Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > PROBLEME CLIMATRONIC
Post Reply  Down to end
Page 2 of 3 <123>
Print this entire topic · 
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

DanEmil wrote:
Dupa ce imi gasesc pe cineva sa imi calibreze motorasele(clapetele) de redirectionare si vad ca merge totul ok, cel vechi il tr. la Constanta. Smile

Mii de multumiri! Thumbs Up
Sosit si receptionat OK.

L-am conectat pe masa la testerul facut de mine si am citit ceva informatii din el.
Se pare ca e acelasi hardware ca cel pe care-l am eu pe masina, la nivelul anului 2007, dar nivelul de software este unul din anul 2010.
Ai incercat sa faci update de soft la el atunci cand ai vazut ca nu merge?

Post #203078 14th Oct 2013 7:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
DanEmil



Member Since: 13 Aug 2013
Location: Alba Iulia
Posts: 23

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Manual Sumatra Black

A mai avut ceva probleme la el prin 2012, poate au facut la reprezentata update.
Masina ii inmatriculata in 11.2009

Post #203282 16th Oct 2013 5:59 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Nu mai merge ventilatia! E liniste nu se mai aude ventilatorul! Dupa pornirea motorului (afara 1°C) am dat drumul la ventilatie si aceasta nu mai functioneaza! Comenzile merg! Se aprind normal ledurile de la treapta de viteza ventilator la fel si daca dau pe modul auto! La pornirea celor trei zone de ventilare si la reglarea temperaturi cald/rece se aud motorasele! Incalzirea in scaune merge normal! Voi face o verificare a sigurantelor ,apoi a ventilatorului care de un an se aude un scartait la vitzele mici( 1-2-3),or fi perile!?

Post #314075 29th Dec 2016 4:56 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

la mine a fost o siguranta de 40 amp,daca nu ma insel,arsa in tabloul de sigurante de la motor.verifica acolo prima oara.

Post #314439 3rd Jan 2017 8:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Am verificat si am aflat ca este motorul ventilatorului (Blower motor) care ori a intepenit, ca am observat ca dupa aproapre 5 minute de tinut pornit modulul de comanda a lui(Blower motor control module)era putin caldut la radiator ori e intrerupta o perie!
O poza a motorului:
http://imgur.com/a/ghsdo
O filmare facuta cu un bec in loc ventilator:
https://youtu.be/lmMF-C5Ft_E
O alta problema ce am avut-o in legatura cu caldura furnizata la picioare, care defapt nu era, a fost din cauza modulului de control al motorului,care nu era pus in locasul lui, astfel aerul rece ajungea pe langa el in zona pedaleleor,iar cel cald nu facea fata! Acum trebuie sa vad cum se pune la loc ca nu prea sta in locasul lui si sa incep operatiunea de demontatre a bordului pentru a ajunge la ventilator pentru a fi reparat sau schimbat!
Daca va trebui schimbat deocamdata eu l-am gasit pe acesta:
http://www.epiesa.ro/ventilator-habitaclu-...l-1042801/


Last edited by Drinovan Ovidiu on 18th Feb 2017 8:06 pm. Edited 1 time in total

Post #314601 6th Jan 2017 7:49 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

In prima faza,pana se mai incalzeste pe afara pentru a putea da drumul ventilatorului am ales sa fac o ungere a axului din partea cu turbina de la motor!Aici se afla bucsa aceea care se mai intepeneste! O operatiune destul de greu de realizat! Acum e mai bine! Merge,dar tot nu e rezolvata problema! Am folosit doua telefoane pentru a putea vedea inauntru.
http://imgur.com/a/jD9aT
Pe unul l-am bagat in locul filtrului de aer orientat in sus,iar pe al doilea am urmarit cea ce fac! Pentru acest lucru se poate folosi programul WardenCam pentru Android de la Google,iar stocarea filmarii se va face in Google Drive!
ex:https://www.youtube.com/watch?v=X2JnTAQe2-Q[url]


Last edited by Drinovan Ovidiu on 18th Feb 2017 8:09 pm. Edited 1 time in total

Post #315174 13th Jan 2017 1:22 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Incep prin a va spune ca nevoia te invata!
Demontatea ventilatorului se face prin demontarea in partea dreapta a usei cutiei de acte,deconectarea bornei de + a bateriei,demontatea calculatorului central si a suportului din tabla a acetuia pe urma se da jos din cele 3 suruburi de pridere dispozitivul de recirculare a aerului si se poate observa ventilatorul!Se ia toolul si se invarte 10° in sens invers acelor de ceasornic dupa ce pe partea stanga s-a scos mufa de alimentare a ventilatorului si daca o a doua persoana va tine apasat de blocatorul din partea de sus a suportului!Pentru mai mut loc se poate da jos pedala de acceleratie!Pozitia de acces este foarte incomoda si se va folosi mana dreapta,daca se sta pe o parte pe pres si mana stanga,daca se sta cu capul in jos! Da,pot spune ca face parte din categoria de operatiuni destul de extreme!
Eu neavand toolul de la inceput a trebuit sa caut solutii de a ajunge la el fara sa demontez tot bordul,astfel ca am inceput prin deconectarea bornei de + ,apoi demontarea aibagului pentru genunchi,a pedalei de acceleratie si frana(atentie cele 2 switch-uri de la pedala de frana se demonteaza usor,daca se tine apasata tija si se invarte),apoi am desfacut axul de directe,doar din partea de jos si in cele din urma am blocat pedala de ambreaj cu o surubelnita!
Dupa ce s-a mai facut ceva loc am ales o pozitie(cu capul in jos) in care sa-mi permita sa folosesc cele 2 maini cu una sa apas pe blocator si cu una sa imping cu forta o surubelnita pentru a face o rotire in sensul acelor de ceasornic! Dupa mai multe incercari am reusit,dar spre surprinderea mea ventilatorul se scoate pe partea stanga (pasager),deci a urmat intreaga operatiune descrisa la inceput.O operatiune de demontare ce merge repede (mai putin de o ora).
Masina fiind din 2007 am ramas surpris sa se defecteze dupa 10 ani ventilatorul!Cu un an inainte se anunta acset lucru printr-un scartait a ventilatorului la viteze mici de rotatie!Si surpriza s-a produs cand aveam mai mare nevoie de el,adica iarna! Crying or Very sad Totul a plecat de la lipsa de ungere dintre bucsa si axul dinspre partea turbinei!
Am reusit sa repar motorul nemaifiind necesar altul nou!
Daca cineva mai intampina aceeasi problema ii pot oferi suport pentru rezolvarea problemei!
Tel. 0723793111
Poze:
http://imgur.com/a/NfkFS


Last edited by Drinovan Ovidiu on 20th Feb 2017 2:38 pm. Edited 1 time in total

Post #317718 18th Feb 2017 5:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

salut,felicitari pentru reusita,daca ai timp poate pui o schita pentru scula aia confectionata,ma intereseaza dimensiunile,cred ca pe toata lumea,sa o putem confectiona inainte de job-ul propriu-zis.din poze se vede ideea,dar ca si dimensiuni e greu de apreciat lungimea celor 3 brate,si diametrul sculei respective.

Post #317863 19th Feb 2017 9:23 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Originalul arata asa:
Mai multe info (si poze) in topicul asta: http://www.lr-club.com/index.php?showtopic=128494


Post #317868 19th Feb 2017 10:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Legat de temperatura aerului ce intra in habitaclu de afara cand clima este oprita!
Ce nu mi se pare ok este faptul ca daca las ventilatia sa sufle aerul de afara inauntru,cand totul este dat de la butoane pe rece nu reuseste sa racoreasca in interior ci mai degraba se simte mai cald ca si afara,desi afara sunt 18 grade,astfel fiind nevoit sa pornesc clima pentru a racori inauntru!
La voi este la fel? Adica pe ventilatie normala la orice viteza i-ai da,cand afara e racoare 18-20 de grade sa simtiti ca e cald inauntru si sa fiti nevoiti sa porniti clima?
http://imgur.com/a/yFHKG

Post #329320 17th Aug 2017 7:53 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

O alta nedumerire este legata de cand intra in fuctune preheater-ul electric,deoarece vine sezonul rece si vad ca pana se simnte putina caldura dureaza mult ~10min! E ca si cum acesta nu functioneaza!
Very Happy R:Am montat pe CJB un led care imi arata daca se alimenteaza heater-ul(o placa din alumuniu cu o rezistenta in ea comandata in impulsuri PWM si care se afla situata deasupra radiatorului de caldura pentru interior).
Luminozitatea acestui led vaziaza in intensitatre in functie de cum consuma preheater-ul!
Acesta porneste la pornirea masinii,daca afara este mai rece(in cazul meu au fost +4°C) pentru a urgenta incazirea in habitaclu,facand dupa 5-10 min sa se simta calad!
Minusul se leaga la pinul 1 si plusul la pinul 39 de la conectorul C !
Consum de curent cand acesta functioneaza pare sa fie intre 10-15A!

Click image to enlarge


Click image to enlarge


Last edited by Drinovan Ovidiu on 8th Mar 2018 8:54 am. Edited 3 times in total

Post #332611 6th Oct 2017 10:29 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Daca ai Webasto, nu ai preheater electric si vice-versa...
Si da, asa e, Webasto porneste cand afara sunt sub +5 grade, iar daca avem ghinionul sa fie 6-7 grade, pai cam ia vreo 10 minute sau 4-5 km ca sa simti caldura...

Post #332665 6th Oct 2017 10:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Nu are Webasto, dar are electric booster heater(cu o putere de incălzire de1,25kw, fata de cei 5kw ai Webastou-lui)ce este comandat in PVM,dupa ce interpretează o informație de la CJB(Central Junction Box) primita de la ATC(Automatic Temperatura Control) pe rețeaua de medie viteza de pe CAN!
O condiție pentru a funcționa ar fi ca viteza ventilației sa fie pe minim!
Am sa incerc cu un senzor de temperatura pus pe radiatorul heateru-lui sa vad cand porneste ,in cat timp incalzeste respectiv temperatura de lucru și pană cand functioneaza in funcție de temperatura de afara!


Last edited by Drinovan Ovidiu on 26th Jan 2018 2:54 pm. Edited 1 time in total

Post #332680 7th Oct 2017 7:32 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Am si eu aceiasi problema. Nu se invârte ventilatorul. Am verificat sigurantele, clapetele de la dirijare aer functioneaza, la fel si ledurile din rehulatorul de turație. Cum as putea sa verific daca e motorul ventilatorului inainte sa il demontez? Exista posibilitatea de acces la mufa de alimentare sa il pot alimenta pe direct?

Post #339917 19th Jan 2018 8:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
irinel_g



Member Since: 06 Nov 2010
Location: Craiova
Posts: 213

Romania 

Gata am rezolvat. L am scos , l am deblocat, si dup-aia mi a căzut din mâna si am spart ventilatorul Sad Sad Laughing deci am comandat altul. De extras l am extras cu un patent vechi la care am polisat mânerele si l am înfipt in găurile alea.

Post #340312 23rd Jan 2018 9:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 3 <123>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site