Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme la stergator luneta
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand
Probleme la stergator luneta

Salut.

A aparut o problema la stergatorul lunetei. La o utilizare a facut cursa spre stanga si s-a blocat in momentul in care trebuia sa revina spre dreapta. Din acel moment nu a mai functionat.
Sa fie oare vreo problema cu motorasul sau siguranta de pe circuitul electric; unde gasesc aceasta siguranta sa o pot verifica?

Astept sugestiile voastre.

Multumesc.

Post #292707 5th Mar 2016 11:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Da,poate fi siguranta,dar se poate sa se fi ars din cauza mecanismului de stergere care functioneaza mai greu!Schimb-o si daca se repeta trebe vazuta cauza! F22 Pink din compartimentul spate.Pare a fi siguranta generala pentru stergatoare!
Daca nu ma gandesc sa fie un papuc oxidat de prin haion cu un contact imperfect datorita patrunderi apei Surprised

Post #292724 6th Mar 2016 7:28 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Multumesc pentru raspuns.
Voi verifica intai siguranta. Daca nu este de acolo, caut mai departe.
O zi frumoasa!

Post #292728 6th Mar 2016 7:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Aceiasi problema am patit-o si eu dupa ce ti-am scris! Numai ca la mine inca nu s-a ars siguranta sau nu sa oprit de tot!Cand am dat de maneta in fata pentu a porni stergatoru spate acesta a mers un pic dupa care s-a oprit la mijloc!Am dat pe curatare luneta tragand scurt de maneta inspre volan si a luat-o mai greu miscanduse in reluare semn ca ceva nu merge bine(motoras sau mecanica).Asa ca pana la elucidarea defectiuni nu il mai voi folosi. Big Cry

Post #292772 6th Mar 2016 12:16 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Rog,daca are cineva un desen cu explod view de la partea cu stergatorul din spate si cum se desface plasticul de la hayon! Multumesc!

Last edited by Drinovan Ovidiu on 10th Mar 2016 9:09 am. Edited 1 time in total

Post #293138 9th Mar 2016 6:17 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Plasticul are 2 suruburi in gaurile unde bagi mana cand inchizi si apoi 11 clipsuri de jur imprejur.
Incepi dintr-un colt si incet, incet le scoti pe toate tragand relativ energic de ele.

Post #293139 9th Mar 2016 6:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Sau uite la filmulet cum se face. De la secunda 48 la 1,35 min ai exact cum se da jos plasticul.

Post #293203 10th Mar 2016 12:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

In cazul meu problema a fost un contact imperfect datorat unei peri de la motoras care era blocata si nu mai ajungea sa apese pe colector!Ca solutie de rezolvare am ales sa o misc putin si sa-i aranjez firul litat din spatele ei,intr-o pozitie care sa o lase sa lucre.
Am observat ca pe partea de sus a axului a aparut rugina,reusind sa-l corodeze.Ca masura luata am pus imediat la iesirea axului spre stergator vaselina siliconica pentru a opri patrunderea apei din exterior!
http://imgur.com/a/aqg0S

Post #293467 12th Mar 2016 7:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Salut.

Am desfacut dispozitivul de actionare al stergatorului si am gasit foarte multa mizerie si rugina (am atasat ceva poze). Dupa ce l-am lasat la "inmuiat" o zi, l-am curatat si l-am reinstalat pe masina dupa ce am testat functionarea ansamblului pe o baterie de 12V.
Dupa reinstalare apare urmatoarea situatie: stergatorul functioneaza normal pe secventa de stergere, insa pe secventa de revenire la pozitia initiala ansamblul nu are suficienta forta pentru a readuce stergatorul in pozitia de start. De asemena am sesizat o incalzire excesiva in zona cuplei care alimenteaza ansamblul - aceasta incalzire aparand doar pe secventa de readucere a stergatorului in pozitia initiala.
Am mai verificat si releul (din cutia de sigurante din portbagaj) de pe circuitul de actionare al ansamblului stergator luneta. Acesta functioneaza normal fara incalziri.
Ar fi foarte utila, daca ma puteti ajuta cu aceasta informatie, schema circuitului electric de actionare a ansamblului, mai ales pentru circuitul de readucere a stergatorului in pozitia initiala.

Astept raspunsurile voastre.

Multumesc anticipat!

Post #298385 10th May 2016 8:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
lynx_lynx



Member Since: 03 Jul 2015
Location: Bucharest
Posts: 80

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Manual Aintree Green

Motorasul de actionare este un motor de curent continuu simplu, cu statorul magnet permanent. Oscilatiile stanga -dreapta se obtin prin reductorul mecanic si nu prin schimbarea sensului de rotatie a motorului. Asadar, faptul ca pe secventa de revenire motorasul "trage" mai greu, este din cauza unui cuplu rezistent mai mare decat cel de la stergere si, implicit, absoarbe un curent mai mare. De aici si incalzirea pe secventa de revenire. Asta inseamna ca angrenajul mecanic are o hiba. Ori nu este corect reasamblat, ori insuficient uns, ceva de genul asta. Si eu l-am desfacut bucati, l-am deblocat, si l-am uns de se misca mai bine decat ar fi fost nou. Vezi ca tija de actionare a stergatorului isi pierde stratul de crom, se umfla datorita ruginii si se poate roti greu. Si bucsa cilindrica metalica trebuie sa se miste lejer pe ax.

Daca totusi vrei schema electrica, o gasesti aici exact la pagina 100 a fisierului:
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...TS_LHD.pdf

Post #298389 10th May 2016 10:39 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Multumesc pentru raspuns.

Stiu ca motorasul functioneaza intr-un singur sens si oscilatiile stanga-dreapta se obtin prin reductorul mecanic, avand in vedere ca am curatat foarte bine ansamblul.
Sa detaliez putin mai mult problema:
- daca actionez aspersorul pentru lichidul de spalare al lunetei, stergatorul functioneaza perfect in ambele sensuri (atat spre stanga cat si spre dreapta), insa dupa un timp se aude un mic zgomot (ca si cum ar actiona un releu) si intra in secventa de aducere a stergatorului in pozitia initiala. In aceasta secventa dispozitivul de actionare nu are suficienta forta pentru a duce spergatorul in pozitia de start. Aici este problema, doar in aceasta secventa. Cred ca aceasta secventa se realizeaza pe alt circuit de alimentare al ansamblului si aici pare sa fie "buba". Acest circuit ma intereseaza sa-l identific pentru a vedea daca exista vreun contact imperfect.
Sunt aproape sigur ca angrenajul functioneaza foarte bine si este uns adecvat, avand in vedere ca l-am testat demontat de pe masina pe o baterie de 12V si totul a functionat corespunzator.
Cu siguranta se solicita un curent mult prea mare pe acea secventa, dar acesta ma gandesc ca poate fi cauzat si de un contact imperfect, daca eliminam partea mecanica (pe care am verificat-o) si tinem cont ca stergatorul "ruleaza" corect in ambele sensuri pe secventa de operare normala.
Sper sa nu fie un defect "ascuns" pe circuitul electric, ca este foarte greu de gasit...

Post #298402 10th May 2016 12:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green

Incearca cu o alimentare directa pe hayon de la o baterie externa si daca tot asa face in sarcina verifica periile de la motor care datorita uzuri au un contact inperfect cu colectorul,asfel oprinduse.Vezi in poza de la mine pozitia legaturilor de alimentare!

Post #298478 11th May 2016 11:11 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site