Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Ulei non-OEM in Haldex
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame
Ulei non-OEM in Haldex

Salutare,

Pentru ca tot trebuie sa schimb rulmentii si garniturile din diferential spate ma gandesc sa folosesc pentru uleiul din Haldex un alt ulei decat cel recomandat. Motivele sant legate de calitatea indoielnica a acestui ulei, un amestec de ulei mineral cu sintetic care precipita in timp si blocheaza filtrul si distruge pompa electrica.

Haldex-ul nu este alceva decat un ambreiaj umed de tip eLSD (electronic limited slip differential).

Unele dintre proprietatile uleiului:
Viscosity at 40 °C --- 25,2 mm²/s
Viscosity at 100 °C --- 5,30 mm²/s
Flash point COC --- >190 °C

Cele mai bune uleiuri pentru test sant cele full sintetice de cutie automata care indeplinesc norma Dexron VI. Aceste uleiuri au deja in componeta lor aditivi de frecare (friction modifiers) pentru ambreiajele din cutie.

Uleiuri ATF norma Dexron VI:
- Amsoil Signature Series Multi-Vehicle Synthetic ATF
- Redline D6 ATF
- Motul ATF VI

Cineva care a folosit deja un altfel de ulei:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...aldex-pump
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...st84236245

Documentatie despre Haldex:
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...DS_oil.pdf
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...%20301.pdf
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...528-SE.pdf
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...179-SE.pdf
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...838-SE.pdf
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...upling.pdf

Calculator vascozitate:
http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html

O seara placuta.


Last edited by atlas on 4th Jun 2016 9:46 pm. Edited 3 times in total

Post #299668 29th May 2016 5:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Acel precipitat de care vorbesti este de fapt un aditiv care la temperatura normala pare o chestie gelatinoasa, dar la temperatura de regim - cand se incalzeste - se fluidifica.
Cel putin asa sustin producatorii....

Cat despre uleiuri....
Producatorul spune ca Haldex-ul poate transmite pana la 1500 Nm si Haldex-ul are discuri relativ mici in comparatie cu cele din cutia de viteze, cutie care nu transmite mai mult de 450 Nm, deci de 3 ori mai putin.
Poate uleiul este gandit sa reziste la asa stres...

Post #299671 29th May 2016 6:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Daca la temperatura normala precipita de ce nu se intampla acest lucru cand uleiul este nou. Am un recipient cu ulei Volvo 31367940 sigilat dar nu se vede nici un precipitat.

Post #299674 29th May 2016 7:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
claudiu_rem



Member Since: 01 Mar 2016
Location: Bucuresti
Posts: 24

Romania 2012 Freelander 2 TD4 HSE Manual Santorini Black

Salutare! Ce service recomanzi pentru schimbarea rulmentilor din diferential in afara de Tiriac Auto ? Si eu trebuie sa schimb rulmentul pinionului de atac si am inteles ca trebuie o presa pe care o au doar cei de la Land Rover Otopeni

Post #299675 29th May 2016 7:37 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Inca nu m-am hotarat unde fac operatiunea dar trebuie cat de curand pentru ca suna cam tare.

Post #299678 29th May 2016 7:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

atlas wrote:
Daca la temperatura normala precipita de ce nu se intampla acest lucru cand uleiul este nou. Am un recipient cu ulei Volvo 31367940 sigilat dar nu se vede nici un precipitat.

Nu stiu.... Poate apare doar in urma reactiei cu alte chimicale din ferodo-urile de pe discuri.
Oricum, in aceeasi ordine de idei.... Daca nou nu precipita, atunci de ce precipita dupa un timp de functionare?...
Mai mult, am vazut ulei la vreo 80000 km, extras din Haldex, care arata galben ca mierea, la fel ca cel nou.... Si totusi, acel precipitat exista pe sitele filtrelor....
Ce e mai jos se pare ca e normal dupa cei de la LR....



Last edited by alex_pescaru on 28th Dec 2018 9:26 pm. Edited 1 time in total

Post #299679 29th May 2016 8:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Poate ca nu toate loturile de ulei au aceeasi calitate, unele sant mai bune, stabile la temperatura mare, iar altele mai proaste.

Aici, daca am inteles eu bine si daca Google a tradus bine, inteleg ca sa folosit un ulei Dexron III, MANNOL DEXRON III AUTOMATIC PLUS:
http://clubvolvo.ru/showthread.php?t=55896&page=3

Un thread interesant dar care nu are legatura strict cu uleiul:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...ert-Review

Post #299690 29th May 2016 9:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Un thread foarte interesant despre uleiuri Redline "Type F" ATF:
http://acurazine.com/forums/3g-tl-performa...tf-764322/

Am luat decizia sa incerc un amestec de Redline, trei parti de Redline Lightweight Racing ATF si o parte de Redline Racing ATF. Daca calculele mele sant corecte, indicii de vascozitate ai amestecului vor fi 6.1 @ 100 C si 30.8 @ 40 C, foarte apropiati de specificatiile uleiului original. Apoi o sa adaug treptat aditiv de frecare, Redline Limited Slip Friction Modifier, pana cand nu o sa mai se mai simta vibratiile.

Post #299799 31st May 2016 7:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

1. Ai vibratii? Si cand?
2. Haldex-ul nu este in permanenta actionat.... In mod normal este full locked la pornirea de pe loc in linie dreapta si apoi incet incet se deconecteaza. Sau apare actionarea cand sistemul detecteaza ca se pierde aderenta. Cu alte cuvinte, incerc sa spun ca o sa fie destul de dificil de spus daca amestecul e OK pentru o situatie specifica.
De exemplu, la pornire in linie dreapta, daca rotile au acelasi diametru, nu apare nici o diferenta de turatie intre punti si ca atare pare ca acea actionare full lock a haldex-ului nu-si are sensul, dar el este asa pentru eventuala situatie de pierdere de aderenta.... Si asta nu o sa fie cazul in toate situatiile.
Ce vreau sa spun este ca nu o sa ai conditiile de laborator pentru a testa CU ADEVARAT daca potiunea magica este cea corecta... Very Happy
Incerc sa tin cu ursul si sa fiu gica-contra tocmai pentru a dezbate problema, nu pentru ca nu sunt de acord.... Sper ca nu supar...

Post #299803 31st May 2016 9:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Perfecta nu dar merita incercat Wink

Am mai citit undeva (nu mai gasesc unde) ca cineva folosise doar Redline 75W90 GL-5 Gear Oil (are modificatori de frecare) in Haldex fara probleme.

Post #299804 31st May 2016 9:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Buna ziua. Masini ciudate,eu am avut banuieli ca am probleme la cutia automata,haldex,ceva undeva,nu schimba la fel intotdeauna,surpriza,sa spart furtunul mare de la intercooler la motor chiar la iesirea din intercooler,pana nu sa auzit nu am stiut ca am problema respectiva. dupa ce am inlocuit furtunul au disparut acele manifestari. Este alta masina. DECI CIUDATE MASINI.

Last edited by ilea.victor on 24th Aug 2016 7:16 am. Edited 1 time in total

Post #299965 3rd Jun 2016 9:07 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Salutare.
Aveti idee daca uleiul asta http://www.epiesa.ro/ulei-cuplaj-haldex-va...c-287.htm# e acelasi cu cel pe care il vinde LR la ambalaj de 300 ml?
As vrea sa schimb uleiul de la Haldex si mi-au zis la landatelier ca imi trebuie doua flacoane de 300 ml ( 133 lei bucata).
As iesi mai ieftin daca il iau pe asta de 1l, cu conditia sa fie acelasi.
De asemenea, procedura de dchimbat e complicata? Pot sa-l schimb la orice service sau trebbuie sa ma duc la unul dedicat LR?
Multumesc.

Post #305102 23rd Aug 2016 4:24 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Teoretic trebuie sa fie OK.

Eu am acum ulei de Volvo 31367940 dar vreau sa mai fac un schimb cu uleiul de la VAG de mai sus, iar apoi sa incerc sa folosesc mixul de uleiuri ATF. Cu toate ca l-am schimbat acum doua luni este deja murdar, pentru ca uleiul nou are aditivi de curatare care au dizolvat rezidurile ramase, chiar daca Haldex-ul a fost spalat cu alcool izopropilic.

Pe langa ulei mai trebuie sa te pregatesti cu filtru si toate garniturile pentru ca nu stiu cum poti sa scoti tot uleiul fara sa-l demontezi din blocul diferential.

Post #305163 24th Aug 2016 8:53 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
claudiu_rem



Member Since: 01 Mar 2016
Location: Bucuresti
Posts: 24

Romania 2012 Freelander 2 TD4 HSE Manual Santorini Black

Eu am folosit ulei pentru Haldex de la VAG si nu am simtit diferenta. Inainte de schimbul de ulei din Haldex, in momentul in care dadeam cu spatele se auzea un scurt "clinchet". Acum nu se mai aude, dar la fel ca inainte de a schimba uleiul, in momentul in care brachez maxim la plecarea de pe loc sau la mersul cu spatele se simte o usoara infranare. Este normal? Presupun ca este din cauza ca haldex-ul este actionat la maxim la plecarea de pe loc?

Post #310401 5th Nov 2016 7:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Si eu am cumparat tot uleiul VAG pentru Haldex, e mai avantajos ca pret. E acelasi cu cel de la LR, in ambalaje diferite Smile

Post #310414 5th Nov 2016 9:57 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site