Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Inlocuire faruri clasice cu faruri xenon
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
oneamircea



Member Since: 14 Mar 2007
Location: nadlac , arad
Posts: 30

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Stornoway Grey
Inlocuire faruri clasice cu faruri xenon

Am achizitionat de pe okazii.ro o pereche de faruri complete cu becuri xenon. Am inlocuit farurile clasice cu cele cu xenon. Conectorii sunt identici, se potrivesc perfect. Am incercat sa aprind farurirle cu contactul pus, insa cu motorul oprit. Farurile s-au aprins fara probleme. In momentul in care am pornit motorul, insa, au inceput sa palpaie foarte des pentru cateva momente, dupa care au ramas stinse. Nu am mai repetat operatiunea. Mentionez ca si inainte de aceasta experienta, in farurile clasice am avut montat un kit xenon, " made in china" care a functionat fara probleme. Care crezi ca este cauza ?

Post #166828 10th Jan 2013 5:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Dupa ceva studii a acestei probleme, cu ceva timp in urma, am constatat urmatoarele:
Tipul de faruri, incandescenta/xenon este specificata/programata in CCF (Car Configuration File).
In functie de configuratie, CJB (central junction box) comanda modul de alimentare al farurilor.
Se stie ca farurile, daca sunt cele cu incandescenta, in mod DRL (day running lights) sunt folosite pe faza scurta, becurile fiind alimentate cu o tensiune mai mica, pentru o intensitate mai mica. Repet, asta doar la cele cu incandescenta (halogene), la cele cu xenon sunt aprinse la aceeasi intensitate in mod DRL.
Luminozitatea farurilor este obtinuta printr-o alimentare in pulsuri, cu factor de umplere variabil. Cu cat pulsul este mai lat, cu atat becul este aprins mai mult si lumina mai puternica. In mod DRL este un factor de umplere de aprox. 6/10, pentru obtinerea unei tensiuni de aprox. 7-8V.
Ei bine, cand farurile functioneaza in mod normal (deci nu DRL), acel factor de umplere nu este chiar de 10/10, ci mai degraba ceva de genul 9/10. Pentru un bec cu incandescenta, care are "inertie" luminoasa, asta nu este o problema. Dar pentru niste becuri cu xenon este o problema din cauza sursei lor ridicatoare de tensiune care nu e gandita sa fie alimentata in impulsuri.
Nu te gandi ca tu nu ai DRL. Nu conteaza. Cand sunt configurate din CCF farurile in mod halogen, implicit CJB le alimenteaza in impulsuri, chiar daca ele nu vor vedea niciodata un factor de umplere de 6/10 specific DRL-ului.
La configurarea xenon, ele sunt alimentate continuu, 10/10, deoarece nu exista acea injumatatire a tensiunii in mod DRL.
Pe scurt e ceva asemanator cu iluminatul din casa. Un bec normal nu va palpai niciodata (sau nu vei observa asta) din cauza frecventei de 50 Hz de la retea. Dar la un tub fluorescent, care nu are inertie luminoasa ca un filament, mai ales la cele "pe moarte", vei observa o oarece palpaire cateodata, cu coada ochiului.
Ca sa-ti functioneze corect, trebuie sa mergi la dealer si sa-i spui sa-ti configureze masina cu faruri cu xenon.
Invers, daca masina este configurata cu xenon si pui halogene nu este nici o problema, din cauza celor spuse mai sus.
Sau faci un montaj aditional, cu relee, cum a facut userul din topicul de aici: http://www.freel2.com/forum/post46984.html#46984

Probabil ca acel kit made in china a fost mai permisiv apropo de alimentarea pulsatorie.
Iar cand ai motorul oprit, tensiunea de alimentare a ridicatoarelor de tensiune e mai mica si functioneaza in "alta regiune" si nici nu exista acele pulsatii aditionale introduse de alternator. Probabil ca ridicatoarele Philips originale sunt mai sensibile...

Post #166843 10th Jan 2013 7:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
oneamircea



Member Since: 14 Mar 2007
Location: nadlac , arad
Posts: 30

Romania 2007 Freelander 2 TD4 SE Manual Stornoway Grey

Multumesc pentru indicatii. O sa incerc una dintre variantele propuse de tine. Crezi ca exista posibiliatea sa functioneze si autoleveling-ul chiar daca masina nu a fost prevazuta cu xenon din constructie ?

Post #166845 10th Jan 2013 7:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pentru autoleveling exista doi senzori de pozitie a basculelor pe partea stanga, la ambele roti (fata, spate).
Cu siguranta masina ta nu ii are, daca ai avut halogene. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca pe langa acei senzori exista un ECU care comanda motorasele din faruri, in functie de pozitia masinii tradusa de acei senzori.
Dar nu-ti fa griji, reglajul manual de la tine functioneaza OK si la xenoane. Vei face tu pe ECU-ul de autoleveling... Laughing

Post #166848 10th Jan 2013 8:05 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Costin



Member Since: 09 Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 31

Romania 2010 Freelander 2 TD4 S Auto Stornoway Grey

Buna Alex, o intrebare de profan:presupun ca montarea unui set de faruri cu xenon doar pe luminile de intalnire presupune mai putina complicatie decat unele bixenon adaptative. Aici tinand cont si de faptul ca masina mea are faruri OEM cu halogen. Din post-urile de mai sus inteleg ca avand farurile cu balasturi originale e doar o chestiune de reprogramare la dealer a sistemelor de gestiune a alimentarii cu electricitate ? Un prieten din Anglia ma intreaba daca imi poate trimite un set de faruri le-a gasit la un dealer recuperate de pe o masina accidentata... iarasi prespun ca reglajul fasciculelor se poate face la dealer left hand=right hand drive...Multumesc pentru orice aventuala sugestie. Small roadrunner...

Post #174682 9th Mar 2013 7:40 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

La farurile cu xenon (adaptive sau nu), acelasi bec cu descarcare in gaz deserveste si faza scurta si cea lunga. O piesa metalica, un "paravan", se retrage pentru faza lunga. Acest singur bec cu xenon este ajustat pentru leveling si adaptivitate. Aditional, faza lunga mai are si un proiector cu bec cu halogen.
Farurile cu halogen se pot schimba cu cele cu xenon, indiferent daca sunt adaptive sau nu.
Partea proasta este ca nu vei avea autoleveling sau adaptivitatea, deoarece aceste functii folosesc un ECU separat cu senzorii aferenti. Nici autolevelingul nu va functiona, dar reglajul pe verticala merge din ajustajul manual.
Intr-adevar, daca pui faruri cu xenon in locul celor cu halogen trebuie modificat CCF-ul masinii ca sa reflecte modificarea. Invers nu.
S-ar putea ca farurile din Anglia sa aiba o configuratie interna diferita de cele pentru Europa.
Acea parghie care se actioneaza din interior pentru adaptarea "formei" luminii, doar aplatizeaza fascicolul, nu-l poate modifica din "tip stanga" in "tip dreapta". In extremis, poti merge cu faruri din Anglia, dar vei fi nevoit sa ai un fascicol perfect orizontal, nu vei putea avea acea "ridicare" a luminii catre dreapta ca sa vezi mai bine ce este pe marginea drumului. La fel de bine este posibil sa poti modifica - poate intoarce vreo piesa la 180 grade inauntru si sa le faci OK pentru circulatia pe dreapta... Imi pare rau, nu stiu, nu am studiat problema...

Post #174804 9th Mar 2013 10:46 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Costin



Member Since: 09 Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 31

Romania 2010 Freelander 2 TD4 S Auto Stornoway Grey

Multumesc mult pentru raspuns. E asa cum banuiam, farurile englezesti se potriesc perfect in locasuri dar mai departe... Laughing Nu-i bai, vis a vis de levelling asa cum spui nu ma deranjeaza sa le reglez eu din buton. Am sa te tin la curent cu "mersul schimbarii". Numai bine ! Small roadrunner...

Last edited by Costin on 10th Mar 2013 1:35 pm. Edited 1 time in total

Post #174812 10th Mar 2013 6:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Cred ca scrie in cartea masinii cum se face reglajul farurilor pt circulatie pe stanga sau dreapta.

Post #174814 10th Mar 2013 7:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Asa este. La pagina 74 pentru manualele pana in 2010. Sau la pagina 28 la celelalte.

Post #174815 10th Mar 2013 7:50 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Costin



Member Since: 09 Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 31

Romania 2010 Freelander 2 TD4 S Auto Stornoway Grey

inca o data multumesc pentru indrumari si mai ales pentru viteza de "reactie"...e cel mai util si prietenos forum pe care am postat pana acum. Sincere felicitari ! Acum urmatoarea dilema...eu masinuta am luat-o 3rd hand, dar cu inima impacata, cunoscandu-i foarte bine pe ambii fosti proprietari. Am descarcat ambele manuale insa nu reusesc sa ma decid care ar fi cel potrivit: conform VIN introdus in site-ul LR masina a inceput sa fie produsa in mai 2009 iar livrarea s-a facut in septembrie 2009..in acte apare ca MY 2010...stiu ca suna aiurea, dar pana la urma fac si eu ca cetateanul din schitele lui nenea Iancu...deci eu cu cine votez ? manualul 2009 sau 2010 ? Small roadrunner...

Post #174866 10th Mar 2013 1:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Folosesti primul manual, cel din 2007. Ai farurile de ceata cu rame ovale, nu?

Despre manuale si manualele le gasesti aici.
http://www.freel2.com/forum/topic10621.html

Manualele sunt cam asa:

Manualul 2007 este pentru toate masinile din prima serie, pana la primul facelift. Pentru VIN-urile de la 7H000001 pana la AH999999. Cu alte cuvinte pana la MY2011.

Manualul 2010 este pentru primul facelift, cel la care grila frontala a fost ridicata si are farurile de ceata (bezelurile) patrate, dar a pastrat interiorul relativ neschimbat. Acelasi sistem audio, aceleasi controale pentru clima, etc. De la VIN BH000001 pana la VIN CH999999.

Manualul 2012 este pentru al doilea facelift, unde interiorul a fost schimbat radical si acum toate sistemele (audio, clima, navi, etc) folosesc acelasi display de 7 inch, cu touchscreen, instrumente cu LCD color, Terrain Response cu butoane si nu dial, frana de mana electrica, un ceas mic, "analogic" sub displayul central, etc. De la VIN DH000001 incolo.

Post #174917 10th Mar 2013 6:06 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Costin



Member Since: 09 Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 31

Romania 2010 Freelander 2 TD4 S Auto Stornoway Grey

Multumesc mult Alex. Am luat VIN-ul, l-am comparat cu exemplele pe care mi le-ai dat si e clar ca 2007 ma "reprezinta". Ca extra safety m-am uitat pe codurile de la becuri (acum o saptamana venind de la Craiova am constatat ca farul stanga nu mai functiona); mi le-au schimbat la dealer si sunt H7, la manualul utilizatorului 2010 sunt date deja H11...deci e clar ca 2007 e ceea ce imi trebuie. Numai bine. Small roadrunner...

Post #174952 10th Mar 2013 8:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site