Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cu pornirea la rece
Post Reply  Down to end
Page 1 of 7 1234567>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame
Probleme cu pornirea la rece

De cand temperatura exterioara a scazut am urmatoarele probleme:

- bag cheia in slot si apas pe butonul de start dar bordul ramane stins. Scot cheia si o introduc din nou si abia atunci pleaca;

- dimineata foarte greu porneste, abia dupa vreo 2-3 incercari, la o temperatura exterioara de -4 grade.

- uneori, cand motorul este rece, pentru 1 secunda motorul pierde putere, ca si cum nu primeste alimentare. Poate problema este legata de pornirea la rece. Sa fie filtrul de motorina, bateria sau vreo bujie incandescenta ?

Multumesc.


Last edited by atlas on 4th Dec 2012 8:15 pm. Edited 1 time in total

Post #163230 4th Dec 2012 7:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Au fost discutii, mai demult, despre anumite situatii cand din cauza ca se apasa butonul de start prea repede dupa introducerea cheii, masina nu reactiona si se comporta exact cum spui tu.
Si mie mi s-a intamplat de cateva ori, cand intr-adevar m-am cam grabit sa-i dau start, dar nu a fost nevoie sa scot si sa bag cheia din nou. Am apasat din nou pe buton si a pornit.
Cine stie, poate e nevoie de mai mult timp pentru autorizarea cheii?...

Pornirea greoaie poate fi intr-adevar de la bujii, dar ar mai fi ceva...
Se pare ca tresa de masa dintre baterie si caroserie sau cea dintre caroserie si motor pot suferi in timp coroziunii si sa apara o cadere cam mare de tensiune pe ele. Asta duce la o invartire mai lenta a motorului si o incalzire mai proasta a bujiilor.
Multi au pus un cablu suplimentar de masa intre borna de la baterie si carcasa motorului. Destul de usor de facut din cauza pozitiei facile. Si eu am pus-o.
Ce pot sa spun e ca pornirea e muuuult mai buna si rapida de cand am pus-o. Motorul se invarte mai vioi si porneste mult mai repede.

Chestia cu intreruperea...
Se intrerupe imediat, imediat dupa pornire (sa zicem dupa 1-2 secunde) sau mai tarziu (si) in mers?
Deoarece, daca e imediat dupa pornire, intr-adevar mi s-a intamplat si mie, parca sughita motorul, dar doar pentru o singura data (poate doua ori) si doar cand e foarte rece. Probabil in ciclul motor, un cilindru rateaza aprinderea din cauza frigului.
Daca e mai tarziu si/sau in mers, poate fi din cauza senzorului de pozitie a arborului cotit. Se pare ca e sensibil la murdarie si/sau oxidarea contactelor mufei lui. S-a discutat pe forum chestia asta.

Post #163237 4th Dec 2012 8:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Buna ideea cu cablul suplimentar de masa legat de la minusul bateriei la blocul motor.

Problema cu opritul apare in mers, dar cand motorul este inca rece. Am observat ca apare mai des cand masina este pe plan inclinat cu fata, motorul indreptate in sus. Odata motorul cald nu am mai observat fenomenul. De exemplu am rulat peste 1000 de km fara nici o problema. Am pus asta pe seama softului modificat pentru DPF dar apoi am facut legatura cu temperatura exterioara scazuta.

Ma gandesc sa incep cu schimbarea filtrului de combustibil, masina fiind cumparata de 4 luni nu stiu cum s-a facut service-ul inainte. Este posibil sa aiba inca filtrul din fabrica.

Problema cu recunoasterea cheii este recenta, de cand a venit frigul, pana atunci pleca din prima. La fel, dupa ce motorul sau in cabina este cald pleaca din prima. Poate am si bateria slabita ...

Post #163242 4th Dec 2012 8:36 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am schimbat urmatoarele:
- bateria cu una EXIDE / TUDOR EA / TA852, 85Ah / 800A;
- filtrul de motorina cu unul echivalent de la MAHLE KL 581;
- bujiile incandescente cod LR001302 NGK YE08 4966 inlocuite cu BERU GN063;
- garniturile la galeria de admisie cod LR005364 ( GLASER M38101-00
sau REINZ 11-38553-01 )

Din cele 4 bujii doar 2 mai functionau. La inlocuirea bujiilor s-a demontat si curatat si galeria de admisie si s-au curatat depunerile din capul racordului care vine de la EGR.

Azi dimineata la 0 grade C masina a plecat bine. Dar am observat ca nu se mai aprinde in bord indicatorul care arata ca se incalzesc bujiile. Specificatiile la BERU GN063 spun ca au tensiunea de 11V la 11.5A. La cele de la NGK nu stiu curentul, dar tensiune este tot de 11V. Nu stiu daca are importanta dar am masurat rezistenta la rece la ambele tipuri de bujii, la cele uzate de la NGK este de 1-0.90 Ohm pe cand la cele noi de la BERU rezistenta este mai mica, de 0.85-0.75 Ohm. Am si pus si diagnoza dar nu am nici un mesaj de eroare.

Sper ca nu am stricat ceva ... Sad

Din ce am mai citit pe forum timpul cat sant incalzite bujiile este legat de temperatura lichidului de racire. Sa aiba oare legatura cu faptul ca lichidul de racire este la minim pentru ca am mesaj de low coolant level ? Poate ca senzorul de temperatura este langa senzorul de nivel si nu mai citeste corect temperatura ...

Post #164651 17th Dec 2012 8:58 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu-ti face griji, nu ai stricat nimic. Rezistenta bujiilor este OK, si oricum ele sunt alimentate printr-un releu si o siguranta, direct din baterie. Deci nu ai nici ce sa strici pe partea de electronica. Electronica comanda doar acel releu pentru bujii si el a ramas acelasi. Calculatorul de motor monitorizeaza, in schimb, sa vada daca bujiile sunt alimentate sau nu. Dar la tine sunt daca spui ca porneste OK masina.

La 0 grade nici nu cred sa se aprinda martorul de bujii...
La mine se aprinde doar sub 0 grade si sta destul de putin aprins (1-2 secunde) pana sa inceapa sa invarta motorul.

Senzorul pentru temperatura lichidului de racire nu este langa cel de nivel lichid (care e in vasul de expansiune). Deci nu are nici o legatura cu acel "low coolant level".
Senzorul de temperatura este pe corpul termostatului in dreapta motorului.

In concluzie, stai linistit, totul pare sa fie normal. Completeaza in schimb cu ceva apa distilata pana la nivel ca sa iti dispara mesajul.

Si acum, intr-adevar, daca spui ca aveai 2 bujii arse, se explica si acele intreruperi la rece. Bujiile sunt comandate/alimentate si dupa ce a plecat motorul, pana cand temperatura apei ajunge la aproximativ 20 grade. Asta in scopul reducerii noxelor printr-o ardere mai completa.

Post #164677 17th Dec 2012 11:40 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Multumesc Alex pentru raspuns !

Mai trebuie sa montez cablul de masa de la baterie la motor.

Am gasit un document despre bujiile de la BERU:
www.myturbodiesel.com/images/pdf/beru-gp.pdf

Post #164679 17th Dec 2012 12:08 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Azi dimineata la -2 grade tot nu s-a aprins becul de bujii si electromotorul a invartit ceva mai mult pana a pornit. Incep sa cred ca ceva nu este in regula. Poate pleaca mai usor acum din cauza ca bateria este noua si am adaugat si ulei 2T in motorina.

Daca este arsa siguranta sant doua variante, sau curentul absorbit de bujii este prea mare sau una dintre bujii nu a fost conectata iar conectorul face scurt la masa.

Am aruncat o privire pe schema electrica si am vazut ca ECM-ul vede daca bujiile sant alimentate. Dar oare doar atat vede sau ECM-ul este capabil sa masoare si curentul pe care-l absorb bujiile stiind astfel cand s-au incalzit la temperatura maxima ?

Feedback-ul de la bujii la ECM trece printr-o siguranta de 5A, mult prea mare pentru a masura o simpla tensiune, deci teoretic vorbind, este posibil ca o fractiune din curentul absorbit de bujii sa vina si de la ECM, deci implicit ECM-ul poate calcula curentul care trece prin bujii.

Acum citind cu atentie documentul de la BERU se pare ca rezistenta bujiilor creste proportional cu temperatura, deci implicit curentul scade. Probabil ca bujiile de la BERU, avand alt profil de raspuns temperatura - rezistenta fata de cele de la NGK, sa aiba faza de preincalzire, atunci cand curentul absorbit este foarte mare, mai scurta.

Post #164959 20th Dec 2012 10:19 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Spui ca nu se aprinde becul... Dar exista o pauza sesizabila intre apasarea butonului si pornirea demarorului? Daca da, totul e in regula.
Stiu ca nu te linisteste ceea ce-ti voi spune si ce ti-am mai spus, dar la fel, nici mie nu mi se aprinde prea mult becul de la bujii. Astazi, la -6 grade, nu cred sa fi stat becul aprins mai mult de 2, poate maxim 3 secunde. La 0 grade sau -2 cum spui ca a fost la tine, nu cred sa-l fi vazut aprins. Si porneste OK de fiecare data. Intr-adevar, poate invarte mai mult decat de obicei, dar porneste OK.

Cum bujiile sunt in paralel, daca una face scurt la masa in conector se va arde siguranta mare pentru bujii.

Siguranta de 5 amperi este ca sa alimenteze ceva din ECU-ul de motor. Este o conexiune de "tensiune", nu de curent. Ca sa te convingi, scoate siguranta de 5 amperi si pune in locul ei un ampermetru. Masurand sensul curentului o sa te convigi in ce directie curge curentul.

Post #164971 20th Dec 2012 3:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Eu pornesc motorul in 2 etape, apas butonul si se lumineaza bordul iar apoi dupa ce a facut toate verificarile apas ambreiajul si porneste demarolul. Astept sa mai scada temperatura ca sa vad cum se comporta.

alex_pescaru wrote:

Siguranta de 5 amperi este ca sa alimenteze ceva din ECU-ul de motor. Este o conexiune de "tensiune", nu de curent. Ca sa te convingi, scoate siguranta de 5 amperi si pune in locul ei un ampermetru. Masurand sensul curentului o sa te convigi in ce directie curge curentul.


Nu stiu exact cum arata schema in interiorul ECU, sant doar presupuneri analizand schema electrica. Dar orice ar alimenta are legatura cu bujiile pentru ca siguranta de 5A este dupa releu si semnalul care se intoarce in ECU se numeste I_S_GLW iar comanda releului vine pe semnalul O_J_GLW. Parerea mea este ca ECU poate verifica daca bujiile nu sant intrerupte, daca releul functioneaza verificand tensiunea atunci cand releul este comandat dar si curentul absorbit.

Zic ca se poate masura curentul pentru ca exact la fel se procedeaza cand se masoara curenti mari. Se masoara sa zicem doar 1/20 din curentul absorbit, masurand tensiunea care cade pe o rezistenta etalon de valoare cunoscuta. Dar repet, sant doar presupuneri.

Ar fi interesant de studiat schema ECU ... Wink

Post #165000 20th Dec 2012 7:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Daca se doreste ca acea intrare (ISGLW) sa fie folosita pentru monitorizare, atunci ea poate fi folosita in 2 moduri/cazuri.
Inainte de a actiona releul prin OJGLW, deoarece bujiile sunt izolate, pentru a citi rezistenta catre masa a bujiilor si in felul acesta sa spuna daca sunt arse (toate) sau nu.
Dupa comanda OJGLW pentru a vedea daca vine tensiune pe bujii.

Dar a pune o siguranta, in general, inseamna ca acolo exista un consumator.
Altfel, pentru o analiza de curent, o siguranta nu-si are rostul.
Ai dreptate, poate o schema a ECU-ului ne-ar lamuri. Dar slabe sperante de asa ceva...

Post #165005 20th Dec 2012 8:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Azi dimineata, tot la -2 grade, cat arata bordul, surpriza, s-a luminat indicatorul de bujii cam 1 secunda. Masina a pornit putin mai greu si a scos putin fum alb-albastrui la primul puf, apoi totul a fost OK. Este posibil ca temperatura lichidului de racire sa fi fost mai scazuta decat in ziua precedenta, pentru ca ieri, tot la -2 grade, nu s-a aprins.

Ce ma intriga este faptul ca timpul cat dureaza faza de preincalzire, respectiv cat sta aprins indicatorul luminos nu respecta ce scrie in document, unde zice ca la 0 grade trebuie sa stea aprins cam 1.5 secunde.

Post #165025 21st Dec 2012 7:11 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Iti faci prea multe griji... Very Happy
Daca nu-ti place cat sta implicit pe bujii, atunci foloseste pornirea in 2 etape cum spui ca oricum foloseai.
O sa vezi ca bujiile, in faza de preglow, sunt pornite doar sub 5 grade si stau destul de mult pana cand releul lor le deconecteaza, chiar daca in bord becul e stins.
Am expus aici ce am constatat: http://www.freel2.com/forum/post84348.html#84348

Post #165053 21st Dec 2012 5:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Din pacate problema nu s-a rezolvat Sad In aceasta dimineata la -6 grade foarte greu a pornit motorul, doar la a 4-a incercare.

Am incercat sa verific siguranta F4 dar nu am reusit sa-i scot capacul, mai rau, am si rupt un capat al clemei de plastic de la capac Sad In schimb am scos afara releul R4 si am continuitate de la borna pozitiva a bateriei pana la intrarea de putere a releului, deci trag concluzia ca siguranta este buna. La iesirea releului spre bujii am masurat cu ohmetru si am continuitate spre masa. De asemenea am masurat circuitul de comanda al releului si nu este intrerupt. Nu stiu daca el si cupleaza cand este comandat.

Nu mai stiu ce sa cred, sau bujiile nu sant corect conectate, adica fisa nu este bine infipta in capul bujiei, sau nu am ales corect tipul de bujii sau problema este alta si s-a rezolvat doar partial prin schimbarea bujiilor.

O sa incerc sa schimb si filtrul de aer poate este partial infundat. Am observat ca pana la aprox.1200 de ture din zona filtrului se aude o vibratie cam ciudata, este ca si un zumzait, parca este o albina intr-o punga.

Post #165196 23rd Dec 2012 1:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am verificat si filtrul de aer dar nu era incarcat dar daca tot l-am desfacut l-am si aspirat de praf si am curatat suportul de filtru si senzorul MAF.

Am observat un lucru ciudat, chiar la plus 3-4 grade pleaca greu la rece daca rezervorul este doar pe sfert plin. Cu rezervorul plin pleaca ceva mai usor. Dar odata motorul cald pleaca fara nici o problema. Incep sa cred ca este o problema pe partea de alimentare. Dar nu inteleg de ce nu se manifesta si cand motorul este cald ...

Post #165666 30th Dec 2012 2:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Cred ca problema este rezolvata. Pana de curand am alimentat de la Mol, bineinteles cu combustibil premium, dar ultimul plin l-am facut de la Rompetrol cu motorina Efix Diesel 51. Am ramas surprins sa vad ca la -10 grade cu motorina de la Rompetrol masina a plecat normal. Ma gandesc sa trec pe motorina EfixS Diesel 55.

Totusi parca nu-mi vine sa cred ca motorina este asa proasta ...

O sa duc injectoarele si pompa de inalta presiune la verificare la un service Bosch in momentul cand o sa schimb axul cu came. De asemenea mai vreau sa schimb si sonda lambda, poate ca din cauza temperaturilor mari cauzate de regenerarile de DPF sa nu mai masoare corect nivelul de oxigen.

Post #167105 13th Jan 2013 1:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 7 1234567>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site