Ionut
Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73
|
Salutari tuturor!
Revin cu o problema pe care am mai avut-o in loegatura cu un consumator parazit care mi-a descarcat bateria pana la 3V!
Am scris un post pe 12.01.2010, il puteti vedea in continuare (pentru a nu mai reda odata aceeasi situatie)
"Hi everybody!
A very strange thing happened. I drove my Freelander 2 TD4 S daily, for about 4 days, for short trips (around 5km each). After that I left the car in the garage.
After about 2 weeks I needed to start the car and a very strange thing happened. I got in the car, I tried to insert the key in the slot, but the electrical mechanism which pulls the key in didn't work. After a few tries I noticed that the interior lights had very low intensity. Than I realized that the battery could be the problem. When I checked the battery voltage (with the voltmeter), the value was 4V! Immediately I have charged the battery (for about 24h). On the next day I have tested the battery (with a battery tester) and the test was OK (the battery was well charged). I installed the battery on the car, the engine started very well and since than everything works normally.
Since than I check the current value (with an ampermeter) when the car is stopped (parked). The value, after about 2 minutes from stopping the engine, is about 0,005 Amps, which seems to be OK (could never discharge the battery so hard as presented above),
Also I have checked the alternator voltage when the engine is working and the value is around
14,1 Vdc, which means the battery is well charged by the car’s alternator.
Could anyone help me with a suggestion of what I have to check or to do on this situation.
Thank you."
|
11th Aug 2012 4:02 pm |
|
Ionut
Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73
|
Fata de acea situatie avuta in 2010, acum, dupa ce am scos bateria ultra-descarcata (pana la 3V) si am pus-o pe charger, am realizat niste teste - avand o baterie de rezerva.
Am instalat aceasta baterie si am remarcat ca, dupa ce opresc motorul si activez double-lock, ramane un consumator parazit de cca 0,8A - ceea ce este foarte mult, la aceasta valoare bateria se descarca in totalitate in cca. 2 zile. Mai nou nici radioul nu mai porneste, nici direct nici prin contact - poate este vreo legatura si nu e o coincidenta, sau poate ca da... Mentionez ca am verificat siguranta de pe circuitul radioului si este OK.
Totusi, poate ma puteti ajuta cu o sugestie pe unde sa ma uit si de unde poate sa apara un asemenea consumator (de 0,8A) avand totul oprit!
Poate a ramas un releu cuplat, dar ce consumator poate avea valoarea de 0,8A (cca 10W).
Am scos deasemenea si siguranta de la alarma/inchidere centralizata si consumatorul a ramas, La fel cu siguranta de la senzorii de ploaie. As putea sa mai incerc asa prin sondaj, dar simt ca parca ma uit dupa ac in carul cu fan:)
Astept sugestii si recomandari. Cu multumiri, Ionut.
|
11th Aug 2012 4:13 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Exista un buletin de service care spune ca sistemul audio nu intra corespunzator in stand-by si poate descarca bateria. Se rezolva cu un resoft, parca. Momentan nu am acces la baza de buletine, dar iti pot spune saptamana viitoare.
Verifica te rog asta prin a deconecta sistemul audio.
Acum, in functie de ce sistem ai, faci asta ori prin scoaterea sigurantei corespunzatoare sistemului audio, ori, daca ai sistemul Alpine, prin scoaterea unui punti metalice din cutia de sigurante din portbagaj, intrerupand in felul asta tot "inelul" audio.
|
11th Aug 2012 4:57 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Eu zic sa te inarmezi cu rabdare, sa conectezi acel ampermetru in serie cu bateria si sa incepi sa scoti pe rand cate o siguranta.
Vei vedea cand o sa scada curentul si continui din acel punct, vazand ce este pe acel circuit.
Sistemul de sigurante este in oarecare masura arborescent, sigurantele mari/primare fiind la motor si apoi sunt cele din cabina si portbagaj.
Vei avea nevoie sa simulezi capota si usile inchise cand vei face testele, dar lucrul asta e destul de simplu de facut cu ajutorul unei surubelnite, presand pe mecanismul incuietorilor, in felul asta pastrand usile/capota/portbagajul deschise ca sa ai acces la sigurante.
|
12th Aug 2012 9:32 am |
|
Ionut
Member Since: 12 Jan 2010
Location: Romania
Posts: 73
|
Multumesc pentru raspuns.
Acum, dupa reinstalarea bateriei originale (pe care am incarcat-o 24h), am pornit masina si am facut un drum de cca. 30 min.
Am oprit motorul, am instalat ampermetrul si dupa cca. 2 minute dupa ce am incuiat usile (double lock), curentul a ajuns la 0,05A, ceea ce reprezinta o valoare acceptabila - nu poate descarca bateria.
Si eu m-am gandit la solutia propusa de tine, dar am crezut ca se poate si mai usor daca stiu ce circuite raman alimentate si dupa oprirea motorului si se inchid dupa un anumit timp. Si, dupa cum vezi, apare cand si cand si este cu atat mai greu de depistat. De exemplu acum totul pare OK si nici nu am ce sa verific.
Cred ca o solutie ar fi, daca plec departe de casa, sa am in portbagaj si un charger - just in case!
Totusi, daca mai revine problema, cred ca voi incerca varianta propusa de tine.
Multumesc inca o data pentru informatii.
O zi frumoasa!
|
13th Aug 2012 1:57 pm |
|