Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Schimb bujii incandescente
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
dan_gheorghisan



Member Since: 19 Oct 2012
Location: Bucuresti
Posts: 9

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Nazca Sand
Schimb bujii incandescente

Aveti idee la cati km se schimba bujiile? Este complex procedeul si cam ce costuri implica?

Post #158016 19th Oct 2012 2:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Se schimba cand se defecteaza.
Se pot verifica, dar e destul de greu, atata timp cat conectorul pentru cele 4 bujii este undeva sub galeria de admisie, in partea dreapta, cum privesti motorul din fata masinii.
Cat despre cum, trebuie sa dai jos galeria de admisie pentru a avea acces. Se poate face in regim propriu daca ai ceva inclinatii tehnice. De aceea, daca ajungi in situatia de a da galeria jos, le schimbi pe toate.
Sunt cateva thread-uri pe aici apropo de cum, precum acesta: http://www.freel2.com/forum/topic11032.html

Post #158194 21st Oct 2012 6:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dan_gheorghisan



Member Since: 19 Oct 2012
Location: Bucuresti
Posts: 9

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Nazca Sand

Treaba urata este ca, iarna trecuta, am avut ceva probleme la pornire. Am schimbat bateria si ma bate gandul sa schimb si bujiile. Masina este fabricatie 2007 si nu stiu cat ar mai putea-o duce bujiile.

Intrebam de costuri intrucat, presupun ca se mai schimba si ceva garnituri.

Nu cred ca este in regula sa ma apuc eu de schimbul bujiilor, din lipsa de scule si de timp.

De asta intreb, exista cineva pe aici care a facut schimbul undeva? Si daca da, cam cat m-ar costa un asemenea schimb la un service? Precizez ca bujiile le-am cumparat inca din iarna trecuta, dar nu am mai facut schimbul.

Post #158343 22nd Oct 2012 1:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
clautdr



Member Since: 01 Jul 2011
Location: cernavoda
Posts: 23

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Stornoway Grey
bujii schimbate

salutare !
LR-ul nu a m-ai pornit la -7grade

stiind problema cu bujiile de pe forum,le-am achizitionat (BERU 80 lei buc) + garniturile de la admisie 70 lei

mecanicul meu din cernavoda le-a schimbat fara sa dem. galeria de admisie ,
bujii arse 3buc.
101000km

Post #210777 12th Dec 2013 11:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Felicitari. Mecanicul meu a demontat galeria, le-am schimbat, insa nu era nici una arsa Sad((((
Am luat originale (adica NGK), 70 de lei.
120k km.

Post #210792 12th Dec 2013 1:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

atunci eu ar trebui sa ma plang ca le-am avut pe toate arse la 60k? Laughing
inlocuit fara demontare galerie (NGK - 72 lei)

Post #210886 13th Dec 2013 7:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

BERU sant peste NGK ca si performante. Daca vin pe masina din fabrica asta nu inseamna ca sant si cele mai bune. Pana la urma este un compromis calitate / pret, masina sa se inscrie in niste norme de calitate dar, daca este posibil, pretul de achizitie al componentelor pe care-l plateste producatorul sa fie cat mai mic.

Post #211462 19th Dec 2013 7:02 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
daemonlr2



Member Since: 02 May 2013
Location: Bucharest
Posts: 46

Romania 

Salut,
Nu stiu de unde ati auzit sau cine va spus ca beru sunt mai.buni la buji decar NGK.Cand faceau japonezii buji beru nu stia ce sunt alea

Post #211510 19th Dec 2013 6:30 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

BERU vs NGK

Dupa o simpla cautare pe goagal:



Post #211546 20th Dec 2013 7:27 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
daemonlr2



Member Since: 02 May 2013
Location: Bucharest
Posts: 46

Romania 

Se pare ca aveti dreptate Very Happy eu am facut asocierea cu bujiile de la benzina Embarassed

Post #211632 21st Dec 2013 10:22 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Ca sa fiu Gica Contra, Laughing , iaca si de la mine...



Nu conteaza lungimea pe care se incalzesc, deoarece in cilindru nu ies mai mult de 5-10 mm.
Ideal ar fi ca incalzirea sa fie concentrata doar in varf, acolo unde ies in cilindru.

Ca sa nu vorbim de faptul ca, conform video 2, as merge oricand pe un consum de 5A in loc de unul de 15A...
Pentru ca motorina se va aprinde in mod sigur si pe varful acela "mai mic" de la NGK. E incandescent, nu?
Si cu siguranta un consum mai mic va duce la o fiabilitate, in timp, mai mare.

Post #211633 21st Dec 2013 10:41 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Modelul de la BERU care se potriveste la Freelander 2 are aproximativ acelasi consum cu modelul NGK. Este adevarat ca doar varful conteaza pentru pornirea motorului dar o incalzire uniforma pe intreaga lungime a zonei unde se afla rezistenta, zic eu ca protejeaza mai bine rezistenta si creste durata de viata a bujiei. Si chiar si in exemplul dat de Alex mai sus, DieselRx se incalzeste pe toata lungimea si sant cele mai stralucitoare, apoi vine BERU si abia apoi NGK-ul. Parerea mea ... Wink

Post #211661 21st Dec 2013 3:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Drinovan Ovidiu



Member Since: 04 Mar 2016
Location: Timisoara
Posts: 150

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Manual Aintree Green
Schimbarea bujiilor incandescente

A sosti timpul sa schimb bujiile incandescente!
Din ce m-am documentat eu sunt cativa pasi de parcurs pana a ajunge la ele!
Voi incerca sa documentez aici pasi ce trebuiesc facuti!

O postare anterioara legata de acest subiect: https://www.freel2.com/forum/topic28189.html
Timpul de alimentare a bujiilor in funtie de temperatura:https://www.freel2.com/gallery/albums/userpics/11383/glows.pdf
Si aici intreaga operatiune de shimbare a lor: https://imgur.com/a/j4Oqi

Din cele 4 buji am reusit sa schimb doar 3! Timp de executie 7 ore!
Bujia nr.1 de la pistonul nr.1 dinspre volanta a fost buna.La demontare a mers foarte greu trebuind sa invart fata spate chiar daca mergea cate putin cu pocnituri reusind pana la urma sa o scot folosindu-ma de sprayul WD40,iar pe filetul chuloasei am gasit ceva mizerie neagra care am curatat-o tot cu spary,iar la introducerea bujiei noi,aceasta mergea usor putand sa o invart fara tubulara.
Bujia nr.2 a fost buna.Pe aceasta nu am mai reusit sa o scot desi credeam ca voi putea dearece se misca la fel de greu ca prima. Am incercat eu pana la un moment dat,cand sa intepenit si s-a fisurat imediat dupa capul hexagonal.Partea buna e ca e a ramas intepenita aproape de cum a fost stransa la baza chuloasei.Din punct de vedere functiunal nu prezinta probleme deoarece minusul si-l ia de pe filetul chuloasei,iar plusul de pe partea superioara a ei.Cand va fi nevoie vrodata sa am treaba pe la motor voi incerca atunci sa o scot din filetul chiuloasei.Pana atunci o las asa.E bine ca mai merge.
Ca metoda de scoatere a ei ar fi folosirea unui extractor de suruburi rupte,dar nu tot timpul merge:
sau daca filetul e stricat (doar cand chuloasa este afara)se face altul mai mare si se introduce un helicoil .
Daca aveti rabdare(doar cand chuloasa este afara)se poate incerca folosirii in prima faza a unui burghiu de 5mm dupa ce sa scos tija de + din mijlocul bujiei.Aceasta se scoate prin invartire de vreo 4-5 ori.https://i.imgur.com/wlfexUL.jpg Pe urma folosirea unui burghiu mai mare de 7mm pentru a lua materialul surubului pana aproape de filet.Apoi se da cu un tarod de 8 cu pas fin de 1mm pana se curata filetul si la final se impinge dinspre piston bucata de bujie ce a mai ramas.
Bujia 3 a fost defecta (3.4kohmi),A mers desfacuta usor.
Bujia 4 a fost defecta in prima faza aparatul nepiuind,dar cand am da-o jos a aparut rezistenta de 0,8ohmi ca la una buna si alimentata la baterie a functionat inrosindu-se! O fi fost din cauza aparatului de masura!Cel mai bine se incearca cu un fir de la plusul bateriei si daca acesta face scanteie la atingerea bornei de + a bujiei inseamna ca bujia e buna.Si aceasta a mers desfacuta usor.

La montarea filtului de motorina este recomandat scoatera aerului pana dupa el pentru a ramane cat mai putin aer inspre pompa de inalta presiune, dupa care se poate porni motorul! Daca credeți că a intrat prea mult aer �n instalație după filtru faceți o aerisire conect�nd para de cauciuc la ieșirea returului de pe filtru! Aerisirea de motorina nu merge facuta doar prin apasarea butonului de Start/Stop, deoarece pompa din rezervor nu functioneaza pana nu porneste motorul! Dacă doriți se poate incerca o aerisire prin scoaterea releului de comanda a pompei din rezervor și punerea unui strap (fir) pentru a alimenta pompa direct.Aceeasi metoda merge și pentru golirea rezervorului!Presiunea de după pompa din rezervor este de 0,2bari.


O simpla comparatie intre bujia veche si cea noua Beru Germany vs Iskra Slovenia:

sau

Pentru suport legat de acest topic ma puteti contacta la tel.0723793111

Post #332852 9th Oct 2017 8:32 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Galen



Member Since: 11 Mar 2021
Location: Cluj Napoca
Posts: 31

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Indus Silver

Salutare,
Am realizat delicata operațiune de schimbare a bujiilor. Zic delicată pentru că este de demontat destul de mult și unele șuruburi nu se văd, trebuie accesate cu oglinda sau prin pipăire. Evident aveți nevoie de un set nou de bujii și de oringuri de etanșare a galeriei de admisie. Sfaturi bune și simplu explicate găsiți aici: https://www.freel2.com/forum/topic11567.html?highlight=glow+plugs
Cu câteva completări personale:
1. Demontați prima dată corpul valvei de admisie, vă faceți loc pentru demontarea mai facilă a galeriei și în plus inspectați un mecanism (actuatorul) care face la rândul său probleme. Eu am găsit mult ulei în mecanism care probabil crea probleme de contact la periile potențiometrului. (traductorului de poziție).
2. Nu demontați bujiile până când nu le-ați înecat în VD40 prin intermediul unor bucăți de vată îndesate în jurul acestora ca în fotografie câteva zile bune, ideal o săptămână.
3. Nu folosiți prelungitor mai lung decât o șurubelniță sau o cheie scurtă ca pârghie la cheia tubulară cu care le desfaceți. Dacă simțiți că se blochează strângeți înapoi o tură două și reveniți. Mie mi-au ieșit toate fără probleme după cam 3 zile de tratament cu VD 40. Toate cele 4 bujii erau arse.
4. Când am pus galeria de admisie pe bancul de lucru, mi-a căzut pur și simplu o clapetă de plastic din cele 4 (swirl flaps-clapete de turbionare) împreună cu bucata de ax care se rupsese. Sistemul ieșise demult din funcțiune prin ruperea brațului de plastic de acționare, așa că clapetele jucau în voia lor în curentul de aer al admisiei. Consecințele au fost uzura accentuată a axului de alamă și ruperea sa la nivelul ultimei clapete. Am eliminat cu bucurie întregul sistem blindând ieșirea de la pompa de vacum care acționează printr-o electrovalvă această adevărată bombă cu ceas, pe care vă recomand și vouă călduros s-o desființați, pentru că s-ar putea să nu aveți norocul meu de a desface exact înainte ca mizeria de clapetă cu axul de alamă să fie aspirată în cilindrul respectiv și să-l distrugă. Inclusiv producătorul a renunțat la modelele după 2011 la mecanismul respectiv. Odată cu eliminarea clapetelor mi-a dispărut misterioasa pierdere aleatoare de putere (probabil se blocau pe poziția închis).

















Post #413929 29th Oct 2021 10:56 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site