Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > problema bi-xenon
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green
problema bi-xenon

Salutare tuturor!
Am un Freelander 2 de 2 saptamani Razz Masina am luat-o sh si are 56,000km, arata foarte bine, modelul S.
Ce am observat este ca , farurile xenon nu se adapteaza, sunt in pozitie orizontala mereu. Din cate stiu eu ar trebui sa se ridice, sa de adapteze si sa ramana acolo la orizontala. La mine nu se intampla asa, cand le pornesc se aprind direct pe pozitia orizontala si nu misca nimic.
Cel de la care am cumparat-o mi-a spus ca a schimbat un bec la un moment dat si ca de atunci nu i-a mai mers escamotarea asta, cum sa-i spun eu Smile.
Pe mine nu m-a deranjat cand am luat-o dar acum, ma gandesc ca poate nu e ok sa stau cu ele asa, ca poate nu functioneaza cum trebuie si ca sistemul adaptiv ma poate ajuta destul de mult.

Voi ce parere aveti? pot sa verific cumva pe la faruri ce s-a schimbat daca s-a schimbat corect?
Tipul de la care am luat-o inlocuise si luminile de interior ( cele din plafon ), cu lumini led (ceva chinezesti) , cu lumina alba. Le-am scos si am pus normale ( cum scrie in carte) .

Astept un semn de la voi.
Merci

Post #128247 20th Jan 2012 2:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Salut si bine ai venit!
La FL2 farurile cu xenon nu fac la pornire acea miscare scurta si rapida sus/jos ca la alte masini.
Ele se autoregleaza in momentul cand masina este stationara si miscarea lor de autoreglare este relativ lenta.
Mai mult, trebuie sa parcurgi cativa metri cu masina si doar apoi, la prima oprire, farurile se autoregleaza.
De multe ori, cand am parcat pe teren denivelat, cand plecam constatam ca farurile bat prea jos sau prea sus. Doar dupa ce ma opream pentru cateva secunde, farurile se autoreglau.
Te poti convinge punand masina la 20m de un zid, cu farurile pe el, si apoi te dai jos din masina si te duci in spatele ei, deschizi portbagajul si te asezi pe el/bara de protectie, ca sa modifici pozitia orizontala a masinii.
O sa vezi ca initial farurile se misca cu masina si apoi, lent, se aseaza in noua pozitie.
La fel si cand te ridici de pe portbagaj/bara.
Nu au legatura becurile interioare cu problemele xenoanelor.

Post #128287 20th Jan 2012 6:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Salut.
Bine v-am gasit Wink
Mda, n-am incercat sa fac proba la zid, dar o s-o fac zilele astea.
Ce e ciudat insa e ca tipul de la care am luat-o asta mi-a spus ca inainte sa schimbe un bec, cred ca de la pozitii sau semnizare, spunea ca farurile faceau miscarea sus jos si apoi stabilizare, iar dupa , n-au mai facut.
Uite cred ca ceva de genul (de la secunda 2 la 5 a video-ului):
&sns=em

Auto-leveling cred ca se cheama.

Merci!

Post #128355 21st Jan 2012 6:20 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu, cu siguranta mie nu mi-a facut asa niciodata.
Si nici nu am vazut un FL2 care sa faca. Da nu am vazut prea multe. Laughing Laughing
Poate tipul a avut numai masini care au facut asa si confunda cu alt tip de masina...

Post #128359 21st Jan 2012 7:50 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

da, posibil sa nu faca si sa fi confundat el.
Tipul avea mania de a schimba/tuna si mai are o problema tot de aici. A schimbat becurile din interior si a pus unele chinezesti cu led. Astea stateau aprinse si cand se inchidea usa, ceva gen dim ( la bmw aveam asa) lumina de veghe.
Ei bine tot din cauza ledurilor alora nu stiu ce s-a intamplat ca geamul de la sofer nu se mai ridica cu o tragere de butonul de la geamul soferului. trebuie sa tii apasat (ridicat mai exact) butonul pana la capat.
Am schimbat becurile cu cele originale dar eroarea asta a ramas.
Si d-aia ziceam sa ma duc la o diagnoza sa vada daca gaseste astea doua erori. Farurile si geamul de la sofer.

merci

Post #128365 21st Jan 2012 8:47 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Led-urile raman "dim" pentru ca lumina de la interior (si nu numai) este comandata de FET-uri.
De aceea ramane o tensiune mica, reziduala, care este in stare sa faca led-urile sa lumineze.
Pentru un bec ar fi fost prea putin si nu lumineaza.

Cat despre usa, s-ar putea sa-si fi pierdut informatia de "capat de cursa" (valoarea curentului limita la capat de cursa, la care se comanda oprirea motoraselor). De obicei cand scoti bateria isi pierde informatia asta.
Butonul are 2 pozitii pentru oricare din directii sus/jos.
La prima (daca apesi/tragi doar un pic) se misca doar cat tii mana, la a doua (daca apesi/tragi mai tare) ar trebui sa mearga singur pana la capat.
Procedura pentru memorarea capatului de cursa (curentului limita) este urmatoarea:
Tii cu mana butonul in pozitia a doua pentru inchidere pana geamul se inchide complet.
Eliberezi butonul.
Tii cu mana din nou in pozitia a doua pentru inchidere, cu toate ca geamul este inchis, vreo cateva secunde, pana se aude un click in usa (s-ar putea sa fie nevoie sa faci operatiunea intr-un loc cu liniste).
Asta-i tot. Din momentul asta geamul va stii sa se inchida singur pana la capat, deoarece stie valoarea limita a curentului la care sa se opreasca.

Post #128377 21st Jan 2012 10:07 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black
reglare xenon

Salutare.
Daca nu se regleaza farurile, verifica potentiometrul de nivel,
care, dupa ce demontezi roata din spate stanga, o sa il vezi legat
de o bieleta. Verifica integritatea "firelor" si a conectorului.

Succes........

Post #128451 21st Jan 2012 6:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Mai este unul si la roata din stanga fata... Thumbs Up

Post #128469 21st Jan 2012 8:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Hei, salut.
Nu stiu de ce nu mi-a dat notificare , pe topicul asta. Sau poate n-am fost eu atent.
O sa incerc asta cu geamul chiar in dupa amiaza asta. Ar fi f frumos sa se inchida cum zici Alex, sper sa mearga asa Wink

Aha deci sunt niste potentiometre de nivel. Stiu ca si ma BMW aveam si la un moment dat mi-a aratat cineva insa nu am bagat de seama.

In w-endul asta poate reusesc sa dau rotile jos sa le caut.

Merci mult Alx, bebel7 Thumbs Up

Post #128744 23rd Jan 2012 12:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

alex_pescaru wrote:

Procedura pentru memorarea capatului de cursa (curentului limita) este urmatoarea:
Tii cu mana butonul in pozitia a doua pentru inchidere pana geamul se inchide complet.
Eliberezi butonul.
Tii cu mana din nou in pozitia a doua pentru inchidere, cu toate ca geamul este inchis, vreo cateva secunde, pana se aude un click in usa (s-ar putea sa fie nevoie sa faci operatiunea intr-un loc cu liniste).
Asta-i tot. Din momentul asta geamul va stii sa se inchida singur pana la capat, deoarece stie valoarea limita a curentului la care sa se opreasca.


A mers!! Bow down
Merci mult! Dau o bere Wink

Sa vedem daca si cu farurile am acelasi succes Smile

Post #128757 23rd Jan 2012 2:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Quote:
Nu, cu siguranta mie nu mi-a facut asa niciodata.
Si nici nu am vazut un FL2 care sa faca

Eu am observat de mai multe ori la a mea acea reglare pe orizontala a farurilor.
Este adevarat ca miscarea nu este atat de ampla ca la alte masini (gen vw, daca nu ma insel), dar exista.
Poate ca trebuie sa te afli la distanta potrivita fata de zid Laughing
La mine se intampla la fiecare pornire automata a farurilor.
Cel mai bine este sa verifici firele potentiometrului, cum au spus si baietii.
Eu am observat odata la a mea, cand am schimbat placutele de frana, ca firele de la roata stanga fata se desprinsesera din legaturi (au niste clipsuri) si protectia de plastic se rosese (din fericire firul propriu-zis era intact). Putina banda izoliera si un colier (fara diamante Rolling with laughter ) au rezolvat problema.

Post #129226 26th Jan 2012 9:00 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

johnny_22_83 wrote:
Eu am observat de mai multe ori la a mea acea reglare pe orizontala a farurilor.

Nu are AFS (Adaptive Front light System).
Deci nu are cum sa se miste pe orizontala (nici la el si nici la mine)...

Post #129229 26th Jan 2012 9:10 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Gata!
Am facut o proba pe un plan inclinat, in fata unui zid si intr-adevar, functioneaza! Farurile se adapteaza ( pe verticala ) in functie de inclinatie.
Deci in concluzie merge, este totul ok, chiar daca nu se pornesc de jos merg in sus apoi revin pe plaja neutra.
Important era pentru mine sa se regleze in functie de teren si inclinatia/elevatia acestuia.

Merci mult pentru sprijin Thumbs Up

Post #129722 28th Jan 2012 11:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Costin



Member Since: 09 Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 31

Romania 2010 Freelander 2 TD4 S Auto Stornoway Grey

Interesant topic-ul dintr-un punct de vedere legal: am parcurs multe thread-uri in care se discutau pro si contra legalitatea/siguranta farurilor cu xenon AM. Aici vis a vis de ce scrie in lege, daca nu ai acest sistem de autolevelling plus cel de spalare al farurilor...te paste ridicarea talonului sau refuzul ITP-ului.
Si totusi, ma intreb daca in loc sa faci fel de fel de inginerii cu decupat faruri/dezlipit geamuri si montat chinezarii...care e cu adevarat situatia in care montezi pe masina faruri OEM, cu becuri OEM. Masina (in speta cazul meu) are din fabrica spalatoare de faruri.
In concluzie, imi pun faruri OEM, cu intreaga instalatie (becuri, lupa, balast-uri, etc) OEM, am splatoare de far, reglez pe banc la dealer farurile (lumini de drum, lumini de intalnire) iar ulterior folosesc cu responsabilitate butonul de levelling. De ce nu ar fi o.k. asta ? Atentie, vorbesc de faruri cu xenon, nu bixenon.
Sa fie chiar atat de "vioaie" motorasele de autolevelling incat sa compenseze asieta masinii pe drumurile noastre ? Adica sa nu aiba nici un lag ?
Parerile voastre vor fi sincer apreciate. Small roadrunner...

Post #174988 11th Mar 2013 10:45 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Costin wrote:
De ce nu ar fi o.k. asta ?

Cred ca ai fi legal.
Exista sisteme active (dinamice) de autoleveling si sisteme pasive. FL2 este in ultima categorie, adica regleaza pozitia farurilor doar in timpul stationarii masinii si relativ lent.
E destul de greu pentru ei sa testeze functionarea autolevelingului si de obicei se leaga doar de instalatiile de spalare a farurilor, instalatie care (de obicei) lipseste la masinile cu halogen si imediat iti dai seama daca masina a avut sau nu xenon din fabrica.

Costin wrote:
Atentie, vorbesc de faruri cu xenon, nu bixenon.

Ce intelegi tu prin xenon, bixenon? Deoarece, daca e sa ne luam dupa standarde, instalatia lui FL2, cand este echipata cu xenon, este una de tip bixenon. Adica, becul cu xenon este folosit si pentru faza scurta si pentru faza lunga, prin retragerea unui paravan metalic care "defineste" forma luminii pentru faza scurta. Ca are si un reflector separat, aditional, cu halogen pentru faza lunga, asta e partea a doua. Dar instalatia se incadreaza, dupa standarde, in gama bixenon.
http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#Proj...l.29_lamps

Post #175044 11th Mar 2013 4:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site