Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cu injectoarele
Post Reply  Down to end
Page 2 of 3 <123>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Alex, ai dreptate Bow down Mi-ai luat o piatra de pe inima Very Happy

Acum am citit pe net si rezistenta este buna.

Dar tin minte cand am masurat, la unul dintre ele aveam o rezistenta intre injector si masa de cateva zeci de KΩ si cred ca asta nu e OK. O sa verific mai in detaliu.

Post #247136 31st Dec 2014 4:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

La Multi Ani !

Azi am mai verificat inca o data injectoarele dupa ce am dat cu spray de contact mufele injectoarelor si conectorii lor, cei trei conectori care merg in ECU, si pinii ECU-ul. Nu mai am rezistenta spre masa de la nici un pin al vreunui injector si am verificat si continuitatea cablurilor. Fiecare injector are rezistenta de ~180K si capacitatea de ~2.7uF. Totul pare OK dar nu porneste. Mai ramane sa schimb ECU-ul, poate acolo e buba.

Post #247212 1st Jan 2015 2:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Si nu te gandi ca e de la update-ul de firmware.
Electronica e la fel si in fond si la urma urmei e un firmware de fabrica nu unul modificat aiurea.

Post #247263 1st Jan 2015 11:23 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Azi vreau sa inlocuiesc ECU-ul cu altul pe care-l am, dar asta nu e al meu, e al unui prieten. ECU-ul meu de rezerva, care are expusi pinii de BDM, este la el pe masina pentru teste cu softul de Rusia dar de cutie automata.

Pentru siguranta o sa rescriu calculatorul cu softul meu original, doar ca sa fac testul de ponire.

Ma tot gandesc, eu am verificat sigurantele alea si erau bune, dar poate ca este un fir intrerupt, si nu-mi ajunge tensiune la ECU. In cazul asta nu ar trebui sa apara un DTC care sa semnaleze problema asta ? Exista vreun document unde pornind de la un DTC sa-ti spuna exact pasii de urmat pentru rezolvare ?

Nu stiu ce sa mai cred legat de firmware. Poate ca exista mici diferente hardware intre ECU-urile de la noi si alea de la rusi. De exemplu poate circuitul de putere care genereaza tensiunea pentru injectoare are regimul de funtionare putin diferit, controlabil din hartile de motor.

Post #247265 2nd Jan 2015 5:00 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Hardware-ul e la fel. De altfel si bootloaderul raporteaza acelasi tip. Ca sa nu vorbim de ce scrie pe el. Ca doar asa il identifica cei care-l vand, nu? Dupa eticheta.

Da, gasesti descrierea si "pasii" (deoarece nu prea sunt multi in viziunea lor) in workshop manual. Il gasesti pe torente. Mai jos ce scrie la injectoare.

Post #247280 2nd Jan 2015 9:50 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am verificat din nou, la trei dintre injectoare, intre pinii dinspre ECU si masa, cu injectoarele conectate si ECU deconectat, am o rezistenta de aproximativ 10MΩ, nu cred ca e normal, poate sant ceva trasee umezite. Intre injectoare fara conectorii pusi si masa, din ce am masurat ieri, totul este OK.

Post #247295 2nd Jan 2015 11:32 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

In cazul tau, acel 0x11 de dupa codul de eroare inseamna: General electrical failure - circuit short to ground

Am postat info complet despre erori aici: http://www.freel2.com/forum/topic17379.html

E posibil ca acei 10MΩ, mai ales in cazul tensiunilor asa mari sa fie destul de deranjanti pentru ECU.
Dar ai testat/masurat si cu injectoarele si cu ECU deconectate? Doar firele catre masa? Deoarece, daca apare vreo rezistenta, atunci e problema. Ai grija sa nu atingi cu mainile firele sau tatorii de la aparat deoarece pielea/corpul omeneasc cam tot pe acolo are rezistenta...

Post #247298 2nd Jan 2015 12:22 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Tocmai asta a fost problema, se inchidea circuitul prin mine, sol (zapada) si masa masinii. Cu o mana eram in aer dar cu cealalta atingeam sonda dar era suficient. Masurand din nou fara sa ating cu mana, ohmetrul nu mai arata nimic intre masa si firele spre injectoare. Mi-a luat ceva timp pana sa-mi dau seama.

Maine o sa verific cu celalalt ECU, ca azi am inghetat. Daca tot asa face inseamna ca e din filtru de motorina. E vina mea ca nu am drenat apa cand a fost cald.

Ce nu inteleg este de ce dupa ce am sters DTC-urile si am incercat sa pornesc din nou, nu au mai aparut.

Post #247314 2nd Jan 2015 2:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Azi am testat cu un alt ECU si tot nu porneste. Cred ca e filtrul de motorina. Dar e aiurea ca nu am macar un DTC care sa spuna ceva in directia asta. Macar sa urle ca nu are presiune in rampa, nimic.

Post #247482 3rd Jan 2015 5:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Presiunea in rampa este verificata de ECU dupa ce porneste.
Cea de la pornire este oricum irelevanta, deoarece depinde foarte mult de turatia de pornire si de baterie (200-300 rpm). Si oricum e mult sub cea data de turatia de relanti, dar suficienta pentru pulverizare in momentul pornirii.

Post #247502 3rd Jan 2015 7:58 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Ieri am reusit eu si cu un prieten sa pornim masina. Am dus filtru de motorina la caldura, si l-am golit complet. A fost putin mai complicat pana l-am amorsat si pana am scos tot aerul din rampa, dar pana la urma a plecat.

Pentru amorsare am folosit un furtun legat la iesirea de tur a filtrului (care merge spre pompa de presiune) iar intrarea de retur am obturat-o ca sa nu intre aer, si cu o pompa de mana am tras motorina pana am umplut filtrul si nu se mai vedea aer ca vine pe furtun. Apoi am scos furtunul, am legat iesirea de tur la furtunul care merge la pompa de inalta. Am leagat un furtun la returul care vine de la injectoare pentru a colecta motorina ce iasa.

S-au slabit suruburile de la tevile care intra in injectoare ca sa iasa mai repede aerul si am dat la automat pana se vede ca iasa motorina pe la fiecare injectoar. Apoi s-au strang injectoarele, si am mai da la automat pana a iesit numai motorina pe retur. Am conectat returul de la injectoare la filtru am mai dat la automat pana a pornit.

Dupa toata aventura asta, am observat un lucru pozitiv, masina nu mai vibreaza asa tare. Poate din cauza ca am curatat contactele la ECU si la injectoarele.

Legat de drenarea apei din filtru, nu mi-e clar daca se face cu motorul pornit sau oprit, nu intra aer in filtru ?

Post #247681 5th Jan 2015 9:41 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Thumbs Up Si ce a fost de vina,filtru sau motorina?

Post #247689 5th Jan 2015 10:36 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Pentru ca nu am drenat apa din filtru la timp, cand a venit frigul apa a inghetat si a obturat filtrul.

Post #247698 5th Jan 2015 12:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ilea.victor



Member Since: 30 Nov 2014
Location: Tirgu Mures
Posts: 83

Romania 2011 Freelander 2 TD4 Dynamic Auto Rimini Red

Nu te supara,a fost plin cu apa? Nu cred,filtru sau motorina a fost. Apa se decanteaza si ingheata la baza si nu cred ca e asa facut sa "barboteze" mereu apa. De obicei,din experienta mea vorbesc,motorina proasta cand trece prin filtru la temperaturi scazute se depune pe filtru chiar si daca e nou si gata face ca la tine,stop motor. Daca faceai o sofereasca si turnai incet apa calda pe filtru imediat se schimba treaba.

Post #247716 5th Jan 2015 2:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Este posibil sa fie cum zici tu. Nu pot spune exact cata apa a fost. Prima data, cand era montat pe masina si a fost mai cald afara, l-am drenat pe masina si a curs ceva lichid, dar nu pot spune daca era apa sau motorina. Cand l-am dus la caldura a iesit numai motorina din el. Buna ideea cu apa calda, este bine de tinut minte.

Oare sa fie motorina asa proasta ? Daca aia de la Rompetrol de 55 nu-i mai buna de unde naiba sa mai alimentez ?

Post #247719 5th Jan 2015 3:04 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 3 <123>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site