Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > problema cutie automata
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White
problema cutie automata

Salutare. Am si eu urmatoarea problema: cand trec cutia automata in modul sport si pun acceleratia la podea, masina raspunde pana la un moment, dupa care "da in nas", ne mai accelerandu-se. In general se intampla pe la 120, la viteza a4a
sau a5a. La fel face si daca o pun in modul command shift.
Pe CB nu apare nici o eroare. In modul D nu are nici o problema, chiar daca accelerez mai tare.
Mentionez ca acum vreo 3 saptamani am facut o remapare, puterea masinii crescand la 190 cp si cuplul la 460 Nm, iar de atunci n-am mers cu masina la modul asta.
Poate sa aiba legatura cu remaparea, sa fie ca o protectie a softului cutiei?
Apreciez orice alta idee si sfat.
Multumesc.

Post #190394 5th Jul 2013 5:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Descrii o situatie tipica de "limp mode". Sistemul "se protejeaza" cand detecteaza o valoare a parametrilor de functionare peste valorile maxime declarate in ECU si limiteaza o serie de lucruri (presiune, cantitate injectata, etc).
Da, poate fi generata de o presiune prea mare in admisie, daca remaparea a fost mai "agresiva". Sau daca turbina "agata" la partea de geometrie variabila. Fa o diagnoza si sigur o sa gasesti ceva in neregula.
Chestia cu cutia automata e doar o consecinta a modului de functionare al motorului in modul sport, nu cred ca este nimic de la cutie... Sau la fel, in cel mai rau caz, ECU-ul cutiei, cand detecteaza un "engine torque" peste limitele declarate s-ar putea sa comunice ECU-ului motor sa o lase mai moale...
Fa diagnoza !... Very Happy

PS: De asta va spuneam eu sa lasati masinile asa cum sunt si sa nu umblati la ele, deoarece o multime de lucruri sunt interdependente si un tuning adevarat, la o masina cu cutie automata, tine cont si de "parerea" ECU-ului cutiei. Sau se face o "remapare" si pe cutie.

PS2: Ca o curiozitate: stiati ca pe magistrala CAN high speed, cea de la powertrain se transmite (broadcast) cam un mesaj la fiecare milisecunda? Adica modulele de pe aceasta magistrala (motor, cutie, abs, airbaguri, volan, terain response, haldex, etc) proceseaza aproape 1000 mesaje pe secunda. Credeti ca tunerii nostrii au studiat problema in detaliu la fiecare tip de masina? Pe cand cei de la fabrica sunt sigur ca da....

Gata cu off-topicul, mi-am varsat naduful... Embarassed Laughing

Post #190400 5th Jul 2013 6:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Mda, si mie mi s-a parut ca seamana cu un limp mode, insa m-am gandit ca la tipul asta de motor nu prea ar avea dc sa apara, cel putin pe partea de geometrie a turbinei.
Acum, in ceea ce priveste remaparea, sigur argumentele tale contra sunt valide, iar eu n-am luat in considerare atatea aspecte. Pur si simplu avand experienta anterioara a VAG-ului, la care n-am avut nici o problema dupa remapare, am zis ca de ce n-ar merge si la LR.
Voi merge mai intai la cei cu chiptuningul sa imi faca o diagnoza, pt ca oricum aveau o interfata care citea toate modulele, iar dupa aia, in functie de ce apare si de ce zic si ei, vad mai departe.
Multumesc.

Post #190412 5th Jul 2013 8:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Cum a fost? Ce ai aflat?

Post #191485 16th Jul 2013 9:15 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Am fost destul de ocupat si de-abia aseara am reusit sa ajung la cei cu resoftarea.
Aparent turbina nu face destula presiune. Ciudat e faptul ca la aceeasi valoare a presiunii ( 250 bari parca, sper sa nu spun prostii), in modul Drive merge normal iar in modul sport te pune in nas.
A ramas ca studiaza problema si mai discutam.
In cel mai rau caz o sa-i pun softul original sa vad daca face la fel.
Te tin la curent. Mersi.

Post #191505 16th Jul 2013 11:07 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Daca ai facut resoftarea la noi ai mare grija. Eu am avut probleme mari cu smenarii de la noi. Cand am dat jos filtrul de particule au pus pe masina un soft cu alte harti, ajungea consumul in oras la 16-18l. Pana la urma am gasit in UK pe cineva si a modificat softul pentru 50 GBP, mult mai ieftin decat la hotii de romani si masina merge OK.

Post #191525 16th Jul 2013 2:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Resoftarea e facuta la TCM Turbo, care sunt destul de vechi in domeniu si de care toti sunt multumiti.
Masina merge bine in afara de problema asta, consumul chiar a scazut un pic.

Post #191564 16th Jul 2013 5:33 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Mda, dar mai au si rateuri....

Scuze, dar nu m-am putut abtine amintindu-mi asta: "http://www.peugeotclubromania.ro/forum/threads/28427-TCM-Turbo-(Dragos-*******-Mugur)" (Copiati link-ul fara ghilimele)

Si e tot pe un motor cu ECU Bosch...

PS: Bine ca stiu, ca ma batea gandul sa merg pe la ei sa-i intreb de una alta...

Post #191611 16th Jul 2013 8:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Smenul este ca de cele mai multe ori nu cei de la noi modifica softurile, platesc si ei mai departe la altii de dincolo cu care lucreaza. Si la fiecare intermediar se adauga cam 100 euro.

Post #191620 16th Jul 2013 9:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Mda.
Faza cu passatul imi pare cunoscuta, cred ca de pe vwforum, iar acolo Voinea prezenta parca altfel situatia.
Faza cu peugeotul n-o stiam.
Ce sa zic, sper sa nu fiu asa ghinionist si sa iasa bine.

Post #191675 17th Jul 2013 6:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Un update al situatiei, deocamdata insa fara rezolvare.
Acum cateva zile am fost la TCM turbo ca sa-mi puna o versiune a softului modificata.
Initial, in oras, la accelerari pe distante scurte, parea ok. Cand am iesit afara din Buc, in modul sport, talpa, initial tragea de rupea, dupa care te punea in cap. Ba mai mult, o data mi s-a oprit si motorul.
Asa ca azi m-am intalnit din nou cu Mugur. Culmea, la testare n-avea stocata nici o eroare.
Am decis sa punem softul original sa vedem ce se intampla.
Bad news! A facut si cu softul original. De data asta, probabil din cauza puterii mai mici, a fost mai greu sa pun in evidenta problema, adica s-a plafonat mult mai tarziu, pe la 140-150, moment pana la care am stat cu talpa jos tot timpul. Probabil ca inainte sa-i pun softul n-am condus-o niciodata asa, adica acceleratie la max pe un timp asa mare.
Nici de data asta n-a stocat nici o eroare. Mugur zice ca se manifesta ca si cum n-ar primi destula motorina, problema fiind mai evidenta cu resoftare din cauza cererii mai mari de carburant.
A ramas ca se mai intereseaza si el pe la mecanici LR si/sau sa ma duc si eu la reprezentanta.
Ca o paranteza, la revenirea la softul stoc s-a simtit scaderea de putere, asa ca nu e doar placebo resoftarea.
Orice idee e binevenita.
10x.

Post #193125 30th Jul 2013 4:20 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

"""""In sfarsit am reusit sa-mi fac ECU (mai exact EEPROM-UL) cu ajutorul "tunerilor de cartier"...Am reusit fara a fi nevoie de aparatura originala sau de "virginizare" acestuia. Pur si simplu au fost sterse log-in-urile proaste si semnaturile de rahat din softul lui ******* soft la care nici avansul nu fusese modificat si multe alte harti ce necesitau a fi modificate pentru un soft potent !""""""


Am trecut si eu prin asta,la mine a fost doar o turbina cu axul rupt.dupa schimbarea turbinei am schimbat softul la un baiat din constanta,care a reusit sa treaca peste protectiile lui (exact ca si mai sus), si apoi cind am verificat softul de pe masina fata de cel original,am constatat ca si aici multe harti nu au fost schimbate,nici macar cel de avans,pedala acceleratie,si multe altele,deci am vazut cu ochii mei diferenta intre un soft facut in graba,sau de duzina (fiecare spune cum doreste),si unul facut timp de 2 ore cu incercari repetate in a vedea cum se comporta masina.

Post #193166 31st Jul 2013 7:02 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Dupa un update al softului de motor si al celui de cutie facute la anglocars (deci softuri originale, de fabrica) , PROBLEMA PERSISTA. Ceea ce e ciudat e ca masina nu are nici o eroare, nici pe bord, nici pe interfata de diagnoza; toti parametrii sunt OK ( presiuni, debite, tensiuni etc).
Am ramas fara idei si problema e ca nici inginerul de la service nu mai stie ce sa-i faca. Mai am o speranta in schimbul uleiului de la cutie, cand i-o veni randul.

Post #195606 19th Aug 2013 3:10 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Cam tarziu cu intrebarea, dar, de curiozitate, cand ai schimbat ultima oara filtrul de motorina?

Am vazut zilele astea o masina (nu FL2) care se comporta la fel dupa un chiptuning, dar totul a revenit la normal cand a schimbat filtrul de combustibil. Au tras concluzia ca filtrul era "plin" si e posibil ca la debitul un pic marit de combustibil necesar chiptuningului nu oferea un debit suficient de combustibil.... Nu stiu ce sa zic...

Post #200463 23rd Sep 2013 8:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Azi am schimbat uleiul si filtrele Smile
Inginerul de la anglocars a zis ca ar fi cam singurul lucru pe care l-as mai putea face...
Eu sunt un pic cam sceptic, insa oricum le venise vremea de schimbat.
Cand am putin timp sa o scot afara o sa vad cum se comporta.
Daca e vreo schimbare dau de veste.

Post #200578 24th Sep 2013 7:20 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site