Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cu pornirea la rece
Post Reply  Down to end
Page 5 of 7 <1234567>
Print this entire topic · 
bucuresti77



Member Since: 20 Jan 2012
Location: Bucharest
Posts: 34

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Aveti idee de unde si cum as putea seta/modifica temperatura de pornire a bujiilor incandescente?
Sotia are un diesel Bmw, care incalzeste bujiile de la 3 grade in jos.
La Freelander care o fi standardul de pornire bujii incandescente?

Merci

Post #340943 31st Jan 2018 7:05 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu se poate modifica timpul.
Pornesc incepand de la 0 grade (pre-heating period) si stau aprinse intotdeauna dupa pornirea motorului (post-heating period) pana apa trece de aprox. 30 grade, atunci cand e cazul.

Post #340950 31st Jan 2018 8:24 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
catalin0773



Member Since: 16 Nov 2017
Location: Alba Iulia
Posts: 16

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Barolo Black

bucuresti77 wrote:
Aveti idee de unde si cum as putea seta/modifica temperatura de pornire a bujiilor incandescente?
Sotia are un diesel Bmw, care incalzeste bujiile de la 3 grade in jos.
La Freelander care o fi standardul de pornire bujii incandescente?

Merci


Ma bag si eu in discutie.
Exact asa imi face si mie. Daca este frig afara si mi se aprinde becul la bujii imi porneste ok. Daca temperatura este peste 2-3 grade porneste foarte greu.
Ai gasit oare problema?
Am fost la reprezentanta si nu au gasit nicio eroare.
Si eu m-am gandit sa-i modific temperatura de pornire.

Post #341483 5th Feb 2018 6:59 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Dar oameni buni, porniti in 2 "etape" si este la fel cu modificarea timpului.
Puneti DOAR contactul - apasati lung pe start FARA sa apasati frana/ambreiajul - si dupa vreo 5-10 secunde apasati frana/ambreiajul si apasati din nou start.

Post #341487 5th Feb 2018 8:01 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Chiar trei etape. Mai ales ca timpul de "aprindere" al bujiilor este mic la temperaturi intre 0- +4 grade. Dar am vazut ca si doua sunt suficiente.

Post #341528 5th Feb 2018 1:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

O pornire,doar in cateva pistoane,dupa o noapte la munte la -4C si cu toate 4 bujii incandescente functionale !

Post #342524 16th Feb 2018 8:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Probabil ca ar fi pornit mult mai usor daca nu i-ai fi luat contactul si apoi pornit din nou.
Se pune contactul, se asteapta si apoi, in timp ce contactul este inca pus, se apasa ambreiajul/frana si se apasa pe buton din nou.
Deci nu se ia contactul odata ce este pus.
Si poti sa astepti mai mult. Chiar pana masina opreste ea bujiile, lucru care se vede printr-o usoara "inviorare" a luminii din plafon, daca esti atent si lasi un pic usa deschisa ca sa ramana aprinse....
Dar startul, la fel, fara sa iei contactul.

Post #342547 16th Feb 2018 11:54 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Eu ce stiu e ca bujiile se alimenteaza,doar cat sta aprins pe bord martorul lor! Adica foarte putin!
Si dupa pornirea motorului nu vad de ce sa le mai tina pornite/alimentate o perioada!
Avem ceva preincalzitor de motorina pe traseul de alimentatre?
Multumesc de sfat! A sa incerc si asa!

Post #342576 17th Feb 2018 6:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu, ele stau aprinse mult mai mult, chiar dupa stingerea martorului din bord.
Iar dupa pornirea motorului le tine aprinse pentru a ajuta combustia si a reduce zgomotul motorului la rece.
Poti, ca sa te convingi, sa conectezi un led sau un bec de putere mica intre masa si siguranta F1 din cutia de sigurante de la motor si o sa vezi cand si cat stau aprinse bujiile.

Post #342585 17th Feb 2018 11:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Confirm ca am a pornit muuuuult mai OK cum a zis Alex decat punand contactul de 2-3 ori.

Ieri seara, a trebuit sa plec din Bucuresti. Aproape mi-a stat inima in loc cand a trebuit sa ma pun in miscare. Eu anu am mai folosit masina de vreo luna jumatate.

Am pus contactul, am lasat vreo 2-3 minute. Masina a pornit instant, aproape la sfert in conditiile in care la -1 grad ar fi stat sa intoarca de 2-3 ori. Cel mai interesant, motorul a pornit rotund fara sa mai aiba tendinta sa vibreze.

O sa incerc in dimineata asta (sunt acum undeva la -12 grade) sa vad daca se intampla la fel ca mai sus.

Post #343057 23rd Feb 2018 5:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

2-3 minute e exagerat.... Bujiile ajung la incandescenta de lucru (aprinse complet, pe toata lungimea) in maxim 20-30 secunde.

Post #343072 23rd Feb 2018 10:41 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Skalids



Member Since: 18 Sep 2016
Location: Bucharest
Posts: 39

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Manual Alaska White

Am pus contactul și cât m-am învârtit în jurul mașinii s-au făcut 2-3 min.

A doua oara a fost cat am pus telefonul in suport și am conectat cablul de aux.

Post #343217 24th Feb 2018 10:24 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

La inceputul iernii am schimbat bujiile.
In general masina pornea relativ OK, din prima incercare, fara bujii, pentru ca erau arse, pana la -5 grade.
Zic relativ OK, deoarece cam pleca in 2-3 cilindrii si apoi dupa vreo 5-10 secunde se uniformiza mersul.
Dar cum se faceau -5 grade, nu pornea neam. Invartea, dadea sa porneasca si se oprea. Invariabil.

Azi la -7 grade, de test, am procedat cum scrie in carte: introdus cheia, apasat frana si apasat start.
Fara chestii in doua etape, pus contactul prima data, asteptat si apoi apasat start.... Nu. Direct.
Dupa apasarea start-ului, s-a aprins bordul, masina a asteptat aprox. 3-4 secunde si apoi a inceput sa invarta.
Nu a pornit chiar "la sfert", hai sa spunem ca a pornit "la jumatate", dar a pornit si a mers rotund, mai zgomotos, dar in toti cilindrii.
Deci acum porneste OK si direct (deci nu in 2 etape) si mai jos de -5 grade, semn ca acum merg bujiile.

Nu vreau sa rasucesc cutitul in rana pentru cei care au probleme cu pornirea, dar am vrut sa spun ca si motorul asta, daca sunt toate la locul lor si merg OK, porneste bine si usor si la temperaturi joase. Motorul are 116000 km.
Sa vedem maine, cand probabil o sa fie mai putin de -7 grade. O sa incerc tot direct, nu in 2 etape.

Post #343392 26th Feb 2018 3:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
R41N



Member Since: 24 Jan 2018
Location: Bucharest
Posts: 11

Romania 2009 Freelander 2 TD4 HSE Manual Stornoway Grey

Si a mea porneste foarte greu, dimineata, impreuna cu eroarea "HDC Fault, System Not Available".
Am luat baterie noua... sa vedem maine.
Daca bujiile sunt arse, nu ar trebui sa dea eroare la tester?

Post #343411 26th Feb 2018 7:01 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Depinde ce modul de comanda ai pentru bujii.
Sunt echipari care vin cu bujii de 5V care au un mic ECU pentru bujii si echipari care au un simplu releu, cu bujii de 12V.
Cele cu bujii de 12V (care sunt majoritatea) nu dau erori.
Nu stiu cand si in ce conditii au fost echipate masinile cu acele module si bujii de 5V, dar stiu ca sunt.
Cei de pe forumul rusesc au majoritatea asa... Poate pentru piete cu temperaturi scazute...

Post #343419 26th Feb 2018 8:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 5 of 7 <1234567>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site