Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Revizii: Unde, Cand, Cat ?
Post Reply  Down to end
Page 1 of 3 123>
Print this entire topic · 
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 
Revizii: Unde, Cand, Cat ?

La cati km se face prima revizie la masina asta? din cartea ei deduc ca e la alegere, la 12000 sau 24 000? Cine a fost ce service recomandati?

Post #79996 6th Nov 2010 5:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Conform cartii, pentru zona noastra, trebuie facut la 24000 km sau un an, care este primul.
In postul 2 din thread-ul asta am pus informatiile despre revizii. Citesti in cuprins ce document corespunde Romaniei si te uiti in el.

Dar...
Din proprie experienta, am constatat ca, la motoarele Diesel, e mai bine ca schimbul de ulei (plus filtrul aferent) sa il faci pe la 10-12000 Km sau un an, care este primul. Asta din cauza soot-ului care se acumuleaza in ulei (particulele de sulf care se aduna si innegresc uleiul).
De fapt si cei de la service mi-au recomandat la fel. Mi-au spus ca nu e nici o problema daca vin la 24000 Km, precum scrie in carte (deci nu e neaparat interesul lor de a face bani), dar e mai bine la 12000 Km sau un an.

La mine s-a intamplat asa:
La 11500 Km si 6 luni de la cumparare, prima revizie si mi-au marcat-o in cartea de service ca un Oil Service, nu ca prima revizie, revizia A.
Apoi urmatorul service a fost peste un an (deci in total 1.5 ani de la cumparare), la 23500 Km, deci exact dupa inca 12000 Km, iar de data asta mi-au marcat-o ca revizia A, deci prima revizie.

Conform cartii, revizia A se face la 24000 Km sau un an, iar revizia B se face dupa inca un an sau 24000 Km. Apoi ciclul se repeta. Ceea ce fac ei este un schimb de ulei aditional, la mijlocul perioadei de 24000 Km.

Ambele au fost aprox. 12 mil., la reprezentanta. Dar ca orice reprezentanta, au adaos comercial mare. La ei un litru de ulei e 55 RON, cand in magazin e 35 RON. Dar asta e. In garantie strangem din dinti. Dupa... Laughing

Post #80002 6th Nov 2010 9:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Ok, Multumesc. Dar daca maduc eu si ii schimb uleiul la 12000 la alt service si ma duc la ei la 24000 pentru revizie, are ceva?

Post #80026 7th Nov 2010 10:15 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Presupun ca nu. Fiecare face cu masina lui ce vrea.
Atata vreme cat respecti planul lor de service, nu umbli unde nu trebuie si folosesti piesele si consumabilele recomandate/corecte, cred ca din partea lor e OK.

Post #80037 7th Nov 2010 6:20 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
oneamircea



Member Since: 14 Mar 2007
Location: nadlac , arad
Posts: 30

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Stornoway Grey

In momentul cand am preluat masina, cei de la PREMIUM AUTO Bucuresti mi-au impus sa efectuez prima revizie la 12000. Ce insemna " prima revizie" in conceptia lor, nu pot sa spun. Am fost nevoit sa fac drumul Arad-Bucuresti si retur doar pentru schimb de ulei, filtre, etc. Chiar daca am insistat sa fac schimbul in alta parte, asa cum prevedea manualul, nu au fost de acord si am fost amenintat cu pierderea garantiei.

Post #80075 8th Nov 2010 10:14 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Chiar daca topicul e mai vechi, m-am gandit sa postez tot aici pentru ca subiectul este acelasi.
Unde va faceti reviziile? Evident, intrebarea mea vizeaza mai mult pe cei care nu mai beneficiaza de garantie.
Mergeti in continuare la reprezentanta, ca in perioada de garantie, sau apelati la service-uri "de cartier"?
Daca va incadrati in a doua categorie, de unde achizitionati consumabilele?
Eu am si un golf V, iar cand vine vorba de revizie cumpar consumabilele de la reprezentanta pentru ca diferenta de pret este foarte mica in comparatie cu magazinele de piese. Prefer, astfel, sa am siguranta, mai ales in cazul filtrului de ulei, ca sunt consumabilele potrivite. Desigur, daca diferenta de pret ar fi mare, probabil as fi dispus sa fac unele concesii Very Happy .

Post #91593 11th Feb 2011 7:45 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Sie noi avem aceeasi configuratie la masini: sotia un Golf V din 2004 2.0 Diesel si eu un Freelander 2 TD4 S din 2007. Pana acuma am facut reviziile la ambele masini numai la dealer. Incepand cu anul asta m-am gandit sa fac eu singur reviziile dar cu consumabile originale luate de la dealer. Prima masina care urmeaza e Freelanderu in luna mai anul asta. O sa postez atunci detalii.

Post #91606 11th Feb 2011 10:46 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

din pacate eu trebuie sa ma misc mai rapid, respectiv luna asta Big Cry
am facut o mica cercetare si preturile sunt dupa cum urmeaza:
-reprezentanta:
filtru ulei-71
filtru motorina-279
filtru aer-136
filtru polen-146
-importator piese originale (am gasit 3 la noi, postez mailul cel mai atractiv):
"FILTRU ULEI 47 RON STOC
FILTRI AER 88 RON STOC
FILTRU COMBUSTIBIL 177 RON STOC
FILTRU POLEN 62 RON STOC
CAPAC FILTRU ULEI (6A832) 138 RON 8 ZILE

Garnitura 6619A vine cu filtrul de ulei deci nu trebuie sa o mai luati
separat.

Preturile includ TVA.

Piesele sunt originale.Capacul care nu e pe stoc se aduce la comanda cu
avans 50%."

Dupa cum se poate observa, exista o diferenta destul de mare din punct de vedere al preturilor. Piesele sunt insa aceleasi (originale)
Desigur mai sunt si importatorii care comercializeaza piese ale diversilor producatori, dar care se potrivesc la masinile noastre, insa acestora inca nu l-am cerut nicio oferta de pret.
O dilema pe care o am este legata de capacul filtrului de ulei. Nu stiu daca e cazul sa il schimb sau nu.

Post #91613 11th Feb 2011 11:29 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu se schimba capacul de la filtrul de ulei. Doar garnitura lui care vine, precum ai spus, cu filtrul.
Urmariti si thread-ul din Maintenance & Modification despre schimbul de ulei si capac. Am pus acolo si poze care cred eu ca sunt destul de sugestive ca sa poti face lucrarea de unul singur daca ai conditii.
https://www.freel2.com/forum/topic7840.html

Si da, cat timp e in garantie la dealer, apoi "in-house", la prieteni. Laughing

Si eu sunt in situatia voastra, prietena avand un VW Polo.
Mai mult chiar, dealerul de la VW mi-a permis sa vin eu cu consumabilele si am platit doar manopera, chiar in timpul garantiei. In situatia asta cred ca o sa merg si extra-garantie tot la ei deoarece manopera a fost de fiecare data aprox. 70-100 RON (20 Euro).

Dealerul LR nu, a insistat sa cumpar de la ei tot - consumabile si manopera.
Dupa garantie e posibil sa nu ma mai duc la ei, deoarece mi-au facut niste faze neplacute si cu reviziile si cu unele lucrari in garantie. Iar preturile am constatat ca sunt x2 la toate fata de "piata libera".

Iata si reviziile mele:

Click image to enlarge


Click image to enlarge

Post #91650 11th Feb 2011 8:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Azi am incercat sa vad de ce fel de scule am nevoie ca sa slabesc filtrul de ulei de sus fara sa ridic masina pe elevator. In final am reusit cu o combinatie din urmatoarele scule:

1: Hazet 2169-27 (nuca de 27mm de 3/8 ")
2: Carolus 1720.15 cheie de 15mm cu clichet si imbinare
3: Carolus 6015.15 adaptor 6kant 15mm la 4kant 3/8" (pt. a face imbinarea intre primele 2 )

Stie careva care este momentul de strangere(Nm) pentru filtrul de ulei si pentru surubul de la baia de ulei?
Eu am incercat dar nu am reusit in nici un fel sa aplic cheia dinamometrica( Hazet 5110-1CT 10Nm-60Nm ) pe capacul filtrului. Pe surubul de la baia de ulei probabil ca o sa reusesc.




[/img]

Post #92322 17th Feb 2011 6:37 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Daca ai vazut, garnitura de la capac vine cu filtrul si e dintr-un cauciuc moale care la cea mai mica strangere etanseaza bine. Iar capacul de ulei este plastic si de aceea nu se strange tare.
La FL2 nu am avut inca ocazia ca e in garantie, dar la vechiul VW Passat, unde era acelasi sistem, strangeam cu mana pana nu se mai invartea si apoi foarte putin cu cheia. Cel mult inca 45 grade.

La fel si la surubul de la baia de ulei. Teoretic se schimba si saiba care este din cupru si este maleabila.
Ca atare nu e nevoie sa-l strangi tare nici pe asta.
Oricum, o saiba noua, la strangere, se deformeaza/turteste si etanseaza perfect.

Dar pentru linistea sufleteasca Very Happy , manualul de service spune:
Oil filter cover, 25 Nm.
Oil pan drain plug, 20 Nm.
Ca si cum ai apasa cu o greutate de aprox. 7-8 Kg pe o parghie de 30 cm, cam cat e o cheie de lunga.
Ceea ce e cam mult dupa parerea mea...

Post #92331 17th Feb 2011 8:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

A schimbat cineva filtrul de motorina? Am reusit sa-l identific sub capacul de protectie al motorului. Ma intereseaza daca trebuie sa-l umplu cu motorina inainte de a-l schimba sau nu. Am observat ca filtrul are si un orificiu de scurgere a apei.Are cineva (Alex cumva ?) procedura de schimbare a filtrului de motorina, precum si cea de evacuare a apei din filtru?

Post #95622 18th Mar 2011 12:38 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Accesul la orificiul de scurgere al apei este foarte dificil. Aproape trebuie demontat filtrul. Mai bine-l schimbi la fiecare revizie.
Si da, trebuie umplut cu motorina, deoarece nu exista o pompa in tanc, sau mai bine spus inainte de filtru, care sa-l umple.
De fapt exista o pompa in tanc, dar ea doar egalizeaza cele doua jumatati de tanc.
Singura care trage motorina din tanc e pompa de joasa presiune (care imparte acelasi corp cu cea de inalta presiune) si este dupa filtru.
Procedura este cea de aici: https://www.freel2.com/gallery/albums/user...eeding.pdf

PS. Cred ca la Golf V, precum era la vechiul meu Passat 3BG, exista si o pompa in tanc si de aceea acolo nu cred ca trebuie umplut, ci doar pui contactul de cateva ori fara sa pornesti motorul... Dar nu sunt foarte sigur... Very Happy

Post #95651 18th Mar 2011 7:14 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ltoma



Member Since: 09 Feb 2011
Location: Griesheim
Posts: 17

Germany 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Izmir Blue

Multumesc Alex pentru informatii. Intre timp pot sa va zic ca am cumparat toate consumabilele( filtru ulei:LR001247, filtru aer:LR005816, filtru polen cu carbune:LR019589, filtru motorina:LR001313 precum si saiba de cupru de la surub baie de ulei:LR004304 de pe ebay.co.uk cu pretul de 43,85 £ plus 14£ posta UK-Germania deci total in EUR:69,11 EUR platit cu paypal. Pe ulei 8 litri ( am luat 2 litri in plus de rezerva ) am platit 91,84 EUR (posta inclusiv) tot online. Eu folosesc Castrol SLX Professional Powerflow C1 SAE 5W30 (ca sa evit probleme cu filtrul de particole).

Post #95668 18th Mar 2011 9:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Un amanunt (corectie) de luat in seama.
Am vazut un filtru de motorina nou (probabil de generatie mai noua), unde exista un surub pentru deschiderea orificiului de purjare al apei pe partea superioara a filtrului.
La acest filtru se ataseaza o mic furtunas de scurgere al apei in partea inferioara.
Invarti din surub, o supapa se deschide, si apa care este in partea inferioara (densitati diferite, apa stand, in repaus, in partea de jos) curge prin acel furtunas.
Partea proasta e ca o sa curga pe motor daca nu esti atent si o sa cam miroasa dupa aceea...
Apropo, cum arata filtrul cel nou cumparat de pe e-bay? Are acel surub in partea superioara unde sunt conexiunile cu furtunele?
Poti sa-i faci o poza? Thanks!

Post #95772 20th Mar 2011 9:07 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 3 123>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site