Forum-Gallery-Shop-Sponsors

« Advertise on Freel2.com

Home > Romanian > DPF
Post Reply  Down to end
Page 2 of 2 <12
Print this entire topic · 
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Operatiunea s-a incheiat cu succesuri Smile

Pasii au fost urmatorii:
- s-a dat jos filtrul si s-a inlocuit cu o teava;
- sonda de temperatura si tevile care merg in senzorul de presiune diferentiala au fost mutate pe noua teava, nu prea inteleg care este rostul mutarii lor;
- s-a citit prin OBD softul;
- a fost dat jos calculatorul de injectie si s-a citit prin BDM tot softul pentru un eventual back-up;
- s-a rescris prin OBD noul soft dar s-a conectat si o sursa de tensiune externa pe baterie pentru a evita eventualele drop-uri de tensiune;
- cu diagnoza personala J2543 si softul SDD am rulat secventa de schimbare a filtrului de particule, ca si cum s-a schimbat cu unul nou; asa zice reteta, din cauza ca DPF-ul este acum emulat in soft intern in ECU.

Daca dupa vreo 1600 de km nu am limitare inseamna ca totul este ok. Oricum o sa port diagnoza cu mine daca plec pe undeva. Dar teoretic ar trebui sa fie totul in regula. Smile

O sa pun si cateva poze cu DPF-ul dar inca nu am avut timp sa le fac. Partea dinspre motor este colmatata aproape in intregime. Arata ca dracu, parca este un horn de soba. Acum si motorul suna altfel, are un sunet mai clar, inainte parca era infundat.

Post #161002 14th Nov 2012 8:35 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Spune-ne si noua care este anul de fabricatie, eventual ultimele 6 cifre din VIN.
Stiu ca la un moment dat au schimbat ECU-ul de motor si nu se mai poate face asa usor ce ai facut tu...

Post #161018 14th Nov 2012 2:22 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Anul de fabricatie este 2007, cutie manuala, 152Hp. Se pare totusi ca la mine nu era protectie anti-tunning pe calculatorul de injectie. Dar si daca ar avea protectie, prin BDM cred ca se poate rezolva problema. Calculatorul de injectie este Bosch EDC16CP39.

BDM cred ca este de fapt interfata de JTAG a procesorului. Pentru cine nu stie ce este BDM:

Post #161020 14th Nov 2012 2:47 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Din pacate nu a mers totul asa cum am sperat. Sad

Am testat cateva softuri pana acum si dupa vreo 10 Km pe autostrada masina intra in limitare. Din ce am inteles de la cei care fac softurile solutia lor este de emulare din cauza ca nu s-a putu gasi o solutie de dezactivare completa a rutinelor de DPF. Cred ca modificarea pe care o fac ei in ECU consta in modificarea sau eliminarea hartilor care se folosesc pentru post-combustie si "fortarea" pe o valoare fixa a citirii de pe senzorii de presiune si/sau temperatura.

Sant tare curios daca in ce se citeste si se scrie prin OBD este si cod executabil. Sau sant doar constante si flaguri care initializeaza softul din ECU intr-un anumit mod la pornire si unde softul salveaza datele de la o sesiune la alta.

Dupa ce am mai citit prin documentul postat de Alex legat de filtrul de particule cred ca solutia este una combinata, adica modificare ECU si emulare hardware. Din cauza ca rutinele de DPF se apeleaza in timpul functionarii, nu cred ca "fortarea" pe o valoare fixa a senzorului de presiune diferentiala, de exemplu, merge intotdeauna. Este posibil ca functiile respective sa suprascrie valoare fixa citind valoarea reala de pe senzor. Cum in cazul meu diferenta de presiune este foarte mica si valoare citita este mult sub 0.5 V conform cu documentul, se intra in limitare.

Cred ca un prim pas este sa inlocuiesc senzorul cu un divizor rezistiv care va trimite spre ECU valoarea corecta pentru un filtru curat, aproximativ 0.5V. Daca acest lucru functioneaza o sa incerc sa vad ce se poate face cu senzorul de temperatura.

Ideal este ca emulatorul sa fie suficient fara ca sa mai fie nevoie de modificare in ECU si, cumva din emulator, jongland din senzorul de temperatura sa fie inhibata si postinjectia... I'm dreaming... Smile

Post #161705 21st Nov 2012 9:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

In sfarsit merge ... Very Happy Very Happy Very Happy

Am dat jos senzorul de presiune diferentiala si l-am inlocuit cu un divizor rezistiv care trimite spre ECU o tensiune de 0.54 V. Am mers aproape 70Km fara ca masina sa mai intre in limitare. Cu softul modificat si cu divizorul rezistiv deocamdata merge. Ramane de vazut ce se va intampla cand vor avea loc regenerarile periodice.

Post #162383 27th Nov 2012 7:17 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am parcurs in ultimele 5 zile mai mult de 1500 km fara ca masina sa mai intre in limitare. Deci cred ca pot considera problema rezolvata... Thumbs Up

Post #163128 4th Dec 2012 7:34 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Felicitari!
Sunt tare curios, oare daca se elimina filtrul fizic si puneai doar acel divizor rezistiv si lasai softul original, oare mergea?
Masina avea impresia ca filtrul este gol si apoi, la regenerarea bazata pe nr. de km, o facea, chiar daca nu era nevoie, pana cand filtrul se "golea" la aceeasi valoare data de divizor.
Ai posibilitatea de a face acest experiment? Sa pui softul original inapoi si sa vezi daca merge?

Post #163130 4th Dec 2012 8:23 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
atlas



Member Since: 27 Jul 2012
Location: Timisoara
Posts: 207

Romania 2007 Freelander 2 TD4 HSE Manual Tambora Flame

Am avut softul original cu filtrul dat jos si senzorul de presiune conectat. Dupa ce am rulat pe extern ceva timp si am pus din nou diagnoza am vazut ca am probleme cu uleiul din cauza regenerarii nereusite. Temperatura pe sonda de temperatura care se afla imediat inainte de DPF nu poate ajunge la 600 de grade iar sonda care este inainte de catalizator vede temperaturi peste limita admisa. Am vazut erorile pe diagnoza: temperatura prea mare pe catalizator si 2 erori legate de dilutia uleiului. Asa ca am schimbat si uleiul.

Last edited by atlas on 4th Dec 2012 7:45 pm. Edited 3 times in total

Post #163153 4th Dec 2012 12:19 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

Ai dreptate. Nu m-am gandit la problema cu temperatura...
Evident ca, daca DPF-ul e acolo, se comporta ca un tampon in calea gazelor fierbinti de evacuare si creste temperatura si dupa catalizator. Probabil ca asta e si un element important ca sa stie cand sa termine regenerarea, deoarece dupa ce DPF-ul e gol, temperatura scade considerabil.

Thanks! Cat traieste omul invata.... Thumbs Up

Post #163183 4th Dec 2012 3:51 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
mpetrut



Member Since: 23 Feb 2013
Location: baia mare
Posts: 1

Romania 

va salut, sunt si eu posesorul nefericit al unui Freelander 2 din 2010 am achizitionat-o de 6 luni si intruna ma chinuie filtru de particule. am urmarit discutiile referitoare la ce ati incercat sa faceti dar de un pic de timp nu a mai postat nimeni nimic, sa inteleg ca dupa toate cele incercate masina merge perfect sau totusi trebuie gasita o alta solutie si va rog mai concret daca poate cineva sa descrie pasi de urmat pentru a scapa de aceasta problema. Am ajuns in pragul disperarii imi vine sa ii dau foc de doua ori pe saptamana se intampla acelasi lucru.

Post #172841 23rd Feb 2013 2:00 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
alex_pescaru



Member Since: 12 Mar 2009
Location: RO
Posts: 4642

In primul rand, ai update-urile de soft pentru DPF facute la zi?
Am aici un prieten in Constanta, care avea aceeasi problema si dupa update-ul de soft, a uitat ce e aia DPF...

Daca le ai, atunci ia legatura cu user-ul atlas si iti povesteste el cum a rezolvat problema si poate va intalniti si o rezolvati...

Post #172892 23rd Feb 2013 9:11 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Turcu



Member Since: 23 Dec 2012
Location: Bucuresti
Posts: 12

2008 Freelander 2 TD4 S Auto Baltic Blue

alex_pescaru wrote:
In primul rand, ai update-urile de soft pentru DPF facute la zi?
Am aici un prieten in Constanta, care avea aceeasi problema si dupa update-ul de soft, a uitat ce e aia DPF...

Daca le ai, atunci ia legatura cu user-ul atlas si iti povesteste el cum a rezolvat problema si poate va intalniti si o rezolvati...


Acum am venit de la reprezentanta, update-ul de soft pentru DPF si se mai schimba ceva, nu am inteles exact ce e, a zis ca ajuta la incalzirea rapida a habitaclului, ambele se fac gratuit, recomandate de producator. Sper sa nu mai am probleme cu filtrul Smile

Post #174170 5th Mar 2013 9:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Post Reply  Back to top
Page 2 of 2 <12
All times are GMT

Jump to  
Previous Topic | Next Topic >
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



Site Copyright © 2006-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
Freel2.com RSS Feed - All Forums


Switch to Mobile site