Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Masina nu porneste - Steering column locked
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey
Masina nu porneste - Steering column locked

salve

am ajuns la concluzia ca dpf ul e o problema minora.
ultima aventura este ca masina refuza sa porneasca.
se aue un releu cupland si decupland sub bord , in partea dreapta, iar un minunat mesaj' steering column locked', vine sa dea culoare situatiei.

sunt deosebit de fericit, mai ales ca decuplare 10 min a bateriei, cum mai scria pe forum, nu a avut nici un rezultat.

......reprezentanta....sosesc....! Censored

Post #158890 27th Oct 2012 1:12 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Sper ca nu te superi daca mut problema ta intr-un topic nou.

Nu te duce la reprezentata.... Inca... Laughing
Volanul poate fi usor "tensionat" (de exemplu dupa ce ai oprit masina si ea a blocat volanul, apoi l-ai miscat un pic si s-a blocat), iar electromagnetul de actionare al sistemului de blocare/deblocare nu are suficienta forta sa-l deblocheze.

Cand mai face asa, exact ca si la o masina la care blocajul e pur mecanic, misca un pic de volan atunci cand introduci cheia. Ai vazut ca atunci cand introduci cheia in locas, se aude de obicei acel sunet de deblocare.
Ca atare, daca nu se aude, misca un pic de volan.

Post #158898 27th Oct 2012 1:44 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

salut Alex,

era normal sa incep eu un nou topic.

volanul nu este blocat, se misca liber, am incercat sa-l misc si in timp ce apas butonul start, si tot nu porneste.
de asemenea in timp ce apas butonul start, se pare ca se schmba si cd urile in magazie....

am lasat bateria decuplata, mai incerc sa o pornesc si maine, daca nu vrea, o tractez la reprezentanta.

am citit pe forumuri ca este foarte costisitoare inlocuirea imobilizatorului sau a coloanei de directie, asa ca daca mai aveti vre-o sugestie , va rog sa o postati.

multumesc pentru suport

Post #158948 27th Oct 2012 7:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

salve la toata lumea !

masina este inca la reprezentanta si nu-i dau de capat.
pana saptamana trecuta trebuia inlocuit instrument cluster. acum nu se mai stie exact ce are.

Post #159949 5th Nov 2012 5:56 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Imi pare rau pentru ce s-a intamplat cu masina ta Sad

Legat de service-ul din Arad, presupun ca acolo este masina, nu sunt prea priceputi. Sant inca la inceput, abia au fost acreditati de LR. Eu cand am fost sa-mi stearga eroarea de limitare a puterii din cauza DPF-ului ziceau ca are masina ceva la turbina si ca trebuie curatata. Le-am zis sa stearga eroare si gata.
La service-ul din Oradea am fost cu masina la o verificare si impresia mea a fost ca sant profesionisti.

Joi ma duc sa scot DPF-ul la un service in Timisoara. Se reprogrameaza ECU si se inlocuieste filtrul cu o teava. Sper ca nu vor aparea probleme.

Post #159989 6th Nov 2012 8:14 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black
@atlas

Ai fost un norocos.
Eu am fost la revizie la Oradea.
Mi-au lovit usa fata dreapta la revizia de un an(7000km).
Super tare. Drum la Timisoara. Retur la Oradea. Inapoi la Timisoara.
Retur la Oradea dupa masina.

Imi venea sa-i mananc. Norocul lor ca aveau camere in service......
Si am reusit sa ma abtin.

Post #160066 6th Nov 2012 5:14 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

salut Atlas

pls, dupa eliminarea dpf sa ne spui si noua cum merge
pe mine personal ma intereseaz subiectul.
poate ar trebui sa nutam postarea in topicul dedicat dpf
multumesc

Post #160093 6th Nov 2012 7:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

salve!
masina e in service de 3 saptamani si nu-i gasesc problema.
a fost schimbat si celebrul instrument cluster, dar masina se incapataneaza sa nu porneasca.
ce sa mai fac cu ea ?

Post #161254 16th Nov 2012 8:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

Censored

Post #161255 16th Nov 2012 8:25 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Intr-adevar, exista si un Special Service Message (SSM43596) pentru problema ta....



Vezi ca sunt mai multe module care trebuie sa-si dea "aprobarea" pentru ca coloana de volan sa se deblocheze si masina sa porneasca...
Pe langa instrumente, mai trebuie ca ECU-ul de motor, ECU-ul ABS-ului si CJB-ul (Central Junction Box) sa fie in toate mintile. E un adevarat ping-pong de informatii schimbate intre aceste module ca sa fie totul in regula...

Intrebari:
1. Cand introduci cheia, sistemul ti-o accepta si ramane introdusa? Sau ti-o da afara/inapoi?
2. Dupa ce cheia este retinuta/acceptata in locas (pana sa apesi butonul Start), se aude acea deblocare a volanului sau totul e silent? (Ignora click-urile de relee prin/pe sub bord)

Eu as verifica daca apare tensiune, imediat dupa introducerea cheii, direct la modulul de blocare al volanului (intre pinul 2 si pinul 3 al conectorului acestuia - care are 4 pini si este situat la baza coloanei volanului). Daca apare, atunci problema este ori la acest modul, ori la CJB, iar instrumentele isi fac datoria.

Post #161266 16th Nov 2012 10:26 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
pmihaies



Member Since: 10 Feb 2012
Location: arad
Posts: 15

Romania 2008 Freelander 2 TD4 HSE Auto Stornoway Grey

salve

a fost schimbat modulul de blocare a volanului.
deocamdata totul este ok.

Post #164741 17th Dec 2012 8:36 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Ma bucur ca pana la urma s-a rezolvat!

Acum fara sa fiu rautacios, daca ar fi luat-o logic, pe traseul semnalului si ar fi citit cum se face aceasta autorizare a cheii si deblocarea volanului si ar fi masurat ce si cum trebuie (cum am scris si in mesajul precedent), nu ar mai fi trebuit sa schimbe instrumentele... Ar fi schimbat, cum au facut intr-un tarziu, doar acest modul de blocare a volanului.

Si culmea, acel SSM postat mai devreme il au si ei...
Dar cine mai are timp sa citeasca, sa interpreteze si sa faca masuratori in timpurile in care traim...

Post #164746 17th Dec 2012 9:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site