cro
Member Since: 09 Oct 2011
Location: Paris
Posts: 15
|
Miros de motorina de la climatizare | |
Salutare la toata lumea si cele mai bune ganduri pentru 2012!
Simt din cand cand in cand un miros de motorina/esapament care vine de la climatizare. Uneori e vag, alteori e mai pronuntat, dar e cam o data pe saptamana, in conditiile unei utilizari cotidiene a masinii.
Apare mai ales la pornire la rece dar mi-a aparut si cand era cald motorul. Aici s-ar putea sa ma insel pentru ca de fapt e mult mai probabil sa simti un miros nou dimineata cand pornesti masina decat atunci cand ai mers deja cateva ore cu ea.
O singura data s-a simtit "deranjant" de tare si am trecut pe la dealer cu masina. Mi-au zis ca nu au gasit nimic in neregula, doar ca probabil la ultima revizie (facuta la alt dealer), cand au schimbat filtrul de motorina s-a scurs in scut motorina si ca de aia pute. Pe scurt au spalat scutul cu Karcher-ul si ... s-a diminuat mirosul. Dar eu tot simt din cand in cand. ( Apropo, de cand m-am lasat de fumat m-ia revenit in mod spectaculos simtul olfactiv iar mancarea are gust mai bun...).
Filtrul de polen e "proaspat" - 2 luni.
As vrea sa stiu pe unde este admisia de aer a sistemului de ventilatie, cu ce se invecineaza, de unde poate veni mirosul.
Nu e miros de climatizare "bolnava" - doar daca nu s-au pripasit in FL-ul meu bacterii producatoare de motorina. (In acest caz ar trebui doar sa le transfer in rezervor )
Pentru Fordul pe care-l aveam inainte gasisem pe CD un fel de manual tehnic ( Ford TIS - Tehnical Information System) unde erau detaliate toate sistemele si subansamblele masinii precum si operatiile curente pentru fiecare sistem in parte (descriere, tutorial, scule, cote dinamometrice, etc...)
Unde pot gasi si pentru LR ceva de genul asta? Daca imi fac un abonament pentru cateva zile pe TOPIx/LR gasesc genul asta de info intr-o forma downloadabila? Recunosc ca nu prea am avut timp sa cercetez indeaproape site-ul...
In rest numai de bine.
Last edited by cro on 2nd Jan 2012 9:29 pm. Edited 1 time in total
|
2nd Jan 2012 3:13 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Sunt gaze de esapament de la incalzitorul auxiliar Webasto. Porneste automat daca afara sunt sub 5 grade si motorul este rece.
Acesta are evacuarea chiar in spatele rotii dreapta fata, intre protectia de plastic din interiorul aripii si corpul masinii.
In functie de curentii de aer de afara, acele gaze pot fi aspirate prin sistemul de ventilatie.
Incearca dupa pornire sa comuti pe recirculare. Oricum masina o sa comute automat inapoi de direct dupa vreo 5-10 minute.
Da, poti downloada (de fapt tipari in format PDF, cu un driver de imprimanta precum PDFCreator) informatia de pe Topix.
Un abonament de 24 ore e suficient sa iei tot.
Sectiunea Service -> Workshop information -> Workshop manual.
La Multi Ani!
|
2nd Jan 2012 3:51 pm |
|
alex_pescaru
Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642
|
Da, este un Webasto ThermoTop V de 5kW.
Ajuta la incalzirea mai rapida a motorului si e in stare, de unul singur, sa aduca lichidul de racire al motorului de la 0 grade la 60 grade in aprox. 10 minute. Cand merge motorul, cresterea temperaturii e mult mai rapida.
Stiu asta pentru ca l-am pornit numai pe el si am facut cateva masuratori si teste.
Se afla sub protectia din plastic din interiorul aripii, in partea de sus, in zona dintre capul amortizorului si peretele cabinei.
Il poti auzi, daca mergi in zona rotii din dreapta fata, la vreo 5 minute dupa o pornire la rece (motorul si temperatura ambianta sub 5 grade). Se aude ca un zgomot infundat de turbo-reactor.
|
2nd Jan 2012 6:28 pm |
|