cu probleme, ca e doar o chestie de plastic, ci acea clapeta care ajuta la oprirea corecta a motorului. Sunt repere separate, demontabile separat.
Nu putine au fost cazurile cand mecanismul intern al clapetei s-a defectat. Angrenajele au rotite din plastic la care se rup dintii.
Din pacate, in marea majoritate a cazurilor a trebuit schimbata cu totul, dar au fost si cazuri cand s-a putut repara cumva. Catalin (cata26bcn), aici pe forum, a reparat-o.
Si inca ceva de retinut. Catalin mi-a spus ca in general sunt mari sanse ca acea clapeta sa se blocheze pe deschis, nu pe inchis, deoarece are un arc intern care o tine in repaus deschisa.

Acea lipsa de putere si fum negru pot fi din mai multe cauze:
- un furtun de cauciuc pe traseul de la turbina la motor crapat. sau orice scapare de aer pe acest traseu: furtune, imbinari, intercooler, etc.
- senzorul de presiune din galerie cu probleme. senzorul se afla pe corpul clapetei.
- turbina cu probleme

Ai ceva coduri de eroare stocate pe ECU-ul de motor?
Ti-as recomanda verificarea celor de mai sus.

Se poate merge cu ea asa pana acasa, dar incet, fara exagerari.


Last edited by alex_pescaru on 2nd Nov 2014 10:19 am. Edited 1 time in total

Post #239794 2nd Nov 2014 9:20 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Chiar ca a venit vorba de furtune.
Mi-au spus ca trebuie sa schimb si furtunul de la intercooler.
Deci fumul sa fie de acolo?

De coduri nu stiu ce sa zic poate au fost si le-au sters la reprezentanta.
Daca e asa si o duc la citire din nou , ar trebui sa reapara daca nu am remediat problemele, nu-i asa?

Post #239795 2nd Nov 2014 9:33 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Daca scapa presiune, pana ECU regleaza injectia, raportul aer/combustibil este dezechilibrat si, pentru cata motorina este injectata, aerul este mai putin, deci fum.

Este bine cand se citesc codurile, sa ti le notezi sau sa soliciti listarea lor pe o foaie si sa ti-o dea.
De multe ori codurile iti dau o indicatie destul de exacta apropo de ce este cu probleme.

Da, daca problemele persista, codurile, in general, reapar dupa o vreme. Trebuie sa dai ceva timp ECU-ului ca sa treaca prin toate fazele - pornire, incalzire, functionare in regim, oprire, ca sa poata testa problemele si erorile.

Post #239798 2nd Nov 2014 9:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Multumesc.
Atunci trebuie sa vad daca exista furtun intercooler si galerie admisie la un pret mai accesibil pe undeva , ca in urma citirii codurilor si ce au mai facut pe acolo au tras concluzia.
Am mai invatat ceva ca fumul si lipsa de putere sunt cauzate de furtunul intercooler fisurat. Si clapeta la admisie blocata pe deschis genereaza probleme doar la oprirea motorului.

Toate cele bune.

Post #239800 2nd Nov 2014 10:11 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

salut,clapeta se blocheaza in cele mai multe cazuri pe deschis,asta deoarece are un arc destul de puternic,si in cazul in care s-au dus rotitele dintate arcul o readuce in pozitia de deschis.daca e blocata in vreun fel,ai sa vezi ca la oprire motorul are o vibratie mai mare,simti ca se zgiltiie masina la oprire.mai exista si unele sanse in care clapeta NU are dinti rupti,doar tociti,si atunci se blocheaza clapeta undeva la mijloc intre doi dinti,atunci ramine acolo unde este,arcul nu mai are posibilitatea sa o aduca la pozitia de deschis,asta e un caz "mai fericit" sa spun asa,eu am reparat si una cu dinti rupti,si una cu dinti tociti,la cea cu dinti tociti ideea e sa o desfaci,o cureti,si apoi sa schimbi pozitia rotii dintate din mijloc opus pozitiei in care a functionat,pui o vaselina siliconica,si asa o mai ai citiva ani pe masina pina se tocesc dintii definitiv.
Ca sa verifici cum e blocata clapeta,cel mai simplu e sa slabesti si sa scoti furtunul de la intrarea in clapeta,si sa incerci sa misti clapeta cu degetul,asa o sa vezi daca "agata",sau "scapa" si daca e blocata in vreo pozitie diferita de cea pe deschis.
una noua se gaseste doar pe Pierburg si e in jur de 500ron.daca e blocata pe deschis Full,poti sa mai mergi cu masina cu ea asa,nu influenteaza decit la oprirea motorului,in mers nu are nici o influenta.

Post #239838 2nd Nov 2014 4:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Am schimbat furtunul. Trage ca noua.

Mai ramane in stand-by galeria de admisie. Mi s-a spus ca nu este riscant, pot merge fara probleme cu clapeta blocata.

Post #240320 6th Nov 2014 9:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Unde a disparut clapeta ?

Asa cum am scris in noiembrie 2014 , mi-au spus la reprezentanta ca am clapeta blocata. A trecut timpul si la revizie, prin iulie 2015 am fost informat la fel, ca este clapeta blocata.
Din considerente de buget , si citind ca atunci cand este blocata ne este grav am mai lasat schimbul galeriei.

In decembrie (cam 18 decembrie ), cand a trebuit sa schimb egr-ul , mi-au spus ca am clapeta rupta.

Atunci am zis ca e grav, am comandat galeria ca nu era pe stoc si abia azi mi-a venit randul sa o schimb. (bineinteles am mers in fiecare zi cu masina)

Azi dupa demontare aflu ca o clapeta si inca o jumatate din alta (din cele 4) nu mai sunt. SI ca au cautat ceva dupa ele , dar nu s-au gasit.

Acum ca am galerie noua, dar 1 si 1/2 clapete disparute pe undeva, ma ingrijoreaza ideea.

Ar putea sa se intample ceva grav? Ar trebui sa mai fac ceva?

De la sevice au spus ca sr pute sa fie oprite in intercooler sau tocate(distruse ) in motor.

Voi ce ati face in situatia asta?
Or fi distruse, ar putea fi undeva si sa patesc o catastrofa mai tarziu?

In tot acest timp din cate ma pricep nu am auzit zgomot strein.

Unde au disparut?

As vrea parerea unui specialist din acest forum daca se poate.

Multumesc frumos.

Post #286814 11th Jan 2016 2:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

cine a zis ca e in intercooler a gresit mult.nu avea cum sa ajunga acolo deoarece aceste swirl flaps sint dupa tot sistemul de aer,inclusiv turbo si intercooler,sint chiar inainte de admisia in motor.daca ai avea si niste poze ar fi extraordinar,sint curios pentru ca si eu sint cam in aceeasi pozitie,la mine tija era rupta si le-am blocat manual pe deschis.din cite stiu la noi,LR, situatia este mai buna deoarece din cite am mai citit sint din plastic ( asta poti sa verifici si tu la galeria veche ), si dupa parerea mea plasticul a fost topit de temperaturile destul de inalte in timpul arderii din motor.la BMW fiind metalice ei au avut probleme mari,s-a lasat cu chiuloase si motoare distruse,de aceea o sa gasesti pe net kit-uri de reconversie/eliminare a acestor swirl flaps doar pentru BMW si alte modele echivalente motorizarilor cu aceasta problema.
in concluzie ,eu unul nu mi-as face nici o problema,dar sa mai asteptam si alte pareri mai avizate zic eu.

Post #286815 11th Jan 2016 3:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Sigur.

O inspectez si pun poze , dupa ce ajunge sotia acasa cu masina.
Ea a preluat-o de la service de curand, dar mi-au spus ca am galeria in portbagaj.

Sper sa fie topite.

Dar mai asteptam si alte pareri.

Post #286817 11th Jan 2016 3:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bogdanm



Member Since: 01 Jul 2014
Location: Bucharest
Posts: 17

Romania 2007 Freelander 2 SD4 S Manual Baltic Blue

Gata pozele.

Sunt din plastic.
Doar 2 si jumatate.

Click image to enlarge


Click image to enlarge


Sper ca le-am pus bine ca e prima oara cand pun poze.

Post #286827 11th Jan 2016 4:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Stai linistit, precum a spus si Catalin.
Daca motorul "toarce" corect fara zgomote si tremuraturi ciudate, totul e OK.
Vezi ca puteai sa pui o galerie fara clapete si stateai si mai linistit.
Cred ca pe galeria veche o sa gasesti marcate codurile pentru ambele tipuri, cu si fara swirl flaps.

Post #286831 11th Jan 2016 5:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Rusu



Member Since: 27 Jan 2022
Location: Bistrița
Posts: 7

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Whistler White
Mașina nu trage

Salutare și scuzati dacă am postat greșit, nu ma pricep, scuzați! Ma puteti ajuta va rog cu o problema la mașina. Am un freelander 2, 2008, 2.2, 152 de cai automat. Mașina dintr-o data nu a mai mers mai mult de 60 și nu se tura mai mult de 2500-3000. Am dus o la mecanic, mi-a pus testerul și mi-a dat eroarea “Abatere reglare presiune de supraalimentare” cod P0299, a curățat el ceva senzori pe acolo, a șters eroarea, am mers cu ea 10-15 minute si funcționa normal, dar după acele 15 minute a apărut din nou eroarea, in bord îmi scrie putere motor scăzută, poate sterge eroarea de 10 ori, același simptome. El zice ca ar fi defect turbo, ca face prea putina presiune, doar ca nu as schimba turbo și sa nu fie asta problema..ma puteți ajuta cu un sfat, va rog? Mulțumesc!

Post #417664 27th Jan 2022 12:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site