Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Sfat achizitie
Post Reply  Down to end
Page 2 of 5 <12345>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Intr-adevar, nu prea mai gasesti masini de generatie noua cu putina electronica... Very Happy
Sa le luam pe rand:
1. Haldex.
Diferentialul Torsen de care vorbesti este un diferential pur mecanic. De aceea nu prea necesita nici o investitie... Haldex e un ambreiaj in ulei, comandat electronic. In extremis, il poti compara cu un DSG cu o singura viteza. Si este fiabil, atata vreme cat e intretinut corect si la timp. Este folosit pe o gama larga de masini: Volvo, Saab, VW, Audi, Skoda, Seat, Ford, etc. Chiar si Lamborghini si Bugatti il folosesc. Bine, nu aceeasi versiune ca pe FL2, dar tot acelasi principiu este si tot de aceeasi companie este facut.
2. Terrain Response.
Dpdv al "offroad for dummies", da, ajuta si corecteaza "user errors". Din punct de vedere al electronicii, cam tot atatea module sunt... OK, la cele cu TR mai ai selectorul de programe, dar in principiu, difera doar softurile. Deci nu scapi de electronica. Dar nici nu te gandi ca iei unul fara TR si apoi ii pui... Nimeni nu prea se baga la asa ceva.
3. Cutia automata.
E o cutie cu 6 viteze. E cu convertizor de cuplu (blocabil la nevoie), deci nu e ca DSG-ul. Daca tot iti place sa compari cu VW/Audi, atunci afla ca e o cutie ca cea de pe Touareg. Tot acelasi producator, tot acelasi feeling, tot aceeasi intretinere. Eu am automata si din punctul meu de vedere, e o cutie corect potrivita cu motorul.

Post #169093 25th Jan 2013 9:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Multumesc. Cu consumul cum sta cutia automata? La cea mai sus amintita de mine Smile , daca nu ii dadeai talpa la 60 la ora avea cuplata viteza a 7-a; daca o calcai la fund, bineinteles, reducea pana in treapta 2-3 si te punea in scaun.

Post #169120 26th Jan 2013 5:56 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Asa se intampla si cu asta de pe FL2. Poate retrograda mai multe viteze odata.
Doar ca viteza de reactie, ca la orice cutie cu convertizor de cuplu e un pic mai mica decat la DSG.
Dar nici DSG-ul nu ar putea sa suporte cuplul la care e supusa cutia de pe FL2, mai ales la viteza intaia unde la plecare in panta pe teren accidentat acel convertizor de cuplu suplineste excelent un reductor.
Daca ar fi un DSG, acea patinare a ambreiajului ar face ca discurile din interior sa se prajeasca foarte repede...

Consumul... Hmm... Depinde de talpa. Eu conduc energic. In oras imi ia cam 10-11. La drum lung, la 130 ia cam 7-8. Oricum are o aerodinamica de caramida. Si oricum, nu e masina sport, cu toate ca e destul de sprintena.

Post #169121 26th Jan 2013 6:33 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

http://www.autovit.ro/autovit-C27576841.html?output=web

ma duc maine la autoland sa-l verific. ce parere ai? este 09/2008, fara dpf.
mersi.

Post #170629 5th Feb 2013 3:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Conteaza foarte mult sa o vezi la fata locului.
Incearca sa-i afli si istoricul de revizii, actiuni service, etc, deoarece astea, daca sunt facute in reteaua LR sunt automat inregistrate.
Fiind automata, verifica sa aiba efectuata actiunea de service Q106 - info mai multe aici pe forum.
Deoarece este 2008, are Haldex generatia 3. Vezi ca astea erau un pic sensibile la un senzor intern si vezi daca a fost inlocuit. Ia-o la plimbat, daca se poate peste 20-30 KM, in cam toate stilurile si nu trebuie sa-ti apara mesaje in bord de genul: Transmission Fault, Traction Reduced. Daca nu a fost schimbat senzorul si daca totul pare OK, atunci nu o sa mai fie probleme.
Daca nu s-a schimbat uleiul la cutie si la Haldex pana acum, recomandarea mea este sa le schimbi dupa ce o iei, chiar daca producatorul spune 240.000 km sau 10 ani. E bullshit... Ce ulei tine atat? VW recomanda la aceleasi tipuri de cutii si Haldex-uri service la 60.000 km.
Citeste si mesajul asta: http://www.freel2.com/forum/post162813.html#162813

Post #170657 5th Feb 2013 6:08 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

gresesc eu, sau cele produse in 2008 au semnalizarile de pe aripa albe?

Post #170803 7th Feb 2013 10:48 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

De la MY2009 (9Hx sau mai tarziu) au inceput sa puna semnalizarile albe.

Post #170831 7th Feb 2013 5:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Got it!
Freelander 2 09/2008, alb, editie aniversara 60 de ani land rover, 109.000 km.
Cateva din dotari: cutie automata, plafon panoramic cu trapa, tapiterie partial piele cu scaune cu reglaj electric, jante 18 inchi, xenon etc.
Masina merge f. bine, am fost la autoland ciolpani si am testat-o.
Multumesc lui alex pt sfaturi si sper sa am timp in zilele urmatoare s-o spal si sa-i fac niste poze.

Post #171139 10th Feb 2013 10:59 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
vlad



Member Since: 03 Dec 2014
Location: europe
Posts: 7

alex_pescaru wrote:
Nu-ti fa griji apropo de Km. Sunt memorati in 6 locuri in modulele masinii. Cine ar vrea sa faca o magarie ar trebui sa stie sa-i modifice in toate cele 6 locuri, deoarece masina, la fiecare pornire, va lua in consideratie valoarea cea mai mare din cele 6.


Buna,
Imi poti spune care sunt cele sase module unde sunt stocati kilometrii?
Intreb pentru ca am o nelamurie la un frel2 din 2010 , in istoria de service si din facturile de revizie si reparatii. Concret, din hartii masina ar trebui sa aiba mai putini km decat are in bord . Diferenta este de vreo 40k. Ma gandesc ca au schimbat un modul sau subansamblu cu unul SH.

Multumesc

Post #243492 3rd Dec 2014 7:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Central Junction Box,
ABS,
Engine,
Airbags,
Driver Door,
Passenger Door.

Post #243494 3rd Dec 2014 8:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
vlad



Member Since: 03 Dec 2014
Location: europe
Posts: 7

Multumesc, cred ca e motorul schimbat cu totul. Aluminiul are oxidarea aceea caracteristica si multe suruburi si coliere ruginite , de masina stata in autohaus mult timp. In rest masina arata foarte bine.

Post #243495 3rd Dec 2014 8:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pai daca e schimbat fierul, ce rost ar fi avut sa schimbe si ECU-ul?
Si chiar si asa, tot valoarea corecta ar fi aratat-o, deoarece celelalte 5 spuneau valoarea corecta.

Post #243496 3rd Dec 2014 8:22 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
vlad



Member Since: 03 Dec 2014
Location: europe
Posts: 7

Ai mentionat in postarea anterioara ca se afiseaza valoarea cea mai mare la fiecare pornire. In cazul asta daca motorul ar avea km mai multi decat celelate cinci, ar afisa-o pe aceasta
Sau nu am inteles eu bine ?

Post #243500 3rd Dec 2014 8:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Scuze, am inteles eu gresit.
Am recitit si ai dreptate. Dar doar daca au schimbat ECU-ul de motor. Ca doar el trimite Km... Very Happy
Si la fel de bine puteau sa schimbe un alt ECU din cele vizate si la fel s-ar fi intamplat. De exemplu unul din usi...

Post #243504 3rd Dec 2014 8:57 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
vlad



Member Since: 03 Dec 2014
Location: europe
Posts: 7

Multumesc pentru raspuns
La motor s-au schimbat pe o singura factura: turbosuflanta, galeria de evacuare, conducta de ulei pentru turbo, conducat erg-galerie de admisiefurtun de aer la admisie, plus piulite garnituri saibe suruburi intr-o singura reparatie
Aprent nu au nicio legatura intre ele, mai ales galeria de evacuare

Post #243506 3rd Dec 2014 9:07 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 5 <12345>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site