Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Pornire intermitenta.ABS,DSC,HDC,
Post Reply  Down to end
Page 2 of 3 <123>
Print this entire topic · 
cristian.truta1



Member Since: 05 Aug 2020
Location: Targu Mures
Posts: 41

Romania 2009 Freelander 2 TD4 XS Auto Stornoway Grey

bomeo wrote:
Totusi, nu arata niciun cod de eroare ? Macar tensiunea 12 V pe pin 16 este ? Poate macar masura rezistenta pe CAN. 60 de ohm. OBD primeste 12 V prin siguranta F26 5A din panoul de sub torpedou, in partea pasagerului. Daca obtineti niste coduri poate rezolvati mai repede.


Multumesc tare mult.incerc maine! Unde gasesc pin 16?

Post #407139 28th Apr 2021 9:34 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

bomeo wrote:
Totusi, nu arata niciun cod de eroare ? Macar tensiunea 12 V pe pin 16 este ? Poate macar masura rezistenta pe CAN. 60 de ohm. OBD primeste 12 V prin siguranta F26 5A din panoul de sub torpedou, in partea pasagerului. Daca obtineti niste coduri poate rezolvati mai repede.


Trebuie sa masurati rezistenta pe CAN, pin 6 si pin 14. Trebuie sa citesti 60 ohm. Deconectezi bateria intai. Daca este 120 CAN este intrerupt sau un modul ECM sau BCM are probleme sau un alt modul pune la masa reteaua CAN. Scoti mufele pe rand de la modulele importante si cel mai usor accesibile pana vezi o modificare pe CAN. Un osciloscop ar fi foarte util sa vezi comunicatia pe CAN. Cu un multitester mai bun cu RMS poti citi valoarea tensiunii pe CAN ar trebui sa fie cam 2,7 V pe H si 2,3. Cele doua valori adunate ar trebui sa dea 5V. Daca 0V una din retele, H or L este scurt la masa.Daca citesti 2,5 pe ambele atunci cele doua retele sunt scurt intre ele. Mai bine depanati portul de comunicatie ca sa stiti macar ce coduri aveti.

Post #407140 28th Apr 2021 9:48 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

cristian.truta1 wrote:
bomeo wrote:
Totusi, nu arata niciun cod de eroare ? Macar tensiunea 12 V pe pin 16 este ? Poate macar masura rezistenta pe CAN. 60 de ohm. OBD primeste 12 V prin siguranta F26 5A din panoul de sub torpedou, in partea pasagerului. Daca obtineti niste coduri poate rezolvati mai repede.


Multumesc tare mult.incerc maine! Unde gasesc pin 16?


Mufa CAN este sub volan putin in stanga. Acolo se conecteaza si testerul. Are 16 pini. Cauta pe net, OBD II PIN CONFIGURATION.

Post #407141 28th Apr 2021 9:50 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cristian.truta1



Member Since: 05 Aug 2020
Location: Targu Mures
Posts: 41

Romania 2009 Freelander 2 TD4 XS Auto Stornoway Grey

Le scriu aici mai bine
pe OBD : P0113 U0402 U0300

Pe motor :P1259 P0536 P0113 P1938 P0380 U0402


Last edited by cristian.truta1 on 29th Apr 2021 8:13 am. Edited 3 times in total

Post #407144 29th Apr 2021 7:39 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

nu se vede Smile

Post #407145 29th Apr 2021 8:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cristian.truta1



Member Since: 05 Aug 2020
Location: Targu Mures
Posts: 41

Romania 2009 Freelander 2 TD4 XS Auto Stornoway Grey

Am editat.am scris direct codurile mai sus:)

Post #407146 29th Apr 2021 8:27 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Cauta le aici https://www.autocodes.com/all-codes.php, daca nu ai manualaul. Ai coduri de CAN cele cu U. Eu pe acelea le as verifica prima data. Nu am experienta mare, numai de sase luni dar am invatat manualaul pe de rost. Sunt pe forumul asta oameni care chiar stiu sa puna un diagnostic. U0402 spune ca datele de la TCM adica modulul cutiei automate sunt invalide.

Din manual de service
U0402-94

The Terrain Response
Control Module has
detected that the
Transmission Control
Module component had
operated in a way or at
a time that it had not
been commanded to
operate
The transmission
system, Transmission
Control Module is unable
to support normalterrain response
functionality, the terrain
response system will go
into default condition
Transmission system
fault
Transmission Control Module failure


Last edited by bomeo on 29th Apr 2021 11:32 am. Edited 1 time in total

Post #407150 29th Apr 2021 11:15 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Eu cu asta as incepe. NU cred ca modulul cutiei are una din rezistentele de 120 de ohm din cele doua capete ale retelei CAN. Cel mai usor ar fi cu osciloscopul conectat la OBD si observat frame urile de impulsuri, ca forma si mai ales ca nivel de tensiune. Apoi as deconecta modulul TCM sa vad daca se schimba ceva in semnalele de pe CAN. TCM este direct implicat in secventa de pornire a masinii dar este bine sa verific informatia eu am cutie manuala.
Ce stiu este din teorie, practic nu am facut masuratori decat cu multmetrul, o sa coman dupa Paste si un osciloscop pentru laptop.

Din Manualu de service

U402-00 Invalid Data
Received From
Transmission Control
Module - No sub
type information
Invalid Data Received
from the Transmission
Control Module
Transmission component
fault
Check the Transmission Control Module for stored DTCs.
Using the manufacturer approved diagnostic system,
complete the CAN Network Integrity test. Refer to the
electrical circuit diagrams and check the CAN network
between the Adaptive Front Lighting System (AFS) Control Module and Transmision Control Module

Post #407152 29th Apr 2021 11:25 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cristian.truta1



Member Since: 05 Aug 2020
Location: Targu Mures
Posts: 41

Romania 2009 Freelander 2 TD4 XS Auto Stornoway Grey

Am uitat sa mentionez.Terrain Response are toate modurile iluminate

Post #407153 29th Apr 2021 12:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Rezistentele de terminare pentru reteaua CAN high speed sunt una in CJB si una in ECU motor, iar pentru CAN low speed sunt una in CJB si una in instrumente.

Mai mult, e o chestie tricky pe reteaua low speed... Magistrala low speed CAN trece prin modulul de clima.
Prin "trece prin", inseamna ca daca modulul de clima lipseste sau are ceva pe la mufe, ai o mare problema deoarece magistrala va fi intrerupta.
Iar instrumentele, unde ai tu probleme, sunt "cap de linie".
Deci nu ar strica sa vezi si mufa de la clima.

Cat despre codurile de eroare, specifice LR, le gasiti aici: https://www.freel2.com/forum/topic17379.html

Post #407154 29th Apr 2021 3:02 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cristian.truta1



Member Since: 05 Aug 2020
Location: Targu Mures
Posts: 41

Romania 2009 Freelander 2 TD4 XS Auto Stornoway Grey

Clima parea sa functioneze normal lunea trecuta cand am reusit sa fac vreo 5 km cu masina de la un atelier la altul.Problema a plecat in felul urmator: acum 3 saptamani am schimbat uleiul si filtrul din Haldex.Toate bune,apoi masina a stationat in curte vreo 4 zile.A 5 a zi cand am plecat la birou cu ea a aparut sporadic abs dsc hdc si vitezometrul mergea si se oprea.apoi cand am ajuns la lucru am repornit masina si si-a revenit total.acolo a stat 8 ore.cand am plecat de la lucru avea iarasi problema cu vitezometru abs dsc,pe drum catre service lucrurile au inceput sa se agraveze,adica incepuse si turometrul sa se opreasca,apoi eroare la cutie,ca la final sa nu mai poata fi repornita.erorile nu au fost toate deodata ci gradual.cand am ajuns pe roti la al doilea service,incarcarea masurata era de 11.7V la ralanti.
S-au verificat cablaje,mufe,sigurante.zice electricianul ca sunt toate ok.atat doar ca uneori nu mergea blocatorul de volan.
Am comandat pe maine un emulator,inca un cablu de minus de la baterie la cutie si o varta silver noua.In cazul in care nu merge nici aceasta varianta va veni un electronist sa incerce ceea ce mi-ati spus voi.
Va multumesc mult si sper sa rezolv problema cat de curand

Post #407157 29th Apr 2021 4:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

In manual, Low Speed CAN se termina in ATC, adica in modulul de clima. Daca rezistenta este in Instrument cluster atunci poti scoate modulul de clima din retea fara sa ai probleme. Zic si eu.

Post #407158 29th Apr 2021 4:52 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Uitati-va in manual, la scheme:
La pagina 3182 pentru CAN high speed si o sa vedeti in dreapta sus si in dreapta jos terminatiile in CJB si ECU
La pagina 3183 pentru CAN low speed si o sa vedeti in dreapta sus si in stanga jos terminatiile in CJB si instrumente.

Clima (stanga mijloc, pagina 3183), daca o scoti, nu mai ajung semnalele de la CJB la instrumente.
Iar CJB este un "nexus" pentru toate semnalele de pe CAN high si CAN low.
De exemplu, ce informatii vin pe CAN high de la motor sau cutie, trebuiesc "rutate" prin CJB catre CAN low unde sunt instrumentele.

Mai jos, din manual citire, ca sa confirme ce apare pe scheme...

Post #407161 29th Apr 2021 6:42 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bomeo



Member Since: 30 Apr 2018
Location: Focsani
Posts: 130

Romania 2011 Freelander 2 TD4 S Manual Galway Green

Pagina 1966 median speed, arata ATC ca terminal. In schema indicata
de dumneavoastra, asa este cum spuneti. Am mai fasit indvertente in manual nu asta ar fi prima.

Post #407162 29th Apr 2021 6:53 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
cristian.truta1



Member Since: 05 Aug 2020
Location: Targu Mures
Posts: 41

Romania 2009 Freelander 2 TD4 XS Auto Stornoway Grey

Revin cu informatii.
Cauza pornirii intermitente a fost mufa de la cutia de viteze automata,careia ii lipsea garnitura si s-a oxidat.acum porneste fara probleme.
Aveam eroare pe haldex care a disparut odata cu schimbarea modulului,stigandu-se si ABS
Singura problema ramasa este DSC care palpaie in bord.
Erorile stocate sunt U0428-61 si U0415-94.S-a schimbat senzor pozitie volan si steering module sensor,dar fara efect.
Mentionez ca am o bataie pe roata dreapta fata,dupa ce am luat o groapa zdravana.Ar putea oare sa imi cauzeze asta eroarea ?

Post #408514 1st Jun 2021 4:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Post Reply  Back to top
Page 2 of 3 <123>
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site