Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Baterie noua
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black
Baterie noua

Avand in vedere ca se apropie iarna, iar bateria mea veche de 5 ani a inceput sa dea semne de oboseala, m-am gandit ca e momentul sa fac o noua achizitie.
Initial, am vrut sa achizitionez un exide premium ea852 (85Ah, 800A). In magazinele online pretul este undeva pe la vreo 440 lei. Ceea ce mi se pare un pret normal pentru capacitatea asta. Problema, insa, este cu data fabricatiei. Pentru ca nu este tocmai o baterie prea populara la noi, stocurile sunt foarte mici si.....vechi. Din cate am inteles eu de la cei mai priceputi ca mine, un acumulator nu ar trebui sa fie mai vechi de 6 luni (dat fiind faptul ca in timp proprietatile sunt afectate, iar in momentul in care cumperi bateria nu ai tocmai siguranta faptului ca a fost depozitata in mod corespunzator pana atunci).
Asa mi-am adus aminte de abordarea pe care a avut-o Alex. El si-a achizitionat o baterie de productie locala (Caranda).
Pe cale de consecinta, am decis sa iau si eu in calcul aceasta varianta.
Dar, ca sa pastram un echilibru pe piata Laughing , m-am gandit la Rombat.
Din punctul meu de vedere, ar fi 2 variante:
- premier 80Ah, 760A, sau
- premier 85Ah, 810A.
Sincer, as prefera-o pe a doua, dar mi-e sa nu fie putin prea mare (capacitatea). Din cate am mai vazut pe forum, pare a fi ok, insa nu ma pricep prea bine.
Ca avantaje ale unei baterii de la Rombat, versus Varta sau alte branduri de gen:
- cunosti exact tara de fabricatie Rolling with laughter
- gasesti in magazin produse de 1-2 luni
- de ce nu, ajuti putin economia nationala
- si pretul e mai mic (cea de 85Ah vreo 320)
- nu este cu nimic mai prejos decat o Varta sau un Bosch. In trecut am avut o Caranda pe un Mondeo 2.0 benzina si a mers fara nicio problema.
Voi ce ziceti?

Post #204596 25th Oct 2013 7:20 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Din punct de vedere a capacitatii poti sa pui orice baterie.
Alternatorul de pe FL2 vine in 2 variante: 150A sau 180A.
Si cum curentii de incarcare, chiar si la o baterie descarcata complet, sunt muuult mai mici decat atat, stai linistit ca va fi incarcata fara probleme.

Capacitatea standard si curentul de descarcare la rece (CCA - cold cranking amps, la -18 grade) este dat de numarul de placi si cat de subtiri sunt.
Cu cat sunt mai multe placi si mai subtiri, cu atat curentul de descarcare la rece (750, 800, 810A) este mai mare, dar bateria e mai sensibila in timp si nu suporta descarcari adanci, adica trebuie tinuta incarcata. Si viceversa.

Cat despre calitate, eu am decis sa iau una romaneasca deoarece, mai demult, din curiozitate, impreuna cu un prieten am fost curiosi sa vedem cum sunt construite 3 baterii: o Caranda, o Rombat si o Varta.
Nu mica ne-a fost surprinderea cand, dupa ce am taiat noi cu sarg bateriile, structura interna era aproape identica.
Si cum plumbul si acidul sulfuric sunt aceleasi peste tot....
Chestia cu calciul este pentru a absorbi o mare parte din hidrogenul degajat in functionare si a fi mai safe. Nu are legatura cu capacitatea, contrar la ceea ce spun ei.
Asa ca, la cumparare, am decis sa iau o Caranda (e a doua, am mai cumparat una la masina precedenta).
Am luat una cu mentenanta, adica am vrut sa vada ochiul meu prin gaurele placile si sa pot masura densitatea electrolitului, cea mai buna metoda de a spune starea bateriei.
La cumparare placile de plumb interne pareau frumos aranajate si impachetate, electrolitul clar si densitatea lui 1.270 g/cm3 pentru toate celulele. Deci o baterie OK, full incarcata.
Din greseala am descarcat-o odata adanc, pana densitatea a ajuns la 1.100. Dar cu ocazia asta m-a bucurat faptul ca toate elementele erau uniform descarcate, iar la reincarcare s-au reincarcat uniform pana la densitatea de 1.275. Deci nu are nici un element obosit sau cu probleme.
Ramane de vazut cat de fiabila va fi in timp din punct de vedere mecanic (legaturi intre placi, legaturi intre elemente, etc), deoarece doar asa se poate strica (vibratii, socuri, etc). Atata vreme cat sistemul de incarcare tine cont de ceea ce ii trebuie bateriei, si cel de pe FL2 tine, atunci ar trebui sa fie OK.
Asa ca "go Romania"! Laughing

PS: Garantia este de 2 ani la Caranda si cel putin aici in Constanta am vazut ca se respecta.


Last edited by alex_pescaru on 26th Oct 2013 7:57 pm. Edited 1 time in total

Post #204599 25th Oct 2013 7:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

In cazul asta o sa merg pe varianta de 85Ah. Poate cu o baterie noua o sa porneasca la sfert de cheie Laughing
Iarna trecuta am avut de cateva ori parte de porniri mai greoaie, insa nu era vorba numai de baterie, aveam si toate bujiile arse Rolling Eyes
Ah, da, mai trebuie sa-mi iau un cablu suplimentar de impamantare. Ca idee, am fost o fuga pe la buticurile din autovit si se uitau aia la mine ca la ultimul ciudat cand intrebam de cablu Laughing

Post #204644 26th Oct 2013 2:44 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Am uitat sa spun... A mea este Caranda Durabila de 85Ah. http://www.caranda.ro/sortiment_durabila.htm

Inainte sa o cumperi, ai mare grija la dimensiuni si la pozitionarea bornelor... Laughing
Sunt unele baterii care au pozitionate invers bornele + si -.

Referitor la cablu...

Cauta la magazinele de instalatii electrice papuci de cupru. Au de diferite marimi.
Au chiar si la Dedeman. http://www.dedeman.ro/ro/electrice/scule-e...5-8ms.html

Si cablu de sudura sau orice cablu multifilar de o sectiune corespunzatoare (25mm sau mai mult)

Si apoi le lipesti intre ele sau, daca nu ai posibilitatea sau sculele, le sertizezi.

Post #204645 26th Oct 2013 3:09 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Mi-am schimbat si eu azi bateria, ca sa scap de emotiile pornirilor la rece din iarna asta.
Am optat pana la urma pt Varta Blue Dynamic de 80Ah, fabricata in 10.2013.
A costat 380 de lei, adica doar cu cativa zeci de lei mai mult decat una romaneasca, la care oricum nu puteau sa-mi spuna data fabricatiei.
Ca si curiozitate, curentul la pornire era 826A, in specificatiile ei fiind 740.

Post #209858 5th Dec 2013 7:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Data fabricatiei este marcata pe baterie. De obicei un grup de 4 digiti, saptamana si anul, cate 2 digiti fiecare.

Post #209860 5th Dec 2013 7:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Nici nu a trecut o luna decat am achizitionat noua baterie si deja m-a lasat. Big Cry
Gata, s-a zis cu sustinerea economiei nationale. Laughing
Aseara, cand sa plec si eu de la munca......pauza.
Bine, povestea e putin mai lunga:
Masina a stat in parcare vreo saptamana. La un moment dat, am incercat si eu sa ma joc cu diagnoza insa mi-a aratat ca bateria este la 11,5.
Dupa creo 3 ore am plecat cu masina (a pornit fara nicio problema), insa nu am parcurs mai mult de 3 km.
Bateria imi arata 12,4. Masina a ramas peste noapte in parcare.
Dimineata masina a pornit fara nicio problema. Dupa ce am condus aprox 20 km prin oras, am oprit in fata unui magazin, ca sa constat apoi, dupa nici 10 min, ca masina nu mai porneste.
Initial nu mi-am dat seama care anume este cauza (probabil am si refuzat sa cred ca este bateria, avand in vedere ca nu e mai veche de o luna). Apoi, dupa aproximativ vreo 3-4 minute si vreo 10 incercari, masina a pornit. A mers fara nicio problema. Am ajuns la munca, insa, dupa cum v-am povestit mai devreme, de aici nu a mai fost chip sa plec.
Asa ca, in dimineata asta, am apelat tot la batranul, deja, golf 5, care nu doar ca m-a dus fara nicio problema, dar a furnizat si curentul necesar Freelanderului ca sa porneasca.
Bine, am pornit-o mai mult ca sa ma asigur ca bateria e de vina si nu ca sa fac vreun drum anume.
Totusi, am observat ca dupa ce a mers vreo 10 min, cand am incuiat-o oglinzile nu s-au mai rabatat. Cred ca bateria este rupta.
Una peste alta, ce sa zic, in momentul de fata nu as putea sa va recomand bateriile Rombat. Laughing

Post #213187 7th Jan 2014 9:46 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

1. Jucat cu diagnoza... Hee, hee.... patit si eu baterie noua descarcata.... Laughing Laughing Laughing
Asta pentru ca in urma unei diagnoze, unele ECU-uri (si mai cu seama Central Junction Box), din cauza switch-ului sesiune normala - sesiune extinsa (proceduri interne), nu trec prin ciclul normal de pornire/oprire sau awake/sleep.
Si raman "treze", nu mai trec in modul sleep si o sa ai un consum de peste 1A cu masina incuiata. Asta inseamna ca in 4 zile iti pune in fund o baterie de 80 Ah.
Am vazut intr-un manual intern de service al lor clar... Dupa o diagnoza se face un ciclu complet de functionare. Pornit motor - astepti cel putin 10 secunde - oprit motor - contact luat - scos cheie - bagat cheie - contact pus (doar contactul) - asteptat cel putin 10 secunde - luat contactul - iesit din masina - incuiat cu cheia. De ce crezi ca in SDD te pune sa pui si sa iei contactul de atatea ori?
Probabil dupa diagnoza ai iesit din masina si ai incuiat-o, nu-i asa?
Si mai poti verifica intr-un mod daca CJB este "agatat" si nu trece in sleep... In momentul in care introduci cheia se deblocheaza volanul in mai putin de jumatate de secunda. Aproape instantaneu. Daca CJB este agatat, de la introducerea cheii pana la deblocarea volanului trec cam 1-2 secunde - nu mai este instantaneu.
E prea noua ca sa arunci bateria si (inca) se poate recupera. Incarca bateria cu un incarcator adevarat (cum e CTEK, care poate sa incarce/reconditioneze corect o baterie descarcata "adanc"), sa vezi ca tensiunea pe ea se mentine peste 14.4V pentru cel putin 10 ore (incarcare de egalizare, peste tensiunea de "gassing") si apoi foloseste-o cu incredere. Verifica si densitatea (daca poti) sa fie peste 1.265 la toate elementele.
Si grija mare la diagnoze... Laughing Laughing

2. Dupa o cadere de tensiune, prima oara oglinzile nu se mai rabateaza. Inchide si deschide din nou masina din telecomanda, cel putin o data, si or sa mearga.

PS: Contrar parerii multora, bateriile nu prea pot fi incarcate complet pe masina, dupa o descarcare adanca, doar prin functionarea masinii. E o chestie simpla de aritmetica si curenti de incarcare in unitatea de timp...
Da, daca ai face un drum (sau ai tine masina pornita) cel putin 24h in continuu, fara sa opresti masina, poate... Laughing

Post #213276 7th Jan 2014 9:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Quote:
Probabil dupa diagnoza ai iesit din masina si ai incuiat-o, nu-i asa?

Busted! Rolling Eyes
Sa inteleg ca dupa ce m-am jucat cu diagnoza, in dimineata urmatoare a pornit din prima pentru simplu motiv ca mai avea ceva curent ramas in baterie, insa, ulterior, drumul scurt pe care l-am facut nu a fost suficient pentru a incarca bateria?

Quote:
Incarca bateria cu un incarcator adevarat (cum e CTEK, care poate sa incarce/reconditioneze corect o baterie descarcata "adanc")

Presupun ca asa ceva se gaseste pe la vreun service sau magazin specializat de baterii?
Operatiunea asta duce la pierderea garantiei? Ca daca e asa, as putea sa ma duc la magazinul de unde am luat-o si sa le-o dau lor sa o "repare".

Quote:
Verifica si densitatea (daca poti) sa fie peste 1.265 la toate elementele

E baterie d-aia inchisa, cu ochiul minune. Nu cred ca am cum sa fac asta.

Quote:
Si grija mare la diagnoze...

Nici macar nu am apucat si eu sa fac vreo branza. Sad
Deschisesem si eu softwaredownload.htm, dar cu baterie de 11,5 nu-ti da voie sa faci nimic.

Post #213323 8th Jan 2014 10:35 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da, sunt prea scurte drumurile pentru o incarcare deplina. Se produce doar un "surface charging'.
Da, se gasesc incarcatoare CTEK pe la centrele de baterii. De exemplu la Caranda sunt. Dar sunt si f. scumpe. Peste 300 RON. Nu prea e rentabil sa cumperi asa ceva, daca nu esti centru de baterii. Noi avem unul la firma, dar pentru ca avem ceva masini si i-am convins ca e bun la casa omului.
Daca ai ochi minune, trebuie sa fie verde pentru a fi OK. Probabil la tine e negru acum sau poate chiar alb.
De fapt e un densimentru cu bile.

Post #213372 8th Jan 2014 7:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Salut.

Lamuriti-ma si pe mine, va rog (sper sa nu spun o tampenie), la ce va referiti cand vorbiti de diagnoza la inlocuirea unei baterii vechi cu una noua.
Eu pur si simplu am inlocuit bateria si totul a mers struna.

Ca idee, trebuie sa ne gandim usor, usor sa achizitionam baterii auto tip AGM (electrolitul este fixat in separatoare, deci nu mai este in stare de curgere). Pentru moment sunt mai scumpe decat cele standard, cu electrolit liber, dar durata de viata este evident mai mare. In plus rata de autodescarcare la bateriile AGM este foarte mica, acestea necesitand incarcare doar o data pe an in caz de stocare (ceea ce inseamna ca se poate cumpara o baterie noua chiar daca a stat chiar pana la un an pe stocul furnizorului).

Ca recomandare, dupa ce ati cumparat o baterie noua, este bina sa o tineti pe charger macar 10 ore sau sa faceti un drum lung cu masina, tocmai pentru a fi sigur ca in momentul in care instalezi bateria noua sa fie si incarcata 100%.

Toate cele bune!

Post #213410 9th Jan 2014 10:01 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Quote:
la ce va referiti cand vorbiti de diagnoza la inlocuirea unei baterii vechi cu una noua

Bateria se schimba pur si simplu. Cum ai procedat si tu. Nu are nicio treaba cu diagnoza. Am mentionat in discutie de diagnoza intrucat asta se pare ca a fost cauza care mi-a secat bateria. Mi-am achizitionat o interfata (ca mai multi colegi de pe forum) si m-am jucat si eu cu ea. Numai ca nu am stiut cum ar trebui sa procedez dupa ce ma joc. Motiv pentru care acum masina e in parcare. Laughing

By the way, ca tot s-a deschis discutia aici, daca vreun coleg din Bucuresti are nevoie de vreo stergere a codurilor de eroare sau chestii mai basic (ca momentan nu prea stiu sa fac multe cu interfata - poate in timp, cu indrumarile lui Alex, reusesc si mai multe), cu cea mai mare placere il ajut fara absolut nicio obligatie. Nu de altceva, dar imi aduc aminte cum ma duceam, inainte sa cumpar interfata, la un service care-mi cerea 100 lei pt o citire de coduri, insa unde aveam parte de un nene despre care aveai impresia ca foloseste pentru prima data ustensila si care imi spunea codurile de eroare doar la modulul la care-i spusesem in prealabil ca sunt probleme (ca idee, am avut odata o eroare la airbaguri si el imi spunea ca e de la cel din volan, noroc ca am reusit sa-mi arunc un ochi pe ecran si sa vad ca era vorba de cel de la genunchi - probabil faptul ca softul era in engleza nu-l ajuta prea tare).

Cat despre bateriile tip AGM, cred ca Alex o sa-ti explice mai multe aspecte aici, ca am observat ca stapaneste bine problema. Ca idee, daca nu ma insel, in situatia in care vrei sa treci de la bateria clasica la cea AGM atunci chiar ai nevoie de diagnoza. Altfel, pe sistemul drag and drop Smile

Post #213414 9th Jan 2014 11:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Ionut



Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73

2007 Freelander 2 TD4 S Manual Nazca Sand

Multumesc frumos pentru raspuns. E foarte frumos gestul pe care-l faci in legatura cu diagnoza, am retinut si in caz de ceva voi apela. Inca o data multumesc.
Sa ai o zi excelenta!

Post #213417 9th Jan 2014 1:20 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Intr-adevar, exista o setare pentru tipul de baterie, normala sau AGM.
Bateria este incarcata de alternator, dar acesta, alternatorul, in cazul Freelanderului 2, este comandat de ECU-ul de motor.
Se stie ca tensiunea si curentul de incarcare, pentru o baterie cu plumb, trebuie sa fie corectate cu temperatura.
ECU-ul de motor, pe baza informatiilor in legatura cu temperatura si tensiunea la borne, spune alternatorului ce tensiune/curent sa foloseasca pentru incarcare. Cu alte cuvinte o gestiune inteligenta a bateriei.
Acum, o baterie "uda" fata de una AGM are parametrii diferiti. Vedeti mai jos.
Acesti parametrii sunt memorati in ECU-ul de motor care, in functie de setarea masinii stie sa foloseasca o "harta" de parametrii sau alta.
Daca masina este setata pentru un tip de acumulator si pui din celalalt, risti ca in timp sa-l strici. Ori subincarcandu-l ori supraincarcandu-l.

Click image to enlarge

Post #213448 9th Jan 2014 8:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

In dimineata asta am fost cu bateria la service (dupa ce am pornit masina cu clesti de pe bateria golfului din dotare).
Au pus un aparat pe baterie si mi-au spus ca este incarcata in proportie de 75%, insa, probabil nu mai porneste din cauza ca s-au oxidat cablurile la contactul cu bornele bateriei. A luat mecanicul putin smirghel, a frecat bornele si clemele cablurilor si.......a pornit fara probleme.
Drept sa va spun, mie unul nu-mi pareau prea oxidate cablurile. Adica, inainte sa schimb bateria erau mult mai rau Whistle si pornea fara nicio problema. Dar poate ochii mei se concentreaza mai mult pe ceea ce se vede la exterior si nu pe ceea ce se depune pe interiorul clemelor (unde conteaza cel mai mult).
Acum, mecanicul asta mi-a zis ca cea mai buna solutie sa scap de tot ce s-a depus pe cleme este sa torn cate o cescuta de apa clocotita peste fiecare borna (zicea ca se curata instantaneu). Credeti ca e o solutie buna?

Post #213835 15th Jan 2014 11:43 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site