Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > In prag de Iarna am ramas fara caldura..
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey
In prag de Iarna am ramas fara caldura..

Buna seara tuturor, am o problema cu caldura la masina. LF2 2.2 16V.TD4 (LF) 112kw 152PS
Imi functioneaza toate butoanele de la clima,dar baga numai aer rece. Temperatura din bord nu urca mai mult de 86 grade!
Aproximativ la jumate ,cel putin asa pare. Cand pornes motorul pornesc si ventilatoarele dar cu viteza redusa.
Cred ca am clapetele de la radiatorul de caldura blocate. Diagnoza: B102E (sensor), B1081,B1082,B1083,B1085,B1086,B10A69,
Toate aceste coduri se refera la clapetele de la radiatorul de caldura.Din pacate nu se pot anula.
Stie cineva cum se ajunge la aceste clapete manual technic stiu eu..?

Multumesc anticipat.

Post #309260 18th Oct 2016 5:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu cred sa fie blocate, doar o problema de comunicatie cu modulele de comanda a motoraselor pentru clapete, precum spune si ultima eroare, care cred ca e B1A69, nu B10A69.... Altfel, prea toate motoarele ar avea probleme...

Verifica si siguranta F39 de la cutia cu sigurante din compartimentul motor.

Si mufa C23AE/AF din poza de mai jos, pe care o poti accesa daca dai instrumentele jos.
Prin aceasta mufa trece alimentarea si comunicatia cu toate modulele de comanda a motoraselor.

Post #309261 18th Oct 2016 5:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

Mulțumesc mult pentru răspuns,am sa verific indicațiile respective.
Pe curānd.

Post #309263 18th Oct 2016 6:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

Buna ziua, referitor la indicatile dumneavoastra despre siguranta F39 din cutia motor aceasta nu exista in acea pozitie ,desi pe panoul exterior apare....am incercat sa o pun in acel loc insa imediat dupa apar erori in bord iar masina nu mai porneste...
Va atasez foto.
As dorii totusi sa-mi spuneti cum demontez ventilatorul de caldura?indicatii ,foto, de unde incep, consola multimedia cumva?
Ps am observat ca nici directionarea aerului nu mai merge decat pe pozitia in fata!

Multumesc mult.

,,

Post #309432 22nd Oct 2016 8:41 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pai e cam ciudat ce se intampla acolo.... Toate masinile au acea siguranta, indiferent de echiparea sistemului de climatizare (automat sau manual), deoarece este alimentarea tuturor motoraselor.

Si mai mult, aerul TREBUIE sa poata fi directionat pe toate partile: parbriz, centrale, picioare. Si asta se face cu ajutorul motoraselor alimentate prin F39.

Daca initial mergea lucrul asta, a fost recent masina pe undeva pe unde cineva putea sa o strice si sa scoata siguranta aia ca sa "mascheze" cumva stricaciunea creata?

Post #309448 22nd Oct 2016 4:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

Si mie mi se pare ciudat,asa am cumparat masina in urma cu cativa ani.Aerul nu mai pote fi redirectionat decat pe pozitia in fatza.
Toate treptele de la clima functioneaza,leduri etc doar ca baga numai aer rece .
Furtunele de la radiator sunt ambele calde tur/retur deci nu cred ca de vina sa fie termostatul ori caloriferul propriu zis. Clapetele alea sigur sunt cauza ori motorasul care comanda clapetele.
M-am bagat sub bord si am observat ca acolo se afla radiatorul insa nu stiu cum sa-l demontez mai usor ...

Post #309455 22nd Oct 2016 5:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

da masina a fost la un mecanic,care mi-a spus ca radiatorul de caldura functioneaza,l a gasit erorile respective dar mi-a spus ca nu poate ajunge in locul respectiv si ca ar fii mai bine sa merg la Land Rover...

Post #309458 22nd Oct 2016 5:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Demontatul e o chestie complicata, de recomandat de facut in ultima instanta.
Precum ai spus, prin radiatorul mic circula apa, deci e de la motorase - si eu cred ca de la comanda/alimentarea lor, nu ele in sine.
Eu as demonta doar panoul consolei frontale, ca sa ajung la modulul de clima.
Apoi l-as scoate afara si as verifica mufa din spatele lui, daca e OK sau are ceva oxid.
Panoul central se demonteaza usor: scoti capacul difuzorului central de deasupra si vei vedea 2 suruburi. Le scoti.
Capacul e prins in clipsuri si il scoti bagand usor sub el o surubelnita lata si tragand in sus, cu grija sa nu zgarii bordul sau capacul, incepand de sus dinspre geam.
Scoti capacelul/tavita de cauciuc de deasupra radioului si vezi alte 2 suruburi. Le scoti. Apoi tragi de masca centrala usor de sus inspre jos si o scoti complet. Are niste clipsuri pe margini.
De aici e evident cum ajungi la modulul de clima si cum il scoti.

Ce e tare ciudat este ca acea siguranta este lipsa, ceea ce nu ar trebui. Si dovada ca ea trebuie sa fie acolo si problema e din alta parte, e ca atunci cand o pui se intampla lucruri si mai ciudate...
Probabil problema e mai dinainte, iar acele erori - toate de motoare si comunicare - e din cauza lipsei sigurantei care duce la lipsa comunicatie cu modulele motoraselor.
Restul de comenzi clima merg? Adica turatie ventilator, cuplare/decuplare compresor, etc?

Post #309459 22nd Oct 2016 5:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

Domnule Alex Pescaru, m-ati incurajat suficient spunandu-mi ca asa ceva nu este normal,intrucat am reverificat din nou tabloul de sigurante de la motor si am decis ca in lącasul gol, sa pun cele 3 sigurante lipsą de culoare rosie (10a)!
Masina redirectioneaza aerul si dą caldura perfect!!!
Cu o saptamana sa imi facą toate cele am schimbat cauciucurile de vara cu cele pentru iarna la cineva care face si Service.
Am lasat masina acolo pt cateva ore...

Surprinzator mecanicul la care am dus masina nu a reusit sa rezolve situatia;))

Multumesc mult pentru indrumare.
Drumuri bune va doresc!

Post #309461 22nd Oct 2016 6:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

3 sigurante lipsa ???? trei ?
Care anume mai lipseau?

Post #309462 22nd Oct 2016 6:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

F37,F38,F39. Legatura directa cu problema mea clar F39, insa le-am pus pe toate trei! Toata linia de sigurante de acolo lipsea!

Post #309463 22nd Oct 2016 6:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

Mare ti-e gradina doamne!

Post #309465 22nd Oct 2016 6:55 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pai F37 si F38, din poza, se vede clar ca au doar un papuc scos la vedere...
Papucul ala este acolo din pregatirea initiala din fabrica, dar nu este si al doilea papuc care sa duca curentul mai departe la cine stie ce circuit - F37 duce la jeturile de apa incalzite si F38 la farurile adaptive (cornering). Probabil echiparea ta nu are astea.
Deci doar F39 lipsea. Vezi mai jos.

Ce este acum curios, este de ce cand ai pus F39 prima data ti-a dat erori in bord si nu a pornit ?....

Post #309466 22nd Oct 2016 6:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
deni28



Member Since: 09 Oct 2016
Location: VL
Posts: 21

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Auto Orkney Grey

da ,am pus doar la F39 si a luat-o razna,acum am decis są pun toata linia dupa ce am citit in manual cą si celelalte au rostul lor.
Spre surprinderea mea merge;)

F37 -duze de spălare si īncălzit
F38- AFS ( Motoare faruri)

Post #309470 22nd Oct 2016 7:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site