Member Since: 13 Apr 2023
Location: Romania
Posts: 2
P0299(00) - underboost / low boost - fara nici un simptom
sunt detinatorul unui Freelander 2, 2009, 2.2TD4 SE, 152 CP, automatic.
Ma confrunt cu o problema la care nu ii da nimeni de cap, si anume, P0299(00) - Turbo/Super Charger underboost / low boost care apare ca eroare intermitenta la aprox 50km de cand a fost stearsa,
iar dupca circa 4-500 km se aprinde si check engine. Aceasta fiind pe timpul verii, cand e mai cald afara. Cand e mai frig, gen iarna, eroarea apare ca intermitenta dupa 3-400 km, iar check engine se aprinde dupa aprox. 1000km.
De mentionat ca masina nu are absolut nici un simptom in momentul care eroarea
apare, fie intermitent, fie permanent cu check engine aprins.
Trage normal si constant, nu scoate fum, nu se aud sunete ciudate, nu consuma ultei, nu are un consum de combustibil ridicat, nu are smucituri.
In urma unor vizite la mai multe service-uri, am schimbat urmatoarele: Clapeta acceleratie, Senzor presiune, debitmetru, reconditionat turbina si verificat actuator, reconditionat injectoare,
verificare debit motorina, verificare admisie cu fum. Sa facut inclusiv test de drum, monitorizandu-se presiunea turbinei, aceasta fiind in regula dupa spusele mecanicului.
Am fost inclusiv la reprezentanta, unde in urma diagnozei a reiesit faptul ca actuatorul ar fi defect. Am fost din nou cu actuatorul la verificat la o firma care se ocupa cu reconditionari,
dar acestia mi-au spus ca actuatorul nu are probleme dupa ce a fost testat cu un aparat, iar daca ar avea ar fi trebuit sa dea eroare pe actuator.
Masina nu are nici o alta eroare inafara de cea mentionata.
Am verificat inclusiv soft-ul si e cel original.
Atasez mai jos o imagine cu valorile care apar in freez-frame in momentul in care se aprinde check engine, poate sunt de folos.
As aprecia orice sfat legat de aceasta problema, poate ati mai intalnit-o.
19th Oct 2023 1:59 pm
florin.ro
Member Since: 01 Jun 2019
Location: piatra neamt, neamt
Posts: 3
Salut, aceiași problemă o am și eu la un Freelander 2, fab. 2007, 2.2 TD4 HSE, automat.248500km. Așa am cumpărat-o și nu i-am găsit cauza. A mea avea turbină recent recondiționată și apariția check engine-ului a avut după ce o conduceam spre casă. Fostul proprietar a dat-o ca fiind o problemă minoră datorată de reparația turbinei și posibil să nu fi fost reglată corect pe motor. Am testat injectoarele și pompa de înaltă presiune la un specialist diesel, pe un banc de teste, rezultatul=normal funcționale. Am reglat actuatorul turbinei prin softwareul diagnozei SDD, aceleași simptome. Este o mică problemă care creează un disconfort psihic, la apariția martorului din bord. Bine ca se șterge eroarea cu orice device miniOBD.
3rd Dec 2023 5:40 pm
florin.ro
Member Since: 01 Jun 2019
Location: piatra neamt, neamt
Posts: 3
Am rezolvat problema! Aceasta a fost posibila prin înlocuirea turbinei (mult lăudata turbina recondiționată, dovedită prin factura de fostul proprietar, preț 2000 lei în 2017). Mecanicul meu a studiat mai amănunțit datele reale a senzorilor iar când a ajuns la turbină, parametrii erau pe la 70%. Am luat una din dezmembrări să nu risc costuri mari, am găsit una în condiții foarte bune la un preț decent și iată-mă acum cu problema rezolvată dar cel mai important, am acum și toată puterea motorului. Eram limitat la 70% din putere datorită că turbina nu funcționa corect. Am dat timpul înapoi și am constatat ca defectul și apariția “Check engine” era de la lipsa de putere, “underboost”, venită din partea turbinei, în momentele când acceleram mai brusc. Acum este o altă mașină, diferența mare la demaraj, sunt bucuros dar și supărat pe faptul că am stat atâta timp cu un FR2 leșinat!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum