Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Clapeta acceleratie
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
dan_gheorghisan



Member Since: 19 Oct 2012
Location: Bucuresti
Posts: 9

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Nazca Sand
Clapeta acceleratie

Salutare,
Am pus masina pe tester pentru a porni incalzitorul auxiliar care imi daduse o eroare, iar tipul cu calculatorul mi-a zis ca am clapeta de acceleratie blocata la 80% pe deschis.
Nu am idee ce inseamna asta... Se poate debloca clapeta sau trebuie schimbata?
Daca trebuie schimbata, cunoasteti un magazin care are preturi mai decente?

Multumesc mult

Post #166637 9th Jan 2013 4:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da-ne mai multe detalii te rog....

Ce tester a folosit tipul? Nu cred ca un tester specific/pentru Land Rover ar fi citit/raportat o astfel de eroare....
La diesel, nu exita o "clapeta de acceleratie" in adevaratul sens al cuvantului. Clapeta care exista are alt rol. De a inchde admisia de aer la oprirea motorului pentru a reduce tremuratul motorului sau in timpul regenerarii DPF-ului (daca ai) la reducerea cantitatii de aer admise. Aceasta clapeta se recalibreaza automat la fiecare oprire a motorului.
Si chiar de ar fi asa, blocata 80% pe deschis, e foarte bine, intr-un fel. Cu cat e mai deschisa cu atat e mai bine. Ea in functionare trebuie sa stea deschisa 100%.

Iar acel incalzitor auxiliar nu poate fi pornit chiar asa usor. Doar daca are activata in firmware incalzirea stationara. Altfel, cel mult poti testa componente individuale ale lui. Incalzitorul auxiliar, asa cum vine din fabrica, va porni doar comandat de sistemul de climatizare/motor. Nici chiar programul de test de la Webasto nu poate sa-l porneasca daca nu are activata acea incalzire stationara. Stiu lucrurile astea pentru ca "m-am luptat" un pic cu incalzitorul. Gasesti ceea ce am facut aici pe forum.

Post #166685 9th Jan 2013 9:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dan_gheorghisan



Member Since: 19 Oct 2012
Location: Bucuresti
Posts: 9

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Nazca Sand

Salut Alex,

Am postat un topic in luna decembrie tocmai cu privire la incalzitorul auxiliar, iar tu m-ai indrumat catre cineva cu tester.
In ceea ce priveste incalzitorul, chiar asa mi l-a pornit tipul cu testerul, adica contact pus, motor oprit si i-a luat eroarea care aparea pe tester.

Nu cunosc tipul de tester, dar din simptomele pe care mi le descrii tu, inclin sa cred ca avea dreptate baiatul cu testerul pentru ca motorul imi trepideaza la oprire, iar uneori la relanti (sau cum naiba se spune), mi se tureaza nejustifcat dupa care isi revine (asta se intampla cand este vremea umeda sau rece afara).

Intrebarea mea este urmatoarea... daca se dovedeste intr-adevar ca este clapeta blocata, se poate remedia problema sau trebuie sa cumpar o piesa noua? (am inteles ca este destul de scumpa).

Oricum, dupa ce am descoperit acest forum, ti-am urmarit oarecum activitatea pe aici si nu pot decat sa-ti multumesc ca existi!!! Faci o treaba foarte buna, iar raspunsurile tale sunt de mare ajutor !

Post #166766 10th Jan 2013 12:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

E o diferenta intre a porni incalzitorul si a-i citi codurile de eroare. Acestea din urma, intr-adevar, se pot citi si cu motorul oprit si doar cu contactul pus. A-l porni, adica sa intretina o ardere continua pe o perioada bine determinata, e alta.

Cat despre clapeta, aceasta are intern cateva rotite de plastic care in timp se pot toci (li se "barbieresc" dintii) si apoi nu mai poate functiona corect.
Solutia este sa fie schimbat modulul cu totul sau sa-i faci alte rotite la un mester priceput.
Dar mai bine verifici bine daca acolo e problema inainte sa-l schimbi.
Uite aici un topic apropo de modulul clapetei: http://www.freel2.com/forum/topic10246.html

Post #166772 10th Jan 2013 12:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dan_gheorghisan



Member Since: 19 Oct 2012
Location: Bucuresti
Posts: 9

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Nazca Sand

Ai dreptate in privinta codurilor de eroare! Imi cer scuze ca exprimarea mea nu a fost corecta si te-am pus pe ganduri.

Topicul despre care imi spui, l-am descoperit aseara si l-am printat. Am vazut ca participasei si ca dadusei niste sfaturi Smile

Mai am o intrebare si nu te mai bat la cap pana la problema urmatoare:

Se poate sa merg cu masina asa pana in primavara si sa trag de el pana se incalzeste vremea?

Multumesc mult!

Post #166773 10th Jan 2013 1:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu este absolut nici o bataie la cap! Ma bucur daca pot ajuta in vreun fel.
Gasesti un topic privind problema clapetei si in forumul LR din Rusia. Ai si poze si info.
Iaca topicul (il traduci cu Google translate): http://lr-club.com/index.php?showtopic=47129

Si da, poti merge asa fara nici o problema. Ideea e ca acea clapeta sa fie cat mai deschisa posibil.
Daca esti foarte, foarte sigur ca e defecta, o poti pozitiona deschis complet cu mana si apoi ii scoti conectorul si o lasi asa. Vei avea o oprire cam zguduita a motorului, dar va functiona.

Post #166811 10th Jan 2013 4:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site