alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Da-ne mai multe detalii te rog....
Ce tester a folosit tipul? Nu cred ca un tester specific/pentru Land Rover ar fi citit/raportat o astfel de eroare....
La diesel, nu exita o "clapeta de acceleratie" in adevaratul sens al cuvantului. Clapeta care exista are alt rol. De a inchde admisia de aer la oprirea motorului pentru a reduce tremuratul motorului sau in timpul regenerarii DPF-ului (daca ai) la reducerea cantitatii de aer admise. Aceasta clapeta se recalibreaza automat la fiecare oprire a motorului.
Si chiar de ar fi asa, blocata 80% pe deschis, e foarte bine, intr-un fel. Cu cat e mai deschisa cu atat e mai bine. Ea in functionare trebuie sa stea deschisa 100%.
Iar acel incalzitor auxiliar nu poate fi pornit chiar asa usor. Doar daca are activata in firmware incalzirea stationara. Altfel, cel mult poti testa componente individuale ale lui. Incalzitorul auxiliar, asa cum vine din fabrica, va porni doar comandat de sistemul de climatizare/motor. Nici chiar programul de test de la Webasto nu poate sa-l porneasca daca nu are activata acea incalzire stationara. Stiu lucrurile astea pentru ca "m-am luptat" un pic cu incalzitorul. Gasesti ceea ce am facut aici pe forum.
|
9th Jan 2013 9:05 pm |
|
dan_gheorghisan
Member Since: 19 Oct 2012
Location: Bucuresti
Posts: 9
|
Salut Alex,
Am postat un topic in luna decembrie tocmai cu privire la incalzitorul auxiliar, iar tu m-ai indrumat catre cineva cu tester.
In ceea ce priveste incalzitorul, chiar asa mi l-a pornit tipul cu testerul, adica contact pus, motor oprit si i-a luat eroarea care aparea pe tester.
Nu cunosc tipul de tester, dar din simptomele pe care mi le descrii tu, inclin sa cred ca avea dreptate baiatul cu testerul pentru ca motorul imi trepideaza la oprire, iar uneori la relanti (sau cum naiba se spune), mi se tureaza nejustifcat dupa care isi revine (asta se intampla cand este vremea umeda sau rece afara).
Intrebarea mea este urmatoarea... daca se dovedeste intr-adevar ca este clapeta blocata, se poate remedia problema sau trebuie sa cumpar o piesa noua? (am inteles ca este destul de scumpa).
Oricum, dupa ce am descoperit acest forum, ti-am urmarit oarecum activitatea pe aici si nu pot decat sa-ti multumesc ca existi!!! Faci o treaba foarte buna, iar raspunsurile tale sunt de mare ajutor !
|
10th Jan 2013 12:40 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
E o diferenta intre a porni incalzitorul si a-i citi codurile de eroare. Acestea din urma, intr-adevar, se pot citi si cu motorul oprit si doar cu contactul pus. A-l porni, adica sa intretina o ardere continua pe o perioada bine determinata, e alta.
Cat despre clapeta, aceasta are intern cateva rotite de plastic care in timp se pot toci (li se "barbieresc" dintii) si apoi nu mai poate functiona corect.
Solutia este sa fie schimbat modulul cu totul sau sa-i faci alte rotite la un mester priceput.
Dar mai bine verifici bine daca acolo e problema inainte sa-l schimbi.
Uite aici un topic apropo de modulul clapetei: http://www.freel2.com/forum/topic10246.html
|
10th Jan 2013 12:53 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Nu este absolut nici o bataie la cap! Ma bucur daca pot ajuta in vreun fel.
Gasesti un topic privind problema clapetei si in forumul LR din Rusia. Ai si poze si info.
Iaca topicul (il traduci cu Google translate): http://lr-club.com/index.php?showtopic=47129
Si da, poti merge asa fara nici o problema. Ideea e ca acea clapeta sa fie cat mai deschisa posibil.
Daca esti foarte, foarte sigur ca e defecta, o poti pozitiona deschis complet cu mana si apoi ii scoti conectorul si o lasi asa. Vei avea o oprire cam zguduita a motorului, dar va functiona.
|
10th Jan 2013 4:10 pm |
|