alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
![](templates/vbnew/images/spacer.gif)
|
Mod de verificare si specificatii gasesti aici: https://www.freel2.com/forum/post100292.html#100292
Cat despre cand, ia arhiva de aici:
https://www.freel2.com/gallery/albums/user...sheets.rar
si deschizi: Maintenance Check Sheet (All models EU Specification Markets) - kms.pdf
240.000 km sau 10 ani este cam mult...
Cel putin pentru cutia automata.
Interesant este ca pentru piata rusa, pentru masinile dupa 2010, se recomanda schimbarea uleiului de la cutia automata la fiecare 48.000 km!
Ei bine, 48.000 km e cam des, parerea mea, avand in vedere ca Toyota, pentru cutiile lor, fabricate de acelasi producator Aisin-Warner, recomanda schimbul la 60.000 km. La fel si VW pentru cutiile fabricate pentru ei de Aisin.
Ca atare, eu o sa fac un compromis si o sa-l schimb pe la 5 ani sau 60k-72k.
Cat despre cantitate, din cei 7 litri de ulei din cutie, la schimb curge un pic mai mult de jumatate, aprox. 3.5-4 litri, deoarece restul ramane in convertizor.
Eu o sa fac un dublu schimb, la un interval de aprox. 1000 km intre ele, ca sa schimb/sa-l diluez cu ulei curat cat mai mult posibil.
Filtru cutia are, dar nu poti sa-l schimbi decat daca desfaci cutia. Ca atare, uita de el.
|
17th Aug 2012 7:47 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
![](templates/vbnew/images/spacer.gif)
|
Pentru orice altceva in afara de cutia automata, gasesti in primul link/topic pe care ti l-am indicat.
Pentru cutia automata, iti trebuie ulei care sa fie conform cu norma Esso JWS 3309 sau Land Rover Part No LR002748.
|
18th Aug 2012 1:14 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
![](templates/vbnew/images/spacer.gif)
|
In arhiva RAR postata in link-ul de mai sus (postul 2), la "Maintenance Check Sheet (All models EU Specification Markets) - kms" gasesti informatia dorita.
Ei spun ca 240.000 km.
Cam mult, dar am vazut ca si Peugeot (PSA) a inceput sa recomande tot astfel de intervale pentru motoarele lor si, precum se stie, motorul de pe FL2 este de provenienta PSA (2.2 HDI).
Dupa parerea mea e cam mult, dar si cureaua e facuta, se pare, dintr-un material un pic diferit, ranforsat, din cate am vazut cand am examinat una...
|
22nd Aug 2012 5:33 pm |
|