Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Operatiunea axul cu "scame"
Post Reply  Down to end
Page 1 of 2 12>
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame
Operatiunea axul cu "scame"

Pentru ca masina mea este din 2007, dupa sarbatori urmeaza operatiunea axul cu came.

Ma gandesc sa schimb ambele axe, lantul si intinzatorul. Pentru ca daca primul este dintr-un lot prost sansa ca celalalt sa provina din aceeasi sursa si acelasi proces de fabricate este foarte mare. Am vazut in microcat ca la fel cum axul care se rupe a avut 3 "releas-uri" la fel avut si celalalt ax, deci e clar ca si ala are probleme, doar poate ca solicitarea este mai mica si atunci inca nu s-a intamplat sa crape, dar poate ca in timp, la un rulaj mai mare sa cedeze si ala.

La service-ul din Timisoara unde am schimbat bujiile aveau un Freelander 2 cu axul dus si era cu cutie manuala, deci mitul ca numai la cutie automata se strica cade. Din ce ziceau cei de la service motivul a fost ca s-a blocat pompa de inalta presiune. Probabil s-a folosit motorina de proasta calitate pentru ca la forjat mult pe drumuri forestiere si omu o fi alimentat de pe unde a gasit.

Post #164680 17th Dec 2012 12:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Te rog mult, mult, mult si frumos, frumos, frumos Laughing sa nu uiti sa faci poze la axele vechi si noi, mai ales la axul de la evacuare in zona de conexiune cu pompa de inalta. Si la elementul de conexiune cu axul pompei de inalta si la axul pompei de inalta.
Exact componentele din pozele din postul asta: http://www.freel2.com/forum/post158852.html#158852

Multumim mult!

Si daca cei de la service au zis ca pompa s-a blocat, atunci ce ramane de facut cu pompa?....
Toti cei la care s-a rupt axul, ma refer aici la cei din Rusia, au spus ca pompa functiona / se rotea liber si usor dupa eveniment, deci nu era blocata...
Daca cumva problema este din cauza acelor uzuri la componentele de conexiune si din cauza uzurii, apare un mic/mare joc, de la care apar "mini socuri", care in timp "subrezesc" structura de rezistenta a axei ?...
La accelerari bruste sau solicitari mari (deoarece toate ruperile s-au petrecut pe sarcina) pompa opune rezistenta mai mare deoarece trebuie sa creasca brusc presiunea in circuit si de aceea, in prezenta jocurilor in conexiuni, apar acele mici socuri care duc la rupere...

Post #164682 17th Dec 2012 12:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Au spus ca pompa a fost trimisa la Bosch pentru investigatii, mai multe detalii nu cunosc. O sa incerc sa-i mai trag de limba pe cei de la service, poate ca mai aflu unele detalii, eventual sa incerc sa intru in legatura cu proprietarul.

Ah, era sa uit. Cei de la service au spus ca axul s-a rupt undeva la mijloc si a afectat si un cilindru. Nu stiu cum arata axul in zona unde este cuplat cu pompa.

Post #164692 17th Dec 2012 1:03 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Hmm...citind acest topic,inclusiv sel de pe forumul rusesc,ma pune si pe mine pe ghinduri treaba asta cu axa cu came.Din ce am citi pina acum,nu inteleg daca si motorul meu este in "vizor",masina fiind din 2007,cu vin :....B18H074.... cu cutie manuala,momentan cu 115K in bord,reali.
Astept un sfat,si mai ales daca trebuie facuta operatiunea,si care si partile implicate si costul operatiunii.

Post #167088 13th Jan 2013 10:35 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Pai VIN 8H074xxx este inainte ca ei sa schimbe axa cu "scame". Asta s-a intamplat pe la VIN 8H092006.
Deci ai putea sa faci oarece investigatii daca ai posibilitatea.

Post #167098 13th Jan 2013 11:39 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

Parerea mea este ca trebuie sa nu ne stresam prea tare. Nu cred ca ne-am luat Dacii. Muti cred ca daca ai
masina cu peste 150 HP ai neaparat o masina de curse. Cred ca totul depinde de stilul de condus. Nu spun ca nu exista si ghinionisti. Am permis si masini din 1991. Cum te comporti cu masina asa o ai.

Post #167101 13th Jan 2013 12:37 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Zilele astea o sa fac comanda de piese. Am facut o lista cu piesele care am considerat ca ar trebui schimbate dar poate ca la unele nu este nevoie sau poate ca am omis sa adaug ceva.


        Exhaust Camshaft              ----------------- LR021914
        Inlet Camshaft                ----------------- LR021913
        Seal inlet camshaft front     ----------------- LR000659
        Timing chain                  ----------------- LR000663
        Timing chain tensioner        ----------------- LR001300
        Tensioner bolt M6x35mm        ----------------- LR002975

        Gasket top cylinder head      ----------------- LR002834
        Camshaft cover seal           ----------------- LR009411
        Cylinder head front cover x2  ----------------- LR009412

        Fuel injection pipe 1         ----------------- LR012751
        Fuel injection pipe 2         ----------------- LR012752
        Fuel injection pipe 3         ----------------- LR012753
        Fuel injection pipe 4         ----------------- LR012754
        High pressure pump pipe       ----------------- LR009014
        Fuel injection pump gasket    ----------------- LR009028
        Fuel to injector seal     x4  ----------------- LR000684

        Exhaust manifold turbo gasket ----------------- LR006618
        Exhaust manifold gasket       ----------------- LR001315


Oare trebuie sa schimb si distributia, masina are 90000 km ?


        Timing belt and water pump    ----------------- LR032527


Echivalente:

   Timing belt and water pump    --------- Ruville 56647701

   Timing belt                   --------- Ruville 5664770
                                           Gates K025633XS

   Water pump                    --------- Ruville 65926
                                           Magneti Marelli eBay Item No. 350982068000
                                           Triscan 860028021
                                           Quinton Hazell QCP3661
                                           BGA CP3380



Multumesc.

Last edited by atlas on 30th Jan 2013 6:38 am. Edited 8 times in total

Post #167163 13th Jan 2013 8:29 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Daca tot dai distributia jos, schimb-o. Este pe la jumatatea vietii, conform cu ce spun ei...

Post #167170 13th Jan 2013 8:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Hmm......
De schimbat axele cu came inteleg,lantul si intinzatorul nu as prea fi de acord la citi km are masina,iar din cite stiu eu lantul are cea mai mare durata de viata fata de curea de distributie,deci undeva de 250k ar trebui sa mearga fara probleme (nu mai imi amintesc la cit schimba lantul de distributie motoarele de BMW ).
Intrebarea este de ce trebuie schimbate si tevile de la injectoare?si cea de inalta presiune??este vreo problema cu ele??doar e o teava care nu poate avea probleme,in afara de a face un por si a pierde mototrina,ceea ce nu poate afecta asa de grav motorul,in sensul ca se poate vedea usor si remedia la fel,fara alte influente negative.
Cit despre distributie,din cite am vazut LR recomanda schimbarea la 240k (nu imi amintesc corect,dar oricum peste 200k) deci inca mai sint destui km pina sa ajungi macar la 180k,si mai ales ca schimbind acum distributia vei pierde piesele originale,iar cele care le vei monta acum nu stiu daca vor fi tot ca cele noi si te vei trezi cu intervalul de schimb al curelei undeva la 60-90K....ceea ce este cu MUUUULT sub ceea ce vine din fabrica.

Post #167205 14th Jan 2013 6:51 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Tevile de la rampa de inalta presiune din ce am inteles sant de unica folosinta. Daca s-au demontat nu se mai pot folosi si trebuie montate altele noi, dar nu sant sigur, poate gresesc.

Legat de distributie, ea nu este fabricata de Land Rover, o iau si ei de la diversi fabricanti. De exemplu, pompa de apa este fabricata de vreo 5 firmei iar cureaua de distributie si rolele este fabricata de vreo 10 firme printre care sant Gates si Bosch. Land Rover le eticheteaza, le ambaleaza si apoi le vinde cu un adaos nesimtit. Daca cauti pe net dupa cod motor DW12BTED4 o sa vezi ca acelasi kit de distributie se potriveste si pe Citroen, Peugeot, Ford, etc.


Last edited by atlas on 14th Jan 2013 8:08 am. Edited 1 time in total

Post #167208 14th Jan 2013 7:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Nu gresesti, intr-adevar, tevile se schimba. Zice LR...
Cica acel con de la capetele tevilor, care are rolul de etanseizare, este fabricat dintr-un material moale care in momentul in care stangi piulitele se deformeaza/muleaza ca sa etanseizeze perfect. Odata desfacut, nu mai reusesti sa le pui in aceeasi pozitie si pot aparea scurgeri...
Imi aduc aminte de tevile de la sistemele vechi care in general mecanicii nu le schimbau si le refoloseau. Dar acolo erau doar 300-400 bari, nu 1800 ca aici.

Post #167209 14th Jan 2013 7:47 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

Mda,nu cred ca ar fi un material chiar asa de moale,tinid cont ca trebuie sa reziste la 1800 de bari,dar este posibil ca in momentul stringerii sa se "muleze" pe injector,si ca sa se evite eventualele neplaceri (scrugeri,stringerea prea tare a tevilor pe injectoare sau altele) ei recomanda schimbarea lor.La toate motoarele la care am tot schimbat injectoare sau alte lucrari de intretinere,motoare mari sau mici,tevile le schimbam, doar in cazuri necesare.
Cit despre distributie,intrebarea e de ce LR-ul recomanda schimbarea primului kit de distributie la 240K,iar urmatoarele sint functie de ce se cumpara,intre 60-90K,daca producatorul este acelasi????

Post #167248 14th Jan 2013 12:32 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am gasit niste echivalente pentru axele cu came, sant pentru cod motor DW12TED4, nu stiu daca merg si la cod motor DW12BTED4. Cele de la AMC au preturi bune, mult sub cele de la Land Rover.

Ar fi interesant sa aflam de la cine cumpara axele cu came Land Rover, pentru ca nu cred ca le fabrica ei ...


    Exaust camshaft (EAN: 84 32817 69812 5):

        AMC 669812
        AE CAM751
        AJUSA 93124000
        BGA CS4535
        MAN 0801W0
        CITROEN 0801W0
        PEUGEOT 0801.W0
   
    Inlet camshaft (EAN: 84 32817 69811 8):

        AMC 669811
        AE CAM750
        AJUSA 93123900
        BGA CS4578
        MAN 0801V9
        CITROEN 0801V9
        PEUGEOT 0801.V9

Post #167277 14th Jan 2013 3:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cata26bcn



Member Since: 02 Oct 2012
Location: constanta
Posts: 122

Romania 

poate ar fi bine sa gasim si codurile echivalente de la motoarele montate pe celelalte masini,Ford,Peugeot sau altii,producatorul motorului fiind acelasi,codul de piesa de producator ar trebui sa fie acelsi,doar ca fiecare resealer (lr,ford,peugeot..etc) au introdus codurile lor interne si astfel se plateste si pentru asta mai mult.Cred ca e posibil sa gasim la alte marci acelasi reper cu cod de producator si mai ieftin decit la LR.

Post #167311 14th Jan 2013 6:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
NinelW



Member Since: 27 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 62

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Tonga Green

Stie cineva un site de unde putem cumpara piese pentru motor(piston, ax cu came, chiulase etc.)?
Preturile de la reprezentante si dealeri sunt uriase.

Inca o intrebare,
Motorul DW12TED4 a fost pus pe numeroase modele Ford, Peugeot, Citroen si altele. As vrea sa stiu daca blocul motor si pistoanele(eventual si alte piese importante) de pe Freelander 2 se potrivesc cu cele montate pe alte masini, fabricate inainte de 2006.

Multumesc frumos!

Post #169345 27th Jan 2013 12:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 1 of 2 12>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site