Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Pornire motor iarna
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green
Pornire motor iarna

O data cu sosirea anotimpului rece am observat ca Freelanderele diesel nu prea pornesc bine!

La o iesire la munte unde am mai intalnit un coleg cu LRF2 la o temperatura de -14°C peste noapte si la o pornire pe la -5°C si -7°C nu reuseau sa porneasca frumos!
Acum eu zic ca o fi fost motorina devina! Sa nu fi reusit cei de la benzinari sa o prepare pentru sezonul rece!?
LRF2(2007) meu dupa vreo 4 preincalziri ale bujiilor la -7°C si dat start motor de vreo 4-5 ori la care ma lasa reprize scurte de timp sa invarta electromotorul a pornit destul de greu auzindu-se in prima faza ca si cum ar merge in 3 pistoane,cu un fum de motorina nearsa(nu stiu daca nu afecteaza DPF-ul),dupa care a mers normal!
La o alta pornire la -5°C,dupa 5 preincalziri facute din 20s in 20s si dat start o data la care dupa o apasate a continuat sa invarta singur electomotorul cateva secunde,fara sa mai tin apasat butonul de start,a pornit!Tot asa in 3 pistoane cu fum,dupa care normal!
Bateria buna 12v,fara a da semn de lipsa curent!

La cel de al II-lea LRF2(2008) la care colegul il pornea mai de dimineata,deci pe la -8°C,-12°C pornea din mai mult de 7 incercari! La fel bateria buna!

La alti cu alte masini tot diesel nu le mai pornea motorul de loc ! Probabil bateriile (din cauza temperaturilor scazute) au cedat !?

Este vreun coleg la care porneste mai bine?

Post #312682 5th Dec 2016 11:40 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Verificati bujiile.

Daca sunt TOATE bune, porneste rotund si fara probleme, pana spre -20 grade.
Daca una sau mai multe sunt arse, porneste greu, deoarece sistemul sesizeaza depasirea turatiei de pornire, opreste electromotorul si atunci motorul nu poate intretine corect mersul, turatia scade sub turatia de intretinere si se opreste.

Si punerea repetata a bujiilor nu are rost, deoarece bujiile nu incalzesc motorul, ci ajuta la aprinderea motorinei.
Deci e suficient o data pentru 10-15 secunde si apoi apasati din nou start-ul - cu piciorul pe frana sau ambreiaj de data asta - fara sa mai luati in prealabil contactul.
Punerea contactului mai lunga este doar pentru a fii sigur ca bujia a ajuns la incandescenta.

Sau porniti Webasto cu 4-5 minute mai devreme, ca sa preincalziti apa, si apoi motorul porneste ca vara, la sfert si rotund.

Post #312702 5th Dec 2016 4:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Eu nu am avut niciodata un alt motor care sa porneasca asa prost la rece. Cu preincalzirea motorului e super,dar cat ma chinuit.... Rolling Eyes

Post #312723 6th Dec 2016 11:31 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Sa inteleg Victor ca inainte ai avut probleme cu pornirea.iar dupa schimbarea bujiilor merge bine!

O pornire normala pe la -2°C


Last edited by Drinovan Ovidiu on 22nd Oct 2017 6:26 am. Edited 1 time in total

Post #312774 7th Dec 2016 7:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Poate nu m-am exprimat bine. Dupa ce am rezolvat cu telestartul,sirocolul si merge preincalzirea,adica pornesc sirocolul si incalzeste motorul. Altfel la rece imi porneste asa cum ai descris si tu. avea 60 000 cand am cumpart-o acum doi ani si la venirea frigului pornea rau. Am fost prin reprezentanta si totul era bun dupa testare.

Post #312783 7th Dec 2016 11:58 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Ma gindeam cum sa testam bujiile fara a demonta galeria de admisie.adica asa cum sint montate.din cite am mai inteles o bujie buna ar consuma 10Amp,deci toate 4 ar fi undeva la 40 Amp.problema e cum sa masuram acesti 40 Amp,aparatele normale au maxim 10Amp. posibilitatea de masura....Idei ceva??

Post #313153 13th Dec 2016 8:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Un clampmetru care masoara si curent continuu...
Eu mi-am luat un Di-LOG DL6506 pentru diverse masuratori de curent.

Post #313161 13th Dec 2016 10:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

am facut si eu testul cu clampmetru si am gasit 3 bujii arse din cele 4.
recomand la cei care au probleme sa faca testul cu clampmetru si un fir in locul releului,daca au o citire sub 40Amperi ( asta in primele 3 secunde ca apoi scade) sa schimbe bujiile.astept acum sa vad cum porneste la -10 sau -15.
bujiile au fix 3 ani,si au fost NGK acum am pus BERU.

Post #315493 16th Jan 2017 8:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Au fix 4 ani, nu 3... La inceputul lui 2013 le-ai schimbat... Laughing

Post #315508 16th Jan 2017 9:45 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Alex,eu nu mai tin minte,dar m-am luat dupa data in care scrie ca au fost create pozele,si im dadea decembrie 2013.de aia am zis 3 ani.de data asta am dat jos si galeria,la mine erau in regula flapsurile ,dar e pirghia rupta,asa ca am schimbat-o cu una primita prin bunavointa unui coleg care le are scoase,urmind ca pe asta sa o repar.si tot asa am vazut ca o-ringurile de etansare de sus incepusera sa curga,deci pierdea si boost si mai si curgea ceva ulei pe acolo.
asa ca recomand,macar o data la doua schimbari de bujii, sa se dea jos galeria pentru a fi curatata si garniturile schimbate.

Post #315518 17th Jan 2017 6:35 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

confirmare ca problema cu pornirea s-a rezolvat prin schimbarea bujiilor,azi dimineata la -12,dupa o noapte de -15 se pare, a pornit la cheie.

Post #316011 22nd Jan 2017 9:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Am facut o prima masuratoare fara sa desfac prea multe si am observat un consum de curent al bujiilor de 25A in prmele 3 sec. si pe urma dupa 6-10sec. cand se mai incalzesc coboara la 18A! Acum teoretic daca calculez curentul ce il consuma o bujie ar fi de 12A la 1 ohm rezistenta ei,dar cand sunt in paralel nu stiu cat trebe sa fie curentul maxim! Asa dupa curentul citit, tind sa cred ca 2 bujii sunt arse!
Mai este o mufa care se poate scoate si masura direct,dar e cam ascunsa!

http://imgur.com/a/EolfB

Post #316686 1st Feb 2017 3:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

ai doua bujii bune,sau 3 bujii mai slabe care mai merg.eu am avut 10Amp la una si singura care mai mergea (asta era consumul la prima masuratoare ),nu am verificat dupa ce am montat bujiile noi sa vad cit este consumul lor total.ca si rezistenta nu ai sa reusesti sa calculezi tinind cont de rezistenta mica si cablul pina la ele.deci mergi pe calculul consumului.mergind la un 10 amp/bujie,sau 12 amp/bujie, tu esti cam la jumatatea consumului care ar trebui,deci schimba bujiile,sfatul meu.eu am pus BERU, astea mi-au fort recomandate, NGK am avut si am ramas doar cu 1 dupa 3 ani.

Post #316691 1st Feb 2017 5:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site