Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Probleme cheie Freelander 2
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
maxu



Member Since: 07 Dec 2012
Location: Craiova
Posts: 5

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue
Probleme cheie Freelander 2

Sunt posesorul unui Fl2 din 2007 cutie automata cu 128k km, varianta fara filtru particule.
Ca orice masina sh are si mici probleme, cea mai acuta dintre ele fiind nefunctionalitatea deschiderii masinii din unica cheie care o detin, in fiecare zi ma chinui sa deschid/inchid masina cu cheia mecanica. Am vorbit la reprezentanta si trebuie cumparata si programata o cheie noua si cum sunt din craiova cel mai apropiat service este la bucuresti sau brasov si nu cred ca ajung prea curand.Oare daca ii montez o alarma cu inchidere centralizata are ceva?

La cati km se schimba uleiul la cutia automata? Cati litri intra mai exact? Unii zic 7, altii 4 iar la service imi cere 5.
In manual scrie ca la 150k km iar cutia contine 7L.

Este cineva din craiova care a efectuat aceasta operatiune si poate sa imi recomande un service din craiova?

Va multumesc


Last edited by maxu on 12th Dec 2012 9:59 pm. Edited 1 time in total

Post #164180 12th Dec 2012 8:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Bine ai venit!

Hai sa le luam pe rand.

1. Cheia.
Atata vreme cat cheia este recunoscuta de imobilizator, adica poti porni masina cu ea, nu este nevoie sa cumperi una noua. Doar daca vrei sa ai doua chei, dar cea actuala, daca nu o "repari", tot nu o sa-ti deschida usa.
Problema este cu acumulatorul din ea. Dupa o vreme, ca orice acumulator, va da semne de oboseala.
Da, ai citit bine, inauntrul cheii este un acumulator care se incarca de fiecare data cand cheia este in locasul ei si masina este pornita. Este un acumulator VL2330 (Vanadium Lithium).
Nu-ti ramane decat sa desfaci cheia si sa il inlocuiesti. Daca tot deschizi cheia, verifica si microswitchurile sa mearga OK.
Uite aici cum arata inauntru. Un user a desfacut-o si i-a schimbat acumulatorul.
http://www.freel2.com/forum/topic8404.html

Poti sa-ti montezi si o alarma, dar sa stii ca sistemul de securitate pe FL2 este destul de complex si comunica o multime de informatii pe CAN-bus. Poate exista alarme specializate pe CAN-bus care sa stie si de FL2, poate nu.
Stiu ca sunt unele care adauga functionalitate pentru securitate suplimentara, dar si acestea, desi sunt pe CAN-bus doar iau informatii de acolo pentru a stii cand sa se armeze/dezarmeze. Deci intr-un fel functioneaza tot pe/folosesc cheia masinii.
Te poti insera cu o alarma standard si comanda direct pe butoanele deschis/inchis de pe bord, dar asa nu o sa-ti imobilizeze si motorul.

2. Cutia automata.
Intr-adevar, producatorul spune sa schimbi uleiul la 150k mile (240k km) sau la 10 ani.
E mult prea mult dupa parerea mea si se pare ca si LR, mai nou, pentru piata din Rusia, recomanda schimbarea uleiului la 48k km. Nu stiu de ce, poate cutiile au suferit ceva modificari, dar din 2010 asa se recomanda. Repet doar pentru rusi.
Cutia este facuta de Aisin-Warner. Aceeasi firma japoneza face cutiile si pentru Toyota, deoarece Toyota detine pachetul majoritar de actiuni la Aisin. Toyota recomanda schimbarea uleiului pe la 60k km. Eu asa o sa-l schimb.
Uleiul folosit este de tip JWS3309 sau Toyota T-IV.
Un producator ar fi Mobil, cu uleiul asta: http://www.imperialoil.ca/canada-english/f...f_3309.pdf
Cat despre cantitate, intr-adevar, in cutia uscata intra 7 litri. La un schimb, prin metoda data in carte, nu poti sa schimbi mai mult de 3.5-4 litri, deoarece restul este in convertizor.
Dar poti folosi o metoda alternativa, deoarece accesul este destul de usor: pe la radiatorul de ulei al cutiei. Desfaci returul, pornesti motorul si colectezi ceea ce cutia da afara, iar in acelasi timp adaugi pe la orificiul de umplere, cam cu aceeasi viteza cu care cutia da afara (aprox. 50ml pe secunda). Nu-ti face griji de viteza cu care torni. Doar sa fi pe acolo, aproximativ. Sau te opresti/opresti motorul dupa fiecare litru dat afara si il torni apoi. La fel, nu-ti face griji, cutia nu se strica daca ii lipseste un litru din cei 7 si nu este in sarcina. Cand culoarea uleiului care iese este asemanatoare cu cea care o torni, te opresti. Sau te opresti dupa 7 litri. Apoi verifici nivelul si asta e tot.


Last edited by alex_pescaru on 12th Dec 2012 9:16 pm. Edited 1 time in total

Post #164187 12th Dec 2012 9:01 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
maxu



Member Since: 07 Dec 2012
Location: Craiova
Posts: 5

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue

Va multummesc pentru promtitudine.
La reprezentanta nu mi sa spus ca se poate inlocui acumulatorul ci din contra ca nu se inlocuieste si ca trebuie o cheie noua cu doar 270 euro, cei drept unde am intrebat nu era reprezentanta de service ci doar de vanzari si mi-au recomandat sa ma duc la o verficare la un service land rover autorizat inainte de a comanda cheia.
La cutie mi se par putin cam periculoasa cea de a doua metoda, mecanicul care imi va schimba cred ca va utiliza metoda clasica si m-a sfatuit sa cumpar 5 litri ca poate curg 4 litri si ceva si pentru acele ateva sute de mililitri poate raman cu masina in service inca 7 zile pana ajunge si al 5-lea litru in craiova.

Post #164189 12th Dec 2012 9:15 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Incearca sa schimbi acumulatorul precum ti-am spus.
Oricum nu functioneaza cheia si nu mai ai ce sa strici, daca tot deschizi/inchizi cu cheia mecanica.


Nu e periculoasa metoda deloc daca stii ce faci.
De fapt exista aparate speciale care folosesc acelasi principiu pentru schimbarea automata a uleiului. Numai ca tu o vei face manual.
Uite un user, care este si mecanic, a facut-o aici si a povestit cum a facut-o.
http://www.freel2.com/forum/post137177.html#137177

Post #164192 12th Dec 2012 9:21 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
maxu



Member Since: 07 Dec 2012
Location: Craiova
Posts: 5

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue

Problema este ca am doar o singura cheie si daca o stric nu mai pornesc masina

Post #164194 12th Dec 2012 9:27 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Transponderul (chip-ul, cum ii spun popular) nu ai cum sa-l strici. E acel mic paralelipiped (pe care scrie XH1) din mijlocul circuitului din cheie din pozele topicului pe care ti l-am aratat.
Functioneaza pe acelasi principiu ca si acei mici "banuti" de la interfoanele de scara.
Daca ai scoate tot din cheie si l-ai lasa doar pe el inauntru si tot ar functiona.
Dar fiecare face cum crede de cuvinta. Ai dreptate, a fost doar o sugestie, tu fa cum te indeamna inima. Nu te lua dupa mine. Poate dupa ce cumperi o noua cheie, si o sa te simti mai in siguranta, o sa ai mai mult curaj.
Nu ma intelege gresit, nu o spun malitios, o spun prieteneste. Thumbs Up

PS: Te superi daca te rog sa modifici titlul topicului in ceva de genul "Probleme cheie Freelander 2" sau simplu "Probleme cheie"? Ar fi mai usor de urmarit de altii care ii dau search. Multumesc!

Post #164196 12th Dec 2012 9:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
maxu



Member Since: 07 Dec 2012
Location: Craiova
Posts: 5

Romania 2007 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue

Am tot sapat pe net si se pare ca nimeni nu vinde la noi in romania baterii acumulator de tip VL2330, am gasit decat CR-uri modelul asta care nu se incarca, aveti vreo idee ceva unde sa mai intreb?

Post #164874 19th Dec 2012 10:39 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
CatalinMCL



Member Since: 17 Aug 2012
Location: Arad
Posts: 9

Romania 

Salut. Probabil ca e cam tarziu pt. a veni cu un raspuns la problema cu cheia. Chiar ACUM mi-am schimbat eu acumulatorul la prima cheie(va trebui sa repet operatiunea si pt. a 2-a). Acumulator gasesti la globstar. a costat in jur de 70 lei+transport. Daca nu ai rezolvat problema si ai nevoie de ceva info imi dai un mesaj. Thumbs Up For those about to rock. I salute you!

Post #185335 25th May 2013 4:23 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
DanEmil



Member Since: 13 Aug 2013
Location: Alba Iulia
Posts: 23

Romania 2009 Freelander 2 TD4 SE Manual Sumatra Black

Am inlocuit si eu acumulatorul de la cheie, am pus cateva poze in "gallery".
Dupa inlocuirea acumulatorului, cheia NU trebuie reprogramata.

Post #203281 16th Oct 2013 5:53 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Multumim frumos!

Post #203287 16th Oct 2013 7:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ceferist



Member Since: 10 Mar 2014
Location: Bucharest
Posts: 9

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Manual Zermatt Silver

Salut tuturor . Deoarece am avut de curand aceiasi problema cu inchiderea am decis sa schimb acumulatorul la cheie . Am mers la Globstar http://www.globstar.ro/produs.php?ItemID=2293 si am achizitionat unul . VL 2330 Panasonic .Cost 59 lei , ridicat personal pe loc . Cu ajutorul unui cutit si a unei surubelnite in 2 min am desfacut cheia . Mai usor decat ma asteptam .Pentru inceput se introduce surubelnita in lacasul cheii mecanice a masinii si se luxeaza pina cand apare o crapatura in care se baga latul cutitului si se continua usor sa se luseze o fata a cheii. La un moment dat aceasta se desface in doua . Datorita sfaturilor anterioare totul a iesit foarte bine , fara nici o zgarietura . Acumulatorul este sudat (lipit ) la circuitele cheii asa ca am mers la un service GSM din apropiere si pentru 10 lei mi l-au lipit foarte frumos . Nu cred ca merita sa va chinuiti acasa cu scule nepotrivite . Puse toate la loc si dupa aplicarea fetelor la o compresie usoara cheia s-a imbinat la loc , iar introducerea cheii mecanice in lacas a solidarizat-o astfel nu cred ca mai e nevoie sa o lipesc . De functionat functioneaza perfect , distanta maxima incercata , de la circa 50 metri , a mers foarte bine . Mai departe mi-a fost lene sa merg . Sunt foarte bucuros ca am reusit si multumesc tuturor pentru sfaturi .

Post #219136 10th Mar 2014 6:18 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site