Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > Claxon si ventilatoare radiator
Post Reply  Down to end
Page 1 of 1
Print this entire topic · 
catalin



Member Since: 10 Dec 2018
Location: Romania
Posts: 19

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Sumatra Black
Claxon si ventilatoare radiator

Salut! Revin cu 2 probleme.
Prima ar fi legata de claxon. Avea mai demult momente rare in care nu mergea. Si nu sunt butoanele de pe volan de vina, ca nici alarma nu mai suna. Momentele alea rare au ajuns sa fie cam 80% din cazuri. Faza e ca daca mergea, puteai apasa de cateva ori, ca mergea. Eh, dupa ce am luat o balta, nu adanca, dar lunga si am udat masina pana la plafon, nu a mai mers deloc. Am verificat siguaranta de langa baterie, pare in regula, am pus pe direct si se aude. Nu stiu ce sa zic de releu: l-am desfacut, am pus pinii de semnal in serie cu un mic voltmetru chinezec, numai ecranul de el, la o baterie de 5V indica 4.2V; am pus pinii care conecteaza efectiv claxonul, am apasat contactul, 5.1V.
EDIT: Am scos releul, l-am conectat direct la baterie si face click. Problema e ca nu clickaie cat e la locul lui si apas pe claxon.

A doua ar fi ca dupa balta mentionata mai sus, am ajuns la munca, iar cand m-am intors la masina bateria era descarcata, ventilatoarele radiatorului inca se mai invarteau foarte incet. Problema e ca nu se mai opresc decat daca scot cablul din modulul care le controleaza. Din cate am mai citit, ori e modulul, ori senzorul pentru temperatura lichidului de racire (care din cate am inteles si vazut pare a fi pe termostat).
Idei, propuneri, rezolvari, cazuri similare?

Post #403351 28th Jan 2021 4:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
catalin



Member Since: 10 Dec 2018
Location: Romania
Posts: 19

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Sumatra Black

Cu ventilatoarele am rezolvat. Era modulul defect. Noroc ca m-am dus in service si nu l-am schimbat eu de capul meu ca mi-a mai gasit si o sonda de temperatura defecta la DPF si avea vreo 20-20.3g de CO2 (aproape plin zicea mecanicul, nu sunt sigur; pe un grup de FB am vazut ca la unii apare "DPF FULL" cand masina iti cere ea sa mergi mai tare sa-si faca regenerare). Dupa o sapt m-am dus iar si avea 3g CO2.

Cu claxonul din pacate e mai complicat. Mi s-a confirmat ce banuiam deja, ca e un contact intrerupt intre calculatorul de la torpedou si releul claxonului. Acum daca stau si ma gandesc, cu putin timp inainte sa inceapa sa faca figuri, am lasat-o in service sa-mi repare o pierdere de ulei la cutia de viteze. Ma gandesc ca atunci ar fi putut atinge ceva, ciupi vreun fir, nu stiu. Un electronist mi-a spus sa-i las masina cateva zice, propabil ca sa mai lucreze la ea printre timp, dar eu depind de masina pentru naveta.

*Probleme bonus: dupa ce a stat statia CB pornita vreo 2 zile continuu cu masina oprita, a pornit putin mai greu, ma asteptam cand am vazut-o. Eh, dupa ce am fost in oras, cand m-am intors am observat intr-o depasire ca parca trage putin mai prost, dupa 2 min tragea greu, se comporta la fel ca atunci cand mi-a picat filtrul de motorina (schimbat in august). Diferenta fata de de ce am patit in vara, e ca acum mi-a aparut "REDUCED ENGINE PERFORMANCE". Am oprit repede si am observat ca nici nu se mai tura peste 3000. Prima data m-am speriat, crezand ca e DPF, un mic search si am vazut ca e intalnita problema cand trebuie schimbat filtrul de motorina. Am pornit, disparuse problema, dar dupa 1-2 min iar. Cand am ajuns acasa, am turat-o putin in gol, 2-3 porniri si nu a mai aparut nici eroare, nici probleme in mers. A trecut o saptamana, poate doua, nu mai stiu. Eh, tata mi-a spus ca acum 2-3 luni a bagat cativa litri de benzina. Si-a dat seama acolo, a scos tot cat s-a putut in bidoane si a facut plinul cu motorina. Din ce stiu trebuie schimbat si filtrul de motorina, dar au trecut peste 2 luni, daca era de atunci nu facea figuri mai devreme? Acum iar, bateria a fost cam slaba cu vreo ora inainte sa se ma duc in oras, am mers doar 30km, si din cate vad pe forum, grupuri de fb, multi pun o a doua impamantare la baterie tocmai pentru ca cea pus de LR nu ar fi foarte buna si din cauza asta pot aparea erori. (@alex_pescaru vreo parere Smile) )

Post #405298 15th Mar 2021 6:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 1 of 1
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site