Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Revizii: Unde, Cand, Cat ?
Post Reply  Down to end
Page 2 of 3 <123>
Print this entire topic · 
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

http://www.lipan.de/index.html

Post #96092 22nd Mar 2011 5:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Am scris anterior:"saiba de cupru de la surub baie de ulei:LR004304". Am gresit, acela e surubul de la baia de ulei si nu trebuie schimbat. Saiba are codul LR006295.

Referitor la filtrul de motorina:surubul pentru scoaterea apei e din plastic si insurubat in carcasa filtrului.El are 2 garnituri din cauciuc. Dupa desurubare el nu iese usor afara deoarece are 2 lamele de plastic in forma de arc, scopul lor este sa nu permita scoaterea lui afara si implicit intrarea aerului in sistem pe sus(intrarea aerului pe sus in filtru e impiedicata de garnitura verde de sus), eu am reusit sa le rup amandoua, unul a mai ramas in ultima fotografie. Deci eu cred ca procedura de scoatere a apei din filtru e adaugarea unui furtunas in partea inferioara impreuna cu o scula de extragere a apei din filtru(gen seringa). Apoi se desurubeaza surubul cat se permite iar apoi se extrage apa din filtru cu o seringa, in sistem neintrand aer din cauza garniturii de care am amintit.

Click image to enlarge

Click image to enlarge

Click image to enlarge

Click image to enlarge

Post #96117 22nd Mar 2011 8:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da, exact acela este.
Din acel hex de pe partea superioara deschizi supapa si va curge apa prin tubuletul de pe fund.
Nu o tragi complet afara, doar o ridici cam 1 cm. Se vede ca garnitura superioara e cam la 1 cm de buza superioara (si oricum sub nivelul aripioarelor superioare de pe capac care nu te lasa sa scoti tija), in felul asta ramanand in tub, inca etanseizand impotriva intrarii aerului, pe cand cea inferioara e mult mai aproape de virful tijei.
De la acel tubulet poti duce un furtunas pana in partea inferioara a motorului, pe scut.
Mare grija cand amorsezi filtrul, sa nu scape ceva mizerii dupa el.
Cu alte cuvinte pompezi motorina in el, nu tragi motorina prin el... Wink

Click image to enlarge


Last edited by alex_pescaru on 4th Apr 2011 7:38 pm. Edited 1 time in total

Post #96119 22nd Mar 2011 8:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Faceti-ma si pe mine sa inteleg!
Adica, pentru a schimba filtrul de motorina, am nevoie de furtunul ala cu basica (special tool)?

Post #96161 23rd Mar 2011 7:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da.
Ala sau orice alta pompa care sa traga motorina din rezervor si sa umple filtrul.
Cu siguranta gasesti unul asemanator si pe la noi...

Post #96162 23rd Mar 2011 7:28 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Cineva pe forumul german scrie ca a reusit sa schimbe filtrul fara a folosi scula respectiva. A desfacut surubul pt. scoaterea apei apoi tinand mana jos pe orificiul de scurgere a umplut filtrul cu motorina cu o palnie pe sus pana iese motorina afara pe orificiile superioare, apoi a insurubat surubul de scoatere a apei la loc. Operatiunea se face la filtrul nou inainte de a-l instala. El specifica(se vede clar intr-o poza) ca a folosit 4 capace(3 albe si unul rosu) pentru a inchide furtunele pline cu motorina in timp ce se deconecteaza filtrul vechi pentru a nu permite motorinei sa se scurga jos din furtun.Eu nu am primit decat un capac rosu impreuna cu filtrul.

Ceea ce nu inteleg eu: Care e furtunul care vine din rezervor in filtru?Primul din partea stanga?Interb pt. ca sageata aia ma cam deruteaza.

http://www.porzucek.com/cms/freelander-2/fl2-maintenance.php

Post #96168 23rd Mar 2011 8:38 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

In procedura de amorsare a filtrului (Fuel system bleeding) nu se specifica ca trebuie desfacut orificiul de scurgere a apei din filtru. In cazul asta ce se intampla cu aerul din sistem? Pe unde iese afara?

Post #96171 23rd Mar 2011 9:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Acuma am inteles. Se pare ca scula aia scumpa Fuelsystem bleeder 310-163 are o supapa de evacuare a aerului(nu intelegeam de ce e asa de scumpa). Nu imi ramane decat sa folosesc metoda descrisa in forumul german(umplerea filtrului cu motorina inainte de schimbare).


Post #96176 23rd Mar 2011 9:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Se pare ca orificiile din spate(alea unde e sageata) nu au legatura cu primele doua. Motorina nu trece prin filtru. Cred ca e un sistem simplu de decantare fara filtru prin care trece motorina.
Aici niste poze de la cineva care a taiat filtrul uzat sa vada de ce e asa de scump la dealer (cam 50 EUR)


Post #96179 23rd Mar 2011 10:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pai traseul motorinei e cam asa:
- intra in filtru prin orificiul mare care in poza are un colier alb din plastic
- cade in interior pe "palaria" elementului filtrant (cel in zigzag, din hartie filtranta) si se raspandeste uniform pe exteriorul lui
- trece prin elementul filtrant si se aduna in centrul, de unde iese prin tubul gros central, vertical
- iese din filtru prin tubuletul subtire de langa surubul de aerisire.
- merge prin motor, unde motorina se incinge tare din cauza compresiei in pompa de inalta presiune
- se reintoarce la filtru si curge prin tubuletele care au puse intre ele sageata.

Este o logica de ce motorina trece pe la filtru la intoarcere.
La temperaturi mici, sub 10 grade, in capacul filtrului, sub sageata, exista un bimetal care permite ca o parte din aceasta motorina fierbinte de pe retur sa cada inapoi in filtru, combinandu-se cu motorina care intra din tanc, incalzindu-l pe el (filtrul) si motorina care iese din el, impotriva gelificarii.

Click image to enlarge

Post #96197 23rd Mar 2011 1:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Am reusit azi sa fac inspectia la masina singur. Filtrul de ulei e destul de greu de desurubat. Fara combinatia de chei descrisa mai sus nu as fi reusit. La strangere se strange pana la capat unde are un guler de plastic care nu mai permite strangerea.La filtrul de motorina am incercat cu o pompa de guma sa umplu filtrul dar nu a functionat. Pana la urma am umplut filtrul cu motorina folosind o palnie pe sus prin orificiul de scurgere a apei. Am pus degetul jos la capatul celalalt pana am umplut filtrul iar apoi am strans la loc busonul. Cele 4 furtunase ce raman deconectate le-am astupat cu niste dopuri de 8mm(2 buc) si 10mm(1 buc) ce le-am comandat de la un magazin de computere(se folosesc la PC cu racire cu apa).Filtrul de aer si de polen e o gluma sa le schimb.La busonul de la scurgerea de ulei trebuie nuca de 21mm. Am strans cu cheie dinamometrica la 20Nm. Cele 6 suruburi de la scutul protector se strang cu nuca de 13mm la 60Nm. Sunt fericit ca am reusit sa rezolv inspectia singur cu 160EUR (in pret inca 2 litri de ulei de rezerva) colegii mei nemti nu scapa nici unul fara minim 500 EUR.

Post #102194 15th May 2011 8:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Thumbs Up Bravo tie!
Suntem o natie de curiosi si mesteri. Laughing
De fapt, cred ca nevoile, de-a lungul timpului, ne-au format...

Post #102204 15th May 2011 8:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Multumesc Alex. Am uitat sa precizez ca la umplerea motorului cu ulei am pus 6 litri de ulei( la bidonul nr. 6 de ulei am crezut ca e al 5-lea) iar acum nivelul e cam cu 5mm peste cel maxim. Crezi ca e necesar sa dau drumul iar la un pic de ulei? Ma asteapta in 2 saptamani un drum de Romania cu remorca deci nu voi depasi viteza de 110 km/h.

Post #102252 16th May 2011 8:58 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu cred ca e nevoie...
Cantitatea de service la diesel e 5.9 litri. La motorul uscat, virgin, cu tot cu umplerea filtrului e 6.5 litri.
Si eu am pus toti cei 6 litri si tot asa, au fost vreo cativa mm deasupra maximului.
Acum dupa aproape 7000 km de la revizie, e la maxim.
Oricum uleiul ala care ramane in baie in functionare (deoarece o mare parte din el e prin motor cand acesta functioneaza) e in continua miscare - frane, accelerari, curbe, etc, deci nu cred ca cei cativa mm in plus se vor simti.
Daca vrei sa ai liniste sufleteasca, scoate o parte din el prin joja cu un furtunel de perfuzii si o seringa medicala.

Post #102260 16th May 2011 11:06 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Ce parere aveti de schimbul distributiei? L-a facut cineva?
Am vazut ca are aceleasi recomandari ca si uleiurile de transmisie ( 150.000 mile), ba chiar fara limita de 10 ani.
Eu am 120.000 km si ma gandeam ca in primavara sa fac una din doua operatiuni: schimbatul distributiei sau uleiurile din cutia automata si haldex, insa nu prea sunt hotarat care ar fi mai importanta. Tind un pic spre uleiuri.
Voi ce parere aveti?

Post #212626 2nd Jan 2014 11:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 3 <123>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site