Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Temperatura crescuta motor
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black
Temperatura crescuta motor

Nici nu am reusit sa rezolv de prea mult timp problema pe care am avut-o cu bateria, ca una noua deja imi da batai de cap.
De vreo cateva zile a venit caldura si am inceput sa folosesc aerul conditionat.
Problema este ca il pornesc, insa acesta fuctioneaza pret de cateva minute dupa care se dezactiveaza singur si nu-mi mai baga decat aer de afara (cald ca dracu). In timpul mersului am simtit ca sunt anumite momente in care motorul are o usoara schimbare de turatie, ca si cum ar vrea sa activeze ceva si nu reuseste.
Am pornit aerul la maxim si am deschis capota sa vad daca cele 2 ventilatoare din spatele radiatorului mai functioneaza. Se pare ca nu.
Ieri, in timp ce masina se comporta in acelasi fel, temperatura motorului a crescut la maxim si mi s-a aprins becul rosu.
Am oprit pret de 10 min, dupa care am mers usor pana acasa, cu aeroterma oprita. La inceput acul de la temperatura oscila destul de mult si des intre 90 de grade si maxim. Pana la urma s-a stabilizat usor intr-o zona crescuta, insa nu cat sa aprinda becul rosu.
Am pus de dimineata diagnoza pe masina si mi-a gasit eroarea P04800-00 Fan 1 control circuit (partea aiurea e ca nu am mai gasit optiunea de a sterge toate erorile).
Nu prea stiu ce inseamna eroarea asta.
Are cineva idee?
Din cate am gasit eu pe forum se pare ca probleme similare au mai intampinat si alti colegi si a fost vorba de unitatea de control a ventilatorului, sau ceva de genu'
Habar n-am daca acelasi lucru e si la mine (nu ca as avea prea mult habar de ce reprezinta acea unitate de control)

Post #225390 24th May 2014 8:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

Cred ca e vorba despre "cutia" montata pe cadrul pe care stau cele doua ventilatoare, in partea de sus. Are cam 10/8/2 cm, in ea intra o mufa si ies doua. Incearca mai intai sa cureti mufele cu niste spray de contacte, poate ai noroc.

Post #225417 24th May 2014 5:13 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Am incercat asta si din pacate nu am avut noroc.
Am verificat si siguranta de 80 si se pare ca e ok.
Un amic mecanic mi-a spus sa incerc cu o sarma, cumva sa le pun "pe direct", unind 2 pini intre ei, ceva de genu -din pacate nici cu aia nu am avut succes.
Din cate am vazut pe net, rahatul ala de cutie se vinde numai impreuna cu tot ansamblul de ventilatoare Big Cry
Aveti idee daca se poate repara (desigur, in eventualitatea in care aia e de vina)?

Post #225420 24th May 2014 5:39 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
dorumarcatoru



Member Since: 25 Jan 2013
Location: Bucharest
Posts: 174

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Alaska White

http://www.ebay.co.uk/itm/Freelander-2-rad...338e41c0a9

Post #225429 24th May 2014 6:40 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Da, si eu am avut aceeasi problema.
De altfel e o problema pentru care e si un buletin de service.



Eu am facut cum a spus Doru, am curatat mufa. Vezi ca pinul/firul subtire poate sa nu faca contact.
Eu l-am "strambat" un pic ca sa intre cumva "frecat" in mufa.

Acum, se poate si cum a spus mecanicul.
Cele 2 ventilatoare, daca le pui pe direct au o turatie prea mare.
Testeaza-le individual, alimentandu-le direct. Ventilatoarele sunt mufele cu 2 fire.
Daca merg amandoua, le inseriezi si le alimentezi printr-un releu serios, comandat de contact. Firul gros care vine la modul e direct de la baterie, nu e prin contact.
Trebuie sa le alimentezi prin contact, altfel o sa mearga si cu motorul oprit.

Post #225430 24th May 2014 6:41 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Multumesc mult pentru sfaturi.
Maine o sa incerc sa ma uit mai bine la acel pin subtire.
O sa incerc si sa deconectez bateria. Macar pe post de solutie temporara (daca o sa mearga dupa).
Bine, in buletinul de service vad ca spune ca ar trebui inlocuit modulul acela, chiar daca o sa mearga dupa deconectarea bateriei. Asa ca o sa iau in calcul si linkul trimis de Doru (cred ca daca transportul din uk nu era asa scump nu ma limitam pana acum doar la a cumpara strictul necesar Razz

Post #225436 24th May 2014 6:59 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

A scoate mufa mare (cu 3 fire), pentru modul e acelasi lucru cu a deconecta bateria.
Cele 3 fire sunt masa, +12V si digital input.
+12V direct de la baterie pentru a putea sa functioneze si dupa ce ai luat contactul pentru racirea apei, daca e cazul.
Modulul e comandat direct de ECU-ul de motor. Acesta ii spune cam ce vrea si modulul de ventilatoare ia hotararea ce ventilator sa porneasca (mare, mic sau amandoua) si cu ce turatie, proportional cu cererea.
Ce sa-i faci... Lumea digitala si cu ale ei probleme... Oricand un "bug" se poate strecura in firmware... Laughing

Post #225441 24th May 2014 7:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
bebel7



Member Since: 17 Oct 2011
Location: Timisoara
Posts: 51

Romania 2008 Freelander 2 TD4 S Auto Sumatra Black

De cand am cumparat masina si am vazut tipul de modul electronic, ma astept sa pice din cand in cand. Acelasi releu l-am vazut pe un Ford Mondeo, la care am pus provizoriu un releu de comanda sa poata ajunge cu ea inapoi in Germania, si asta dupa ce a cerut acceptul din Germania, masina avand 12,000KM.

Post #225523 26th May 2014 5:52 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Daca, din intamplare, schimba cineva modulul, va rog mult, nu-l aruncati pe cel defect!
Ar fi bun pentru material de studiu si as fi tare curios sa vad ce are in el. Platesc gras! Laughing
Multumesc mult!

Post #225525 26th May 2014 7:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Ieri am incercat mai multe dintre sfaturile voastre.
Am verificat conectorii, am dat cu wd40, nimic.
Am deconectat bateria.....nimic.
Am luat conectorul fiecarui ventilator si l-am alimentat la baterie direct.....ambele au pornit imediat.
Mi se pare ca e destul de clar ca acel modul e sursa problemelor mele.
Motiv pentru care l-am demontat de pe masina si am incercat sa-l desfac.
Am reusit doar pe jumatate.
In interior arata cam asa

Click image to enlarge


Click image to enlarge


Am desfacut si cele 4 suruburi (ca sa pot ajunge la ceea ce se vede in a doua poza), insa mai departe nu am habar cum s-ar mai desface. Practic sunt 2 placi prinse "fata-n fata". Cea argintie are niste pini lipiti pe partea cealalta, insa cea verde nu pare a fi prinsa in nimic (totusi e destul de fixa).
O sa incerc sa gasesc un electronist sa vad daca se poate repara ceva, daca nu......dezmembrari, net, orice numai la magazin nu Laughing

Post #225539 26th May 2014 11:24 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Se pare ca in poza a doua este radiatorul unor elemente de putere de pe placa verde.
Ceea ce vezi albicios e o pasta termoconductoare.
Problema trebuie cautata pe placa verde, incepand cu verificarea acelor componente de putere. Probabil niste FET-uri.

Post #225581 26th May 2014 7:35 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
johnny_22_83



Member Since: 04 Dec 2010
Location: bucuresti
Posts: 182

Romania 2008 Freelander 2 TD4 SE Auto Sumatra Black

Am reusit sa rezolv intr-un final problema.
Se pare ca pana la urma nu era de vina acel modul, ci un fir.
E vorba de firul cel mai subtire care intra in mufa ce se conecteaza la acel modul.
Nu am prea reusit sa inteleg cum, dar se pare ca era intrerupt in vreo 3 locuri.
Au inlocuit bucatile sectionate si totul e in regula acum (bine, presupun ca nu o sa dureze prea mult pana la urmatoarea problema, dar.... Laughing )

Post #227594 20th Jun 2014 7:23 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site